לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהג חדש, נסיעה במהירות של 64 קמ"ש מעל המותר – התיק הסתיים ב15 ימי פסילה נוספים

אנשים רבים נוטים לחשוב כי תחום התעבורה הינו תחום פשוט ולא מורכב ולכן, קיימת להם האמונה כי אינם צריכים ייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה בעניינם. חשוב להבין כי כאשר מוגש כנגד אדם כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה, בית המשפט לתעבורה מתנהל כערכאה פלילית לכל דבר ועניין! משמע כי בידי השופטים מתחם ענישה רחב אשר נע מקנס כספי ועד למאסר בפועל בהתאם לעבירה שהתבצעה. במקרה דנן ליאב נהג חדש, נתפס במהירות של 64 קמ"ש מעל המותר ועל כן נרשם לחובתו כתב אישום חמור.

מה השוני בין עבירת מהירות שביצע נהג חדש לבין נהג וותיק?

חשוב להבין כי תקופת ה"נהג חדש" הינה תקופה בה נמצא הנהג "במבחן" ולכן כל ביצוע עבירת תנועה ולו הקטנה ביותר כדוגמת עבירת מהירות מופרזת, עשויה להשפיע מהותית על חידוש רישיון הנהיגה לנהג החדש. המחוקק מצפה מנהגים חדשים לגלות עירנות מרבית ולהקפיד על החוקים השונים הקפדה יתרה! לכן, נהג חדש אשר מבצע עבירה כזאת או אחרת, עשוי להיות צפוי לענישה מחמירה אל מול נהגים וותיקים. למשל, בתרחיש הנוכחי מיוחסת לליאב עבירת מהירות של 64 קמ"ש מעל המותר, משמע כי אם אכן ביהמ"ש יורה על פסילת רישיונו בפועל לתקופה של שלושה חודשים ומעלה, יידרש הנהג הנאשם בביצוע תיאוריה וטסט מחדש ובנוסף, תוארך תקופות נהג חדש לשנתיים נוספות.

כיצד נמדדה מהירות נסיעתו של הנהג הנאשם?

בתרחיש הנוכחי, מהירות נסיעתו של הנהג הנאשם נמדדה באמצעות מכשיר הממל"ז(מד מהירות לייזר). בהתאם לנאמר על ידי השוטר, בהיותו אוחז את מכשיר הממל"ז ומכוון את הנקודה האדומה לעבר מרכב הרכב, התקבלה תוצאה של 159 קמ"ש לפני הפחתה כאשר מהירות הנסיעה המותרת במקטע הנוכחי הינה 90 קמ"ש. בהתאם לכך הורה השוטר באמצעות מערכת הכריזה לעצור את הרכב בצד הדרך ולאחר שהוסבר לליאב אודות העבירה המיוחסת לו, הוגש כנגדו דו"ח תעבורה מסוג הזמנה לדין.

לאילו עונשים היה צפוי הנהג בגין נסיעה במהירות של 64 קמ"ש מעל המותר?

במקרה זה, היה צפוי ליאב לטווח עונשים רחב הן מטעם משטרת ישראל, הן מטעם בית המשפט לתעבורה והן מטעם משרד הרישוי, אשר נפרטם כעת:
משטרת ישראל – לאור חומרת העבירה, עבר ליאב הליך שימוע אצל קצין המשטרה אשר קיבל החלטה להורות על פסילת רישיון הנהיגה של הנהג ל-30 ימים בפועל.
בית המשפט לתעבורה – העבירה המיוחסת לליאב הינה עבירה חמורה ועל כן רשאי בית המשפט להטיל עליו עונשים רבים כדוגמת: פסילת רישיון הנהיגה לתקופה ממושכת, פסילה על תנאי, קנס כספי ונקודות תעבורה.
משרד הרישוי – היות ומדובר בנהג חדש, אם אכן היה מורשע בעבירה המיוחסת לו והיה צפוי לביצוע פסילה בפועל של מינימום שלושה חודשים, היה נדרש ליאב לבצע אמצעי תיקון כדוגמת מבחן עיוני ומבחן מעשי מחדש!!

עבודת עו"ד אוליאל בתיק מהירות של 64 קמ"ש מעל המותר

בראש ובראשונה בודקת עו"ד תעבורה יערית אוליאל כיצד נמדדה מהירות נסיעתו של הנהג הנאשם, האם במכשיר הממל"ז, הדבורה, או שמא באמצעות מצלמת א'3. במקרה דנן, מהירות נסיעתו של ליאב נמדדה על ידי מכשיר הממל"ז ובהתאם לכך הגישה עו"ד בקשה לקבל חומר הראיות אשר קיים בידי התביעה לרבות יומן ההפעלה של המכשיר הנוכחי.
במסגרת עבודתה של עורכת הדין נבדקים שלל הממצאים הקיימים לרבות: תיאור נסיבות המקרה אותו מציין השוטר בדו"ח וכן יתר חומרי הראיות כדוגמת יומן ההפעלה, מקצועיותו של השוטר בהפעלת המכשיר, מיקום העבירה, התנאים שהתקיימו בשעת ביצוע העבירה וכיוצ"ב.

פסק הדין שהתקבל בעניינו של הנהג החדש בעבירת מהירות מופרזת

בגין עבודתה המקצועית והמקיפה של עו"ד אוליאל, התקבל הסדר טיעון לפיו הנאשם יודה ויורשע בכתב אישום אשר יתוקן לתקנה 51 לתקנות התעבורה וזאת נוכח קושי ראייתי ונסיבותיו האישיות של הנאשם. בהתאם לכך נדרש הנהג הנאשם בסנקציות הבאות:

  • תשלום קנס כספי על סך 750 ₪ בלבד
  • פסילה בפועל של 15 ימים נוספים. בפועל הנהג נפסל ל45 ימים אך ביהמ"ש הסכים לנכות את ימי הפסילה המנהלית בהם שהה הנהג ולכן כעת נדרש ליאב להיפרד מרישיונו ל15 ימים בלבד.
  • פסילה על תנאי לתקופה של חודשיים למשך שנתיים.

היות שליאב נפסל ל45 ימים בלבד הוא אינו נדרש בביצוע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי כדוגמת מבחן תיאוריה ומבחן טסט מחדש!
אם גם אתם קיבלתם לידכם כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה כזאת או אחרת, אל תקבלו את רוע הגזירה בחיוב! פנו למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל ונשמח לסייע לכם כנדרש.

כתב אישום לנהג חדש בגין נסיעה במהירות של 64 קמ"ש מעל המותר

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

הכרעת הדין

פרוטוקול

כתב אישום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה