לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

בוחן התנועה – מר יצחק פפיסמדו

יצחק פפיסמדו שירת במשטרת ישראל במשך 29 שנים, תחילה במשטרת התנועה ולאחר מכן שימש במשך 24 שנים כבוחן תנועה במשטרת ישראל. במהלך שרותו במשטרת ישראל, היה ממונה על חקירה ושיחזור של אינספור תאונות דרכים וצבר ניסיון בתחום החקר והשיחזור של תאונות הדרכים. 

במה עסק בוחן התנועה במהלך תפקידו

במסגרת תפקידו, הכין פפיסמדו חוות דעת רבות בתיקי תאונות דרכים קטלניות, תאונות פגע וברח (עבירת הפקרה) ובאלפי תיקי תאונות דרכים חמורות וקלות. במהלך שנותיו במשטרה עבר השתלמויות רבות בנושאים הרלוונטים לתחומו כגון: החידושים הטכנולוגיים בתחום הרכב, אמצעי אכיפה טכנולוגיים חקירות ושחזור תאונות דרכים ועוד.  כמו כן, איציק פפסימדו צבר ניסיון מקצועי עשיר כעד מומחה בהופעות בבית משפט.

בשנת 2010 פרש ממשטרת ישראל, ומאז הוא משמש כמומחה בשחזור תאונות דרכים ומעניק ייעוץ מקצועי במקרים בהם הוגש כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים או קיים חשש שיוגש כתב אישום שכזה.

לקריאה נוספת – בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים וכן גם חקירה ושחזור תאונות דרכים.

תוכל לראות את יצחק בראיון ברדיו – בוחן תנועה ותאונות דרכים

בוחן התנועה – מר יצחק פפיסמדו - uliel

תפקידו של יצחק במשרד

יצחק פפיסמדו מלווה את תיקי המשרד המורכבים ומעניק ייעוץ וליווי מקצועי לעורכי הדין. במידת הצורך, משרדנו נעצר בחוות דעתו ובעדותו בבית המשפט לתעבורה לצורך הוכחת חפותו של הלקוח.

רוצים להתייעץ ישירות עם בוחן התנועה? מוזמנים ליצור עמו קשר:

טלפון: 050-9008200.
פקס: 077-4702759.
מייל: [email protected].

בוחן תנועה - מר יצחק פפיסמדו

תרומתו של בוחן התנועה בהליך משפטי

בעת הליך משפטי בגין תאונת דרכים, בוחן התנועה בוחן את כלל הפרמטרים אשר עשויים היו להשפיע על התרחשות התאונה. במקרים רבים מסקנותיו של בוחן התנועה מוכיחות האם הנהג חף מפשע או שמא פשעו חמור יותר ממה שנראה בתחילת ההליך המשפטי. הליך משפטי בעניין תאונות דרכים עשוי להוביל לסנקציות נרחבות החל מקנס כסף ועד לרישום פלילי. לאור האמור, תרומתו של בוחן התנועה היא הכרחית על מנת לצמצם את הפגיעה במקרה שבו עומד לפניכם כתב אישום.

בוחן התנועה – מר יצחק פפיסמדו - uliel

מהו תפקידו העיקרי של בוחן התנועה

תפקידו העיקרי של בוחן התנועה הוא לזהות את הגורמים שהובילו להתרחשות תאונת הדרכים, על ידי איסוף ממצאים מזירת התאונה.

בוחן תנועה מקצועי ומיומן יבצע את הדברים הנדרשים בצורה הטובה ביותר לרבות:

  • זיהוי סימנים בזירת התאונה והסקת מסקנות בגינם.
  • ביצוע בדיקות טכניות לכלל כלי הרכב המעורבים בתאונה.
  • ביצוע מדידות מדויקות של כלל הממצאים בזירת התאונה.
  • שיחזור תאונת הדרכים בצורה המהימנה ביותר על מנת להגיע לחקר באמת בדבר גורם התאונה.
  • איסוף ממצאים מזירת התאונה ושליחתם למעבדה לצורך קבלת חו"ד.

 

כיצד עשוי בוחן התנועה לסייע לנהג המעורב בתאונת דרכים?

לכל תאונה קיימות מספר זוויות שונות לעניין דרכי ההסתכלות עליה. בוחן התנועה עשוי לסייע לנהג המעורב בתאונת דרכים בכך שהוא בודק את כל הפרמטרים הרלוונטיים להתרחשות התאונה ולבסוף מגיש את מסקנותיו לבית המשפט לתעבורה. הצגת העובדות שאינן נלקחו בחשבון בתחילה, עשויות להוכיח את חפותו של הנהג או שמא להראות כי מעורבותו בתאונת הדרכים חמורה פחות ממה שיוחס לך ובכך להקל בעונשו בהתאם. בוחן תנועה מיומן ידע לבחון את זירת אירוע התאונה בצורה מדוקדקת, מה שעשוי לסייע להתנהלותו התקינה של ביהמ"ש.

 

בוחן התנועה הינו הגורם המקצועי אשר אחראי על בחינת תאונת הדרכים. ובפרט בחינה של כלי הרכב המעורבים, תנאי הדרך בקרבת התאונה ותוצאות התאונה. סיכום כלל המידע שבוחן התנועה אוסף יאפשר לו להעריך מיהו האחראי על התאונה ומהי הסיבה שבגינה התאונה נגרמה.

בהחלט כן, תפקידו של בוחן התנועה הינו להביא אל בית המשפט את המידע והמסקנות שלו מתאונת הדרכים. בוחן תנועה יכול להטות את הכף בבית הדין ולגרום להכרעת בית המשפט. בוחן התנועה עשוי להעיד כי הנתבע לערכתו אינו אשם בתאונה או להפך.

בוחן תנועה טוב נדרש להכיר נושאים רבים מאוד, החל מחידושים טכנולוגיים בתחומי הרכב, דרך אמצעי אכפיה ושחזור תאונות. ככל שבוחן התנועה נתקל ביותר תאונות, כך הניסיון שלו והמקצועיות שלו גדלות.

מר יצחק פפסימדו הינו בוחן תנועה בעל ניסיון של עשרות שנים בתור בוחן תנועה ואחראי על שחזור תאונות דרכים. מר פפיסמוד עבד במשך 3 עשורים במשטרת ישראל שם קיבל א מרבית הניסיון.  ניסיון הרחב מאוד של מר פפיסמדו והייעוץ שמעניק עשוי להיות ההבדל שבין עונש חמור לעונש קל משמעותית ואף זיכוי.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה