לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה, הסתיים עם קנס כספי בלבד!

נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף הינה עבירת תנועה חמורה הנושאת עימה עונשים רבים, החל מקנס כספי ועד להזמנה לדין בכפוף לנסיבות. חשוב להבין כי לרישיון הרכב משמעות רבה לעניין תקינותו, זאת אומרת, רכב שלא עבר את הטסט השנתי כנדרש מהווה סכנה ממשית הן לנהג והן ליתר משתמשי הדרך השונים. במקרה דנן, רכבה של דניאלה נמצא ללא רישיון רכב בתוקף בתקופה העולה על שנה, ולכן היא קיבלה כתב אישום חמור.

עבירת נהיגה ללא טסט, חומרת העבירה

נהיגה ללא טסט / רישיון רכב בתוקף, הינה עבירת תנועה מדורגת המפוצלת למספר עבירות שונות, בהתאם לחומרתן לרבות:

  1. רישיון הרכב פקע עד ארבעה חודשים – 250 ₪ בצירוף 6 נקודות תעבורה.
  2. רישיון הרכב פקע בתקופה של מעל ארבעה חודשים ועד שנה – 1000 ₪ בצירוף 6 נקודות.
  3. נהיגה ללא טסט בתקופה העולה על שנה – הזמנה לדין בצירוף 6 נקודות תעבורה.

במקרה זה, יוחסה לדניאלה עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף בדרגה החמורה ביותר. בהתאם לכך, הייתה צפויה הנהגת לעונשים משמעותיים אשר עשויים היו להשפיע על שגרת חייה באופן ישיר.

כתב אישום בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה, הסתיים עם קנס כספי בלבד! - uliel.co.il

מה העונשים הצפויים בגין עבירת נהיגה ללא טסט

בעת קבלת כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה ללא טסט, הייתה צפויה דניאלה למספר עונשים משמעותיים לרבות:

  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל
  • פסילת רישיון הנהיגה על תנאי
  • קנס כספי
  • נקודות תעבורה

לאור האמור, העונשים הצפויים לדניאלה הינם חמורים ומהותיים, ובהתאם לכך מתעורר הצורך בייצוג משפטי בידי עורך דין תעבורה מיומן.

 

איך להימנע מביצוע עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף?

בזהה לדניאלה, אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים משלמים את טופס האגרה שהגיע לפתח ביתם, אך שוכחים להעביר את האוטו טסט במכוני הרישוי הנבחרים. לכן, החלטנו לעשות לכם מעט סגר בעניין מתוך תקווה שלא תבצעו את העבירה. להלן סדר הפעולות הנדרש:

  1. יש לשלם מדי שנה את אגרת רישיון הרכב במועד הנדרש.
  2. יש לגשת עם האגרה המשולמת לאחד ממכוני הרישוי המורשים ולהעביר את האוטו טסט בהצלחה. אם קיים ליקוי כזה או אחר ברכב, עליכם לטפל בו באופן מיידי ולאחר מכן לשוב ולהסדיר את עניין הטסט.
  3. לאחר קבלת החותמת המיוחלת, יש לשמור ברכב את טופס רישיון הרכב התקף.

חשוב להבין כי מטרת הבדיקה היא לאמת את העובדה שהרכב אכן כשיר לעלות על הכביש ואינו מהווה סכנה ליתר משתמשי הדרך השונים, בהתאם לכך עבירת נהיגה ללא טסט היא עבירה מדורגת. הקפידו לעמוד בזמנים הנדרשים, שימו לכם תזכורות בטלפון או ביומן האישי, ובכך תמנעו מעצמכם מלעמוד בפני עבירה חמורה.

כתב אישום בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה, הסתיים עם קנס כספי בלבד! - uliel.co.il

חשיבות ייצוג משפטי בידי עורך דין תעבורה

בעת קבלת כתב אישום, קיימת חשיבות מרבית בהסתייעות ע"י עורך דין. חשוב להבין כי הליך משפט תעבורתי מתנהל כהליך פלילי לכל דבר ועניין ובהתאם לכך צפוי הנהג לעונשים רבים ומהותיים. במקרה דנן, לאחר שדניאלה קיבלה את כתב האישום בגין נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף היא הורידה את רכבה מהכביש. יש לציין כי במקרה דנן קיימים מספר פרמטרים אשר נלקחים בחשבון בבית המשפט כדוגמת משך הזמן ללא רישיון רכב בתוקף, האם מדובר ברכב ישן וכן הלאה. בנוסף, גם היסטוריית הנהג עצמו עשויה להשפיע מהותית על ההחמרה בעונש או לחילופין. במקרה זה, דניאלה היא לקוחה בעלת וותק נהיגה של שנים רבות, עם עבר תעבורתי נקי לחלוטין! לאחר עבודתה המעמיקה של עו"ד אוליאל בתיק, התקבל הסדר טיעון מקל עם קנס כספי של 500 ₪ בלבד, ללא פסילה בפועל וללא פסילה על תנאי!

כתב אישום בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה  – אלו כתבי אישום חמורים! התיק הזה  הסתיים עם קנס בלבד!! אנחנו כאן כי הרשיון שלך חשוב!

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

דוח

פרוטוקול

גזר הדין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

שאלות נפוצות
החוק בישראל מגדיר כי כל רכב ממונע נדרש בתשלום רישיון רכב אחת לשנה ומעבר של טסט. כאשר נהיגה ברכב ללא רישיון רכב בתוקף מוגרת כעבירה על החוק. בתוך כך יש מספר מדרגות לחומרת העבירה. החומרה הקלה ביותר הינה נהיגה ברכב שרשיונו פג לפני עד 4 חודשים ואילו החומרה הגבוהה ביותר הינה נהיגה ברכב שריישיונו פג לפני שנה ומעלה.
גם הענישה בדבר נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף משתנה בהתאם לרמת החומרה של המעשה. כאשר העונש כולל קנס של מאות עד אלפי שקלים (בהתאם לחומרת המעשה) ו-6 נקודות תעבורה. במקרה החמור ביותר העונש שינתן יהיה הזמנה לדין.
במסגרת העמדה לדין בגין נהיגה ברכב שרישיונו פג בתקופה שעולה על שנה, לבית המשפט יש אפשרות לתת עונשים כבדים מאוד, כמו פסילת רישיון הנהיגה, נקודות תעבורה, קנס כספי גבוה, פסילה על תנאי או כל שילוב של מה מבין אלו.
במידה וקיבלתם כתב אישום בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה שעולה על שנה, חשוב מאוד לפנות בהקדם אפשרי לעורך דין המתמחה בנושא. עורך הדין ילווה וייצג אתכם לאורך כל התהליך כשמטרתו הינה להשיג עבורכם עסקה עם העונש המינימלי שניתן וזאת בהתאם לנסיבות המקרה שלכם. להתייעצות עם עורך דין, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה