לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום על פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה, הסתיים ללא פסילה

התרחשותן של תאונות דרכים במדינת ישראל הן מחזה נפוץ, כאשר מדי יום פוקדות את המדינה תאונות בדרגות חומרה שונות, החל מקלות ועד לאלו החמורות. בהתאם לנתון הנוכחי, כל אחד מן הנהגים בכביש עשוי להיקלע בשלב כזה או אחר לתאונת דרכים, הן בצד הפוגע והן בצד הנפגע. במקרה שלנו, שושי, נהגת אחראית אשר מקפידה על כללי התעבורה השונים, הייתה מעורבת בתאונת דרכים עם הולך רגל במעבר חצייה, מה שהעמיד לחובתה כתב אישום חמור.

כתב האישום כנגד לקוחת המשרד

שושי קיבלה כתב אישום על פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה. תחילה, שושי כלל לא הבינה את משמעות המסמך שקיבלה הנושא כותרת "כתב אישום" ובהמשך, "מדינת ישראל נגד שושי". בכתב האישום תיארו כיצד התרחשה התאונה ובשורה התחתונה צויין כי שושי, נהגה בקלות ראש וברשלנות ופגעה בהולך רגל אשר חצה את הכביש במעבר חצייה.

לכתב האישום צורף מסמך נוסף – הזמנה לדין ובה צויין המועד שבו עליה להתייצב לתחילת משפטה בבית המשפט לתעבורה בחיפה.

מהן ההשלכות של ייצוג עצמי בבית המשפט לתעבורה?

שושי הגיעה לבית המשפט לתעבורה בחיפה במועד שצוין בהזמנה. עת הגיע תורה, הסביר לה התובע כי מאשימים אותה באחריות לגרימת תאונת דרכים שבמהלכה פגעה בהולך הרגל. התובע הסביר לה כי בכוונתו לבקש מבית המשפט להטיל עליה עונשים של:

  • פסילת רישיון נהיגה שלה למספר חודשים
  • פסילה על תנאי
  • קנס כספי.

שושי נבהלה מאוד למשמע הדברים, מכיוון שעד לרגע זה, היא לא חשבה או הרגישה שעשתה מעשה שהצדיק ענישה כה מחמירה. דקה לאחר מכן, נכנסה לאולם בית המשפט. השופט שאל האם היא קראה את כתב האישום שהוגש נגדה והאם היא מבינה את תוכנו.

שושי השיבה שכן וסיפרה לשופט על תאונת הדרכים שאירעה. השופט הציע לה לא להשיב כרגע לאשמה, לדחות את הדיון והיוועץ בעורך דין תעבורה בהקדם. למזלה של שושי, השופט הבין שהיא זקוקה להגנה משפטית ועל אף שלא היה מחויב לעשות כן, הסכים לדחות לה את מועד המשפט בכדי שתקבל ייעוץ משפטי מעורך דין תעבורה. בשלב זה שושי פנתה למשרדנו. הגרסה שמסרה שושי לבית המשפט ולמשטרה סיבכה אותה מאחר ולא קיבלה ייעוץ לפני חקירתה במשטרה.

 

עבודת עורך דין תעבורה בתיק תאונות דרכים

על אף האמור, לאחר צילום כלל חומר הראיות, בדיקת זירת התאונה ודו"ח הבוחן, ניהלנו משא ומתן עם התביעה המשטרתית. לאור נסיבות התאונה והראיות שהוצגו, הסכימה התביעה לרכך את כתב האישום שהוגש נגד שושי אך עמדה על עונש של 3 חודשי פסילה לכל הפחות, פסילה על תנאי וקנס. סירבנו להצעה העונשית והחלטנו לטעון לעונש בפני השופט ולשכנע אותו להימנע מפסילת רישיונה של שושי.

כתב אישום על פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה, הסתיים ללא פסילה - uliel

גזר הדין בתיק תאונת דרכים של שושי

בסופו של יום, שושי הודתה בכתב האישום המתוקן – נמחקה העבירה החמורה של נהיגה בקלות ראש ובמקומה הודתה שושי בנהיגה בחוסר זהירות. בית המשפט קיבל את כלל טענותינו לעניין העונש, שושי קיבלה פסילה על תנאי וקנס בסך 1,000 ש"ח בלבד. תיק תאונת דרכים, פגיעה  בהולך רגל במעבר חצייה הסתיים ללא יום אחד של פסילה!

כתב אישום על פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה, הסתיים ללא פסילה - uliel

מעורבים בתאונת דרכים? היוועצו בהקדם האפשרי עם עורך דין תעבורה

מעורבות בתאונת דרכים עשויה לגרוף סנקציות חמורות החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל. בהתאם לכך, קיימת חשיבות מרבית בייצוג משפטי הולם בידי עורך דין תעבורה מיומן הבקיא ברזי הדינים השונים. לאור האמור, אם קיבלתם הזמנה לבית משפט, אל תהססו, פנו בהקדם האפשרי לייעוץ מעורך דין תעבורה.

כתב אישום על פגיעה בהולך רגל במעבר חצייה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי עבירת אור אדום – אלו כתבי אישום חמורים! התיק הזה  הסתיים בקנס כספי בלבד!

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

כתב האישום

פרוטוקול

גזר דין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה