לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום – אי מתן זכות קדימה – הסתיים בקנס!

במהלך נסיעה שגרתית ברכבה, נעצרה מורן ע"י משטרת התנועה בטענה שאינה צייתה לתמרור 302 המוצב בדרך, בכך שאינה נתנה זכות קדימה לתנועה בדרך החוצה וזאת בניגוד לתנה 22(א) ו-64(ד) לתקנות התעבורה. כנגד מורן הוגש כתב אישום חמור החושף אותה לעונשים מהותיים לרבות: פסילת רישיון הנהיגה בפועל, נקודות תעבורה וקנס כספי.

כתב אישום כנגד הנהגת בגין אי מתן זכות קדימה בניגוד לתמרור 302

בהתאם לחובה בחוק, על הנוהג ברכב בעת התקרבותו לצומת עם תמרור עצור, להאט את רכבו עד לעצירה מלאה וזאת במקום המאפשר לראות את התנועה בדרך החוצה אלא אם סומן קו עצירה, ואז נדרש הנהג לעצור טרם הקו המסומן ולאפשר זכות קדימה לרכבים המתקרבים או הנכנסים לצומת מכביש אחר. הסעיף המיוחס לנהגת במקרה דנן הוא אי ציות לתמרור 302, לפיו נדרשה מורן לבצע שתי פעולות מצטברות:

  1. עצירה מלאה של הרכב.
  2. לאפשר זכות קדימה לרכבים

כתב אישום - אי מתן זכות קדימה – הסתיים בקנס! - uliel

חומרת העבירה המיוחסת לנהגת

אי מתן זכות קדימה נתפסת בעיניי המחוקק כעבירה חמורה לאור הסכנה הטמונה בה הן לנהג עצמו והן ליתר משתמשי הדרך השונים. במקרה זה, הייתה חשופה הנהגת לעונשים משמעותיים אשר היו עשויים להשפיע באופן מהותי על אורח חייה לרבות:

  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל.
  • 10 נקודות למרשם התעבורתי.
  • קנס כספי.

חשוב להבין כי עבירת אי מתן זכות קדימה מתחלקת למספר עבירות שונות בהתאם לחומרת העבירה ולרמת הסיכון הנשקפת מהעבירה. בהתאם לכך קיים גם שוני בענישה, החל מקבלת דו"ח עם קנס כספי ללא נק' ועד להגשת כתב אישום חמור בצירוף של 10 נקודות תעבורה כפי שיוחס למורן במקרה דנן.

כתב אישום - אי מתן זכות קדימה – הסתיים בקנס! - uliel

עבודת עו"ד אוליאל בתיקי אי מתן זכות קדימה

עורכת דין אוליאל מתמחה בתחום התעבורה, והינה בקיאה ברזי הדינים השונים. בהתאם לכך, בבחינת חומר ראיות התביעה, הצליחה עו"ד אוליאל לאתר כשלים מהותיים שהובילו לתיקון כתב האישום לעבירה של קיפוח זכות.

התיק הסתיים עם קנס כספי בלבד על סך 1500 ₪, ללא נקודות וללא פסילת רישיון הנהיגה כלל. במקרה דנן רישיונה של הנהגת נשמר בכיסה, ללא כל פגע. לאור האמור, אם עומד לרשותכם כתב אישום בגין אי מתן זכות קדימה, אל תקבלו את רוע הגזירה! היוועצו בהקדם האפשרי עם עורך דין תעבורה מיומן, בכדי לנסות ולהקל ברוע הגזירה.

כתב אישום בגין אי מתן זכות קדימה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי נהיגה במהירות מופרזת  – אלו כתבי אישום חמורים! התיק הזה  הסתיים ללא פסילה וללא נקודות!! אנחנו כאן כי הרשיון שלך חשוב!

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

הזמנה לדין

גזר הדין

הכרעת הדין

פרוטוקול

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

שאלות נפוצות
החוק מגדיר מספר מקרים בהם נהג נדרש לתת זכות קדימה, בתוך כך, ניתן לציין את המקרים בהם ישנו תמרור המורה על כך, כמו תמרור תן זכות קדימה ותמרור עצור. במקרים של תמרור עצור, נדרש הנהג לבצע עצירה מלאה של הרכב ולתת זכות קדימה לרכבים הנכנסים לצומת.
עבירות של אי מתן זכות קדימה נחשבות לעבירות חמורות מאוד וזאת בשל פוטנציאל הסכנה הטמון בהן. אי מתן זכות קדימה יכול בקלות לגרור תאונת דרכים ופגיעה במשתמשי הכביש. העונש בגין עבירה של אי מתן זכות קדימה משתנה בהתאם לחומרת האירוע ועשוי להגיע להעמדה לדין ולפסילת רישיון, נקודות וקנס כספי גבוה.
חשוב מאוד לבחון את כל פרטי האירוע, בכדי להבין האם וכיצד ניתן לפעול לשינוי האישום, הקלה בעונש ואף ביטול האישום. לצורך כל, חשוב לבחון את חומרת האירוע והתוצאות שנגרמו בגינו, העבר של הנהג וכן התנהלות השוטרים.
באופן עקרוני, אין כל בעיה לפנות לבית המשפט ללא ליווי של עורך דין. אך, חשוב לדעת, כי פניה בליווי והכוונה של עורך דין, תגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם להקטין את העונש. זאת משום שלעורך הדין יש את הידע והניסיון הדרושים לטיפול במקרים אלו. להתייעצות עם עורך דין תעבורה מנוסה, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה