לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מהי הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה?

הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה, היא למעשה איסור קיים אשר לא מאפשר לנהג לחדש ולהוציא רישיון נהיגה ומגביל את האפשרות שלהם לעשות זאת. ההגבלה עשויה לקרות לנהגים מכמה סיבות ונפוצה בעיקר בעולם ההוצאה לפועל, כאמצעי לגביית חובות והפעלת סנקציות על הלווה, או כחלק מבדיקותיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שעשוי להגיע למסקנות כי הנהג שנבדק לא כשיר לחידוש הרישיון. לפניכם הכל על מהי הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה?

מה היא הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה ואיפה היא נפוצה?

הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה, היא למעשה איסור הקיים כנגד אזרח מסוים – אשר מונע ממנו לחדש את רישיון הנהיגה. ההגבלה הזו ידועה ונפוצה בעיקר בשני מקומות עיקריים שחשוב להכיר:

  1. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אשר אחראי ומוסמך להגביל את חידוש והוצאת רישיון של נהגים, במקרה בו הם אינם עמדו בבדיקות והמבחנים שביצע. המכון מבצע בדיקות לאלפי נהגים בכל שנה, ומעביר אות סדרה של מבדקים שונים אישיותיים, פסיכולוגיים ופיזיים, שמטרתם לקבוע האם הנהג כשיר בריאותית לנהוג ולחדש את רישיונו או שיש צורך להגביל ולפסול אותו.
  2.  בעולם ההוצאה לפועל, הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה נפוצה כנגד אזרחים שיש להם חובות שעליהם להסדיר – ובאה כסנקציה ומגבלה שמטרתה ללחוץ על האזרח להסדיר את חובותיו. מדובר בהגבלה בעייתית ששמה את האזרח במצב קשה בו אינו יכול לנהוג ללא הסדרת החובות והיא בהתאם עוררה סערה והתנגדויות במהלך השנים וכיום בוטלה.
  3. כיום, בוטלה הסמכות של רשות ההוצאה לפועל להגביל רישיונות נהיגה ולמנוע מאזרחים שיש להם חוב לנהוג ככל האדם. וכך, הסמכות היחידה שעשויה להגביל את החידוש או הוצאת רישיון הנהיגה היא משרד הרישוי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
מהי הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה?
מהי הגבלה על חידוש או הוצאת רישיון נהיגה?

מה מטרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומה כוללות הבדיקות?

מטרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים 

מטרתו היא לוודא שכל הנהגים בישראל ולפחות הנהגים שמזומנים ומגיעים לבדיקות – כשירים לעלות על הכביש ולנהוג בו באופן חופשי מבחינה אישיותית, נפשית ופיזית. המטרה היא להקטין את הסכנה על הכביש ותאונות הדרכים – על ידי הורדת נהגים שאינם כשירים לנהיגה מהכביש והגבלת רישיונם.

מבחנים וזימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים 

המבחנים עשויים להגביל ולפסול את הרישיון שלנו ואת היכולת והזכות שלנו לנהוג באופן חופשי בישראל – מתוך חשש שאיננו כשירים לעשות כן בהתאם לתוצאות המבחן. המבחנים המתבצעים לכל אזרח המזומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הם שונים ומותאמים לכל אזרח באופן אישי. למבחנים הנעשים במכון הרפואי יש מספר נושאים עיקריים:

  1. בדיקות פסיכולוגיות ונפשיות על ידי פסיכולוג ופסיכיאטר.
  2. בדיקות פיזיות המתבצעות על ידי מומחים רפואיים בהתאם לכל נבדק ומצבו.
  3. מבחני אישיות.
  4. בדיקות נרקולוג לנבדקים שצורכים סמים או אלכוהול.
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה