לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

פסילה מנהלית תאונת דרכים: מהי תקופת הפסילה?

לאחר תאונת דרכים עם נפגעים, העונש הקבוע בחוק הינו פסילה מנהלית זמנית, אשר במהלכה הנהג שהיה מעורב בתאונת הדרכים לא יכול לנהוג. על מנת למנוע תאונות דרכים נוספות וסכנה בכביש, המדינה פוסלת ומקפיאה באופן זמני את רישיון הנהיגה של הנהג עד לסיום ההליכים נגדו ובירור אירוע התאונה והנסיבות אליו. אך כמה זמן הפסילה נמשכת? פסילה מנהלית תאונת דרכים: מהי תקופת הפסילה?

מתי נהג עלול להידרש לפסילה מנהלית תאונת דרכים?

פסילה מנהלית היא נוהל אשר המשטרה והמדינה נוקטת כנגד נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים או בעבירת תנועה אחרת, במטרה לצמצם את תאונות הדרכים והנפגעים מהן על הכביש.

נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים, צפוי לקבל פסילה מנהלית זמנית לתקופה מסוימת ומוגבלת במטרה כללית של המדינה להרחיק מהכביש באופן זמני נהגים שביצעו תאונות דרכים או עבירות תנועה ועשויים להיות לא כשירים, עד שתוכח כשירותו וזכאותו של הנהג לאחר שאירועי התאונה והמניעים לה יתבהרו.

פסילה מנהלית תאונת דרכים: מהי תקופת הפסילה?
פסילה מנהלית תאונת דרכים: מהי תקופת הפסילה?

מה תקופת הפסילה המנהלית לאחר תאונת דרכים?

תקופת הפסילה המנהלית שמוטלת על נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים ומעורבותו נמצאת בחקירה, משתנה מנהג אחד לאחר בהתאם למקרה ולמשך הזמן שמצריכה החקירה. קצין המשטרה, יכול לכל היותר לפסול את רישיון הנהג המעורב בתאונת הדרכים ל- 90 ימים בלבד ולא מעבר לכך, ועושה זאת בהתאם לדירוג המקובל לפסילה מנהלית. לפניכם הדרכים בהן נקבעת תקופת הפסילה המנהלית לאחר תאונת דרכים:

 

פסילה מנהלית של 30 ימים:

פסילה של 30 ימים תינתן במקרים בהם לא חלה תאונת דרכים עם נפגעים, אלא חלו עבירות תנועה כמו נהיגה ברכב שאינו תקין ואינו עבר טסט, נהיגה ברשלנות ללא עצירה לפני פסי הרכבת, עקיפה מסוכנת של רכב, ועוד.

 

פסילה מנהלית של 60 ימים:

פסילה מנהלית של 60 ימים, תינתן בתאונות דרכים בהן היו מעורבים נפגעים. הנפגעים יכולים להיות הנהג עצמו, וכן שאר יושבי הרכב או הכביש. גם במקרים בהם נגרם נזק משמעותי לרכוש, יחליט לעיתים קצין המשטרה על פסילה מנהלית על אף שאין נפגעים.

 

פסילה מנהלית של 90 ימים:

פסילה מנהלית של 90 ימים, היא הפסילה המקסימלית שקצין המשטרה יכול להטיל על נהג לאחר עבירת תנועה או מעורבות בתאונת דרכים. הפסילה הזו תינתן רק במקרים חמורים במיוחד ובמקרים בהם נהרג אדם במהלך תאונת הדרכים.

 

ביטול פסילה מנהלית לאחר תאונת דרכים

ביטול פסילה מנהלית לאחר עבירת תנועה או תאונת דרכים אפשרי במקרים בהם יש פרצה וספק בדבר העבירה והתאונה. יחד עם עורך תעבורה דין מקצועי ומיומן, ניתן לעתור לביטול הפסילה המנהלית מכמה טעמים בהתאם למקרה, למשל במקרים בהם העבירה בה מואשם הנהג אינה מספיק חמורה, במקרים בהם הראיות בזירה כלל לא מצביעות על אשמת הנהג, וכדומה.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה