לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

דוח טלפון עם 8 נקודות ו1500 ₪ קנס כספי – הסתיים בביטול מלא של הנקודות, הנהג נדרש בתשלום הקנס המקורי בלבד.

אחת עבירות התנועה הנפוצות ביותר ברחבי כבישי ישראל היא שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה. כיום מפעילה משטרת ישראל אכיפה מוגברת בעניין העבירה הנוכחית, הן באמצעות שוטרי תנועה גלויים והן באמצעות צילום סטילס ע"י שוטרי תנועה שאינם גלויים. לרוב התצפיתנים הללו ממוקמים על גשרים או שמא במקומות חבויים בצידי הכביש. במקרה דנן התבקש דודו לעצור בצד הדרך לאחר ששוטר תנועה הרכוב על קטנוע משטרתי הורה לו על כך.

 

עבירת שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה

כנגד הנהג הנאשם נרשם דו"ח מסוג ברירת משפט בגין ביצוע עבירת תנועה בהתאם לתקנה 28(ב)(1) לתקנות התעבורה אשר לפיה – כאשר הרכב היה בתנועה, אחז הנהג או השתמש בטלפון הנייד שלא באמצעות דיבורית. בהתאם לכך נרשם לנהג הנאשם דו"ח עם קנס כספי על סך 1000 ₪ בצירוף 8 נקודות תעבורה לחובתו.

 

נסיבות המקרה בהתאם לתיאור שוטר התנועה בשטח

במקרה דנן מתאר השוטר כך – "במהלך נסיעה ממונעת על קטנוע משטרתי בכביש בעל ארבעה נתיבים לכיוון הנסיעה צפונה, אני נמצא בנתיב השלישי הימני מתוכם, ולפתע הבחנתי בנהג בנתיב השמאלי השני מבין ארבעת הנתיבים דרך החלום אוחז בטלפון שחור בידו הימנית מקרב את ראשו ושפתיו נעות…… הורתי לו לעצור בצד הדרך הוסבר לו מהות העבירה… מזג אוויר בהיר וטוב, אין וילונות ברכב"

כתגובה לאמירותיו של שוטר התנעה ענה דודו כי הרים את הטלפון לשנייה אחת בלבד. סביר להניח כי כל אדם אשר ייתקל בסיטואציה הנוכחית ייטה לומר דברים ללא מחשבה מראש בגין "אלמנט ההפתעה" וכן בגין הסיטואציה אליה נקלע שאינה שגרתית.

אנשים רבים נוטים להניח כי אם השוטר ציין את כל הפרטים הללו בדו"ח וכן בסוף עוד ביצעו "הודאה באשמה" באמירותיהם, לא ניתן לסייע להם. חשוב להבין כי אין כך הדבר! דודו השכיל להבין את המיוחס לו ולפני תשלום הקנס הכספי פנה למשרדנו בכדי לקבל ייעוץ ראשוני ראוי והולם.

 

מדוע היה חשוב להימנע מתשלום הקנס המצורף בדו"ח טלפון?

במקרה בו הנהג הנאשם היה בוחר לשלם את הקנס הכספי, משמע שהוא ביצע הודאה בדבר ביצוע העבירה ועל כן היו נזקפות לחובתו באופן אוטומטי 8 נקודות תעבורה ובנוסף, כל האפשרויות לצורך הטיפול בדו"ח נחסמות. רישום של נקודות אלו במרשם התעבורתי של דודו עשויות היו להביאו למצב בו הוא נדרש להיפרד מרישיון הנהיגה שלו לפרק זמן ממושך בהתאם לשיטת הניקוד מטעם משרד הרישוי. כפי שכל נהג בישראל מכיר ויודע, ריבוי נקודות תעבורה עשוי להביא למצב בו נדרשים הנהגים בביצוע אמצעי תיקון לרבות:

  • קורס נהיגה ראשון – בסיסי
  • קורס נהיגה שני – ייעודי
  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה של שלושה חודשים
  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה של תשעה חודשים
  • מבחן עיוני(תיאוריה) מחדש
  • מבחן מעשי(טסט) מחדש
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

לאור ההשלכות הרבות של ריבוי נקודות, הבין דודו כי במקרה שלו עליו להסתייע בייצוג משפטי ראוי והולם ולקבל הגנה משפטית מקסימאלית ככל הניתן וכך היה.

 

עבודתה של עו"ד אוליאל בתיקי טלפון נייד

כאשר עורכת הדין מקבלת לידה דו"ח בגין עבירת שימוש בטלפון נייד בנהיגה, בראש ובראשונה נבדקים נסיבות המקרה. אם אכן מתרשמת עורכת הדין כי קיימים ליקויים בתיק, מוגשת בקשה להישפט וכן בקשה לחומר הראיות בתיק. לאחר בחינת כל הממצאים הנדרשים וכן איתור כשלים מהותיים, מציגה עורכת הדין בפני התביעה את כל אלו בכדי לקבל הסדר טיעון מקל או שמא זיכוי מלא מן האשמה במקרים המתאימים.

חשוב להבין כי בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית לכל דבר ועניין, בהתאם לכך, לצורך הרשעתו של הנהג הנאשם בעבירה המיוחסת לו, תידרש התביעה להוכיח מעל לספק סביר את אשמתו בדבר ביצוע העבירה. כאשר עורכת הדין מאתר כשלים, ביסוסה של התביעה להרשעה נפגם וכתוצאה מכך עשוי להתקבל הסדר טיעון עם שינוי העבירה המיוחסת לנהג.

 

הכרעת הדין בתיקו של הנהג הנאשם בעבירת טלפון נייד

לאחר שהציגה עורכת הדין את הכשלים שאיתרה בפני התביעה, תקבל הסדר טיעון מקל לפיו הנהג הנאשם יודה ויורשע בכתב האישום אשר יתוקן לתקנה 28(א) לתקנות התעבורה בהתאם לסמל סעיף 5381 וזאת נוכח קושי ראייתי.

במקרה שלנו הצליחה עורכת דין אוליאל לסיים את התיק ללא נקודות תעבורה! הנהג הנאשם נדרש בתשלום הקנס הכספי המקורי העומד על 1000 ₪.

 

חשיבות הייצוג בדו"חות ברירת משפט עם נקודות

אנו נוטים לשמוע לא מעט אנשים אשר מאמינים כי אם ייגשו לבית המשפט לבדם ויספרו בפניי התביעה / בית המשפט מדוע הם אינם אשמים או שמא מדוע יש להתחשב במצבם, כך יהיה. חשוב להבין כי תחום התעבורה הינו תחום פלילי!!! לכן, בכדי שתקבלו את התוצאה הטובה ביותר בעניינכם, קמה החובה להיוועץ עם עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים בהקדם האפשרי.

עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן ידע לבחון עבורכם את נסיבות המקרה וכן את חומר החקירה בעין מקצועית ויעילה. לכן, במקרה שקיבלתם דו"ח ברירת משפט עם קנס כספי ונקודות כדוגמת דו"ח טלפון, המתינו עם תשלום הדו"ח או שמא עם ייצוג עצמי, והיוועצו עימנו בהקדם האפשרי. ייעוץ ראשוני עשוי למנוע ממכם לבצע שגיאות מהותיות אשר עלולות לעלות לכם ביוקר בהמשך.

דוח טלפון עם 8 נקודות ו1500 ₪ קנס כספי

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

גזר הדין

פרוטוקול

דוח

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה