לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ועדת הערר בתל השומר – מרב"ד

רבים מוזמנים לבדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואינם מודעים לסיבה שבגינה הוזמנו או מה החשיבות של הבדיקות הללו. חשוב להבין שבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים עשויה להוביל לסיום דרככם כנהגים, ולכן יש להתכונן מראש לבדיקות ולהגיע מוכנים ככל האפשר. אם בכל זאת הוחלט שאינכם כשירים לנהיגה, תוכלו לערער! דרך ועדת הערר בתל השומר האחראית על החלטות המרב"ד

מהי ועדת הערר בתל השומר?

אדם שרישיונו נשלל על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המכונה גם המרב"ד) יכול לערער על ההחלטה לוועדת הערר בתל השומר. וועדת הערר מחזיקה בהסמכה לשנות את החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בהתאם לטענותיו של המערער ולחוות הדעת של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. 

מיותר לציין שערעור הוא השלב האחרון שאדם עובר בדרכו להשגת רישיונו. לפני כן, הוא יעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מומלץ מאוד כי בטרם הגעתו למכון הוא ייעזר בעורך דין ויתכונן לבדיקות, על מנת למנוע את הגעתו לוועדת הערר בתל השומר מלכתחילה. מאמר זה יפרט את התהליך שנהג יעבור במרב"ד ומה עליו לעשות אם בקשתו נדחית. 

ועדת הערר בתל השומר – מרבד
ועדת הערר בתל השומר – מרבד

 

מהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות דרכים הינו אגף של משרד הבריאות, שמטרתו היא להבטיח כי כל הנהגים בישראל כשירים לנהוג מבחינה רפואית. באמצעות בדיקות שונות, המכון יעמוד על יכולתם של הנהגים לעמוד באתגרי הנהיגה השונים.

נהיגה היא פעולה שמצריכה כישורים רבים כמו ערנות, תגובות זריזות ואורך רוח. לצד זאת, על הנהג לעמוד בסטנדרטים רפואיים, נפשיים וגופניים כאחד, על מנת שיוכל לנהוג בצורה שאינה מסכנת אותו ואת סביבתו – לצורך העניין, נהג שחווה התקפים תכופים, מתקשה לראות או סובל מחרדה שמקשה עליו להתרכז, עשוי להתקשות לנהוג בצורה בטיחותית ועל כן יתבקש לעבור בדיקות מיוחדות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. 

ועדת הערר בתל השומר - מרב"ד - uliel.co.il

כל אדם שמגיע למכון הרפואי לבטיחות ברכים יתבקש לעבור בדיקות שיותאמו לקושי הספציפי של אותו האדם. לאחר מכן המכון יגבש את ממצאיו ומסקנותיו, ויעבירם למכון הרישוי. במקרה שאותו אדם כבר קיבל רישיון, המכון יכול להמליץ על שלילת הרישיון, שלילתו בצורה חלקית (למשל, שלילת רישיונו רק לרכב ציבורי) או הותרת רישיונו על כנו. אם אותו אדם טרם קיבל רישיון, המכון יכול להמליץ באשר לכדאיות הנפקת הרישיון עבור אותו אדם. 

חשוב לדעת כי לרוב מכון הרישוי יכריע בהתאם להמלצות המכון, ולכן יש לבדיקות במכון הרפואי חשיבות רבה. 

מי מופנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

ישנם מספר גורמים שמוסמכים להפנות לבדיקה במכון, ועילות קבועות שבגינן יוכלו להפנות את הנהגים לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים: 

  • אנשים בעלי בעיות רפואיות שמצויים בהליך הוצאת\חידוש רישיון נהיגה יופנו לבדיקה במכון על ידי מכון הרישוי.  
  • כל נהג שמצוי בתהליך להוצאת רישיון עבור רכב ציבורי (אוטובוס, למשל, או מונית שירות) או רכב משא כבד. ההפנייה במקרה זה תיעשה גם היא על ידי משרד הרישוי. 
  • נהג ששלילת הרישיון שלו תמה, והוא נחשב "עבריין תנועה מועד", יופנה לבדיקות על ידי משרד הרישוי. 
  • נהג שהרופא המשפחה שלו ראה לנכון להפנות אותו למכון בשל מצב רפואי שעשוי לפגוע בנהיגתו ולסכן אותו ואת סובביו. אם הרופא הגיע למסקנה זו, עליו לדווח על כך. 
  • נהג שהיה חלק מתאונת דרכים והופנה למכון על ידי משטרת ישראל.
  • נהג שהורשע בעבירת אלכוהול או סמים והופנה למכון על ידי משטרת ישראל, משרד הרישוי או אגף הרישוי של צה"ל. 

 

הבדיקות שמתבצעות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

אלו הבדיקות הנפוצות ביותר שמתקיימות במרב"ד – 

  • מבחן אישיות רב-שלבי. מבחן זה, בוחן את ההתאמה האישיותיות של הנהג לנהיגה. 
  • בדיקה פסיכולוגית. 
  • בדיקה פסיכיאטרית.
  • בדיקת רופא בעל מומחיות בתחום הרפואי הרלוונטי לנהג. 
  • בדיקת נרקולוג (רופא בעל התמחות בהתמכרויות).

 

כאמור, ברוב המקרים הבדיקות יותאמו לנסיבות שבגינן אותו אדם הופנה למכון, ולכן לא כל אדם יעבור בדיקה של נרקולוג או של מומחה רפואי.  חוץ מהבדיקות הללו, המכון רשאי לבקש מן הנהג להמציא אסמכתא רפואית או תוצאות בדיקה מסוימת ממוסד רפואי חיצוני.  

 

כיצד להתכונן לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

רבים מדווחים כי התוצאות בעניינם במכון הרפואי לבטיחות הדרכים היו שרירותיות ולא מדויקות. חשוב להבין שמשרד הבריאות אינו מוכן לקחת סיכון כאשר זה מגיע לבטיחות בדרכים, ולכן כל בעיה שתקשה על הנהג לנהוג תישפט בחומרה. 

הדבר החכם שיותר שתוכלו לעשות הוא להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום התעבורה. עורך הדין יוכל להנחות אתכם כיצד לפעול בבדיקות, כיצד להיערך אליהן ולאילו אסמכתאות תזדקקו. אם אכן יוחלט שאינכם כשירים לנהיגה, אל תתייאשו – היוועצו בעורך הדין על מנת להחליט מה הצעד הנכון ביותר עבורכם. ייתכן כי יש לכם אפשרות לערער בוועדת הערר בתל השומר.

ועדת הערר בתל השומר - מרב"ד - uliel.co.il

כיצד ניתן לערער אצל ועדת הערר בתל השומר?

את הערעור יש להגיד באמצעות הדואר, לכתובת הבאה – 

ועדת ערר לפי תקנה 195 לתקנות התעבורה

בית חולים שיבא, תל השומר

לידי ועדת ערר, ביתן 130

מיקוד 5265601"

 

יש להגיש את הערעור תוך שלושים ימים מהיום שבו התקבלה התשובה ממשרד הרישוי. התזמון הוא חשוב מאוד ולכן יש להישאר עם יד על הדופק ולא להקל ראש בתהליך.  הערעור כרוך בתשלום אגרה בגובה של 1,080 שקלים, וניתן לשלם אותה בבנק הדואר במזומן, באמצעות כרטיס אשראי במכון הרפואי לבטיחות בדרכים או באתר האינטרנט של אתר שירות התשלומים הממשלתי. 

לאחר שתתקבל החלטת וועדת הערעור, לנהג יש 45 ימים להחליט אם הוא רוצה לערער עליה לבית המשפט המחוזי. 

הצלחות המשרד בתיקי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

עם המרב"ד לא מתמודדים לבד! אתה צריך עו"ד תעבורה לצידך! משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

החזרת רישיון אחרי שלילת המרב"ד

ניסה להוציא רישיון לאוטובוס במשך שנתיים

במשרדנו נוהלו מאות תיקי מרב"ד, אפשר לעזור גם לך! 
אנחנו כאן כי הרישיון שלך חשוב, צור קשר עוד היום! 

ועדת הערר בתל השומר – קבלת ליווי משפטי מעורך דין המתמחה בדיני תעבורה

אין מספיק מילים להדגיש את החשיבות של היעזרות במשפטן לאורך ההליך. זכרו כי מה שעומד על הפרק זה הרישיון שלכם ועתידכם כנהגים – אם תזלזלו בכך אתם עשויים למצוא את עצמכם ללא רישיון, ומתקשים מאוד להשיגו בחזרה. לכן, עדיף לדאוג לכך כבר בטרם הגעתכם למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, על מנת למנוע את שלילת הרישיון מלכתחילה.

אם בכל זאת הוחלט במכון הרפואי לבטיחות בדרכים שאינכם כשירים להחזיק ברישיון, אין הדבר אומר שלא תוכלו להשיג את רישיונכם בחזרה, אך על מנת לעשות זאת תזדקקו לעזרתו של עורך דין המתמחה בתעבורה, ובייחוד כאשר כשירותכם נשללה לאור עבירת סמים או בעיה רפואית קשה.  

עורך דין המתמחה בתחום יוכל ללוות אתכם לאורך כל הליך, ולהבטיח כי אתם מקבלים את כל הכלים המשפטיים שאתם זקוקים להם על מנת לצלוח את ההליך בשלום ולהגן על זכותכם לנהוג, ולהתנייד בנוחות ובקלות.

משרד עורכי הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ובבדיקות הנערכות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. נשמח לעמוד לשירותכם ולייצג אתכם לאורך כל התהליך, כך שיחדיו נוכל לשמור על הרישיון שלכם. משרדנו מחזיק בהצלחות רבות בתחום וישמח להעניק לכם ליווי משפטי אמין, אישי ומקצועי.

וועדת הערר בתל השומר

במקרה בו נשלל רישיונו של אדם בגין המלצת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ניתן להגיש ערר לוועדה בתל השומר בעניין הנ"ל. במקרה שכזה מומלץ להיוועץ עם עו"ד תעבורה המתמחה בתחום.

וועדת הערר עשויה לשנות את החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בהתאם לנסיבות. זאת אומרת, אם יצליח הנהג להציג טענה הסותרת את החלטת המרב"ד, תחת סמכותה של הוועדה לקבל זאת ולבטל את החלטת המכון הרפואי.

אין כל חובה לקבל ייצוג משפטי, אך חשוב להבין כי מדובר בשלב האחרון אותו עובר הנהג בדרך להשגת רישיונו. לכן, סיוע בידי עורך דין מיומן עשוי להטיב עם הנהגים השונים.

כיצד ניתן לערער לוועדת הערר בתל השומר?
ניתן להגיש ערעור באמצעות דואר רשום לכתובת: לידי וועדת ערר, ביתן 130, ביה"ח שיבא, תל השומר, מיקוד 5265601.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה