לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

אי ציות לרמזור אדום – שינוי סעיף העבירה, התיק הסתיים ללא נקודות!

עבירת רמזור אדום הינה עבירת תנועה חמורה בגין הסיכון הגבוה הגלום בה להתרחשות תאונת דרכים, בהתאם לכך מבצעת משטרת ישראל אכיפה נרחבת ומוגברת הן באמצעות מצלמות סטטיות והן באמצעות שוטרי תנועה בשטח. עבירה זו הינה עבירה מדורגת, בהיותה מכילה שתי עבירות כאשר האחת נושאת עימה קנס כספי ונקודות תעבורה בזהה לעבירה המיוחסת למנשה ואילו העבירה השנייה תעמיד לנהג הזמנה לדין. במקרה דנן, חשש מנשה מכמות הנקודות אותה נושאת העבירה המיוחסת לו, ועל כן פנה למשרדנו בתקווה שנוכל לסייע לו בביטולן.

השלכותיהן של הנקודות על רישיונו של הנהג

בהתאם לשיטת הניקוד מטעם משרד הרישוי, נהג שצבר לחובתו מספר נקודות תעבורה(החל מ12 נקודות) יהיה צפוי להטלת אמצעי תיקון אשר עשוי להשפיע על רישיונו לרבות: ביצוע קורסי נהיגה, מבדקים במרב"ד, שלילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים / לתשעה חודשים, מעבר בהצלחה של מבחן עיוני / מעשי. במקרה דנן כנגד מנשה יוחסה עבירה הנושאת עימה את מספר הנקודות המקסימאלי להלן : 10 נקודות! בכדי שנקודות אלו יהיו חסרות תוקף כלפי מנשה, יידרש לא לבצע עבירת תנועה נוספת במשך שנתיים מיום ביצוע העבירה, ואילו במקרה שיקבל דו"ח ולו הקטן ביותר הנושא עימו 2 נקודות תעבורה, יוטל עליו אמצעי תיקון מסוג קורס נהיגה בסיסי.

מנשה בעל ותק רישיון ישראלי של מתחת לשנה, חשש מאוד לרישיונו ועל כן פנה למשרדנו בתקווה שנסייע לו לבטל את נקודות התעבורה המיוחסות לו.

אי ציות לרמזור אדום – שינוי סעיף העבירה, התיק הסתיים ללא נקודות! - uliel

עבודת עורך דין תעבורה בעבירת רמזור אדום

ראשית יש להבחין בין קבלת דו"ח רמזור אדום ממצלמה אוטומטית א'3 לבין קבלת דו"ח משוטר. במקרה דנן, מנשה קיבל דו"ח ברירת משפט על סך 1500 ₪ בצירוף 10 נקודות משוטר תנועה. במסגרת עבודתה של עו"ד אוליאל נבחנים מספר פרמטרים מהותיים בעת בחינת הדו"ח. חשוב לזכור כי בכדי שבית המשפט ירשיע את הנהג בעבירה המיוחסת לו, על התביעה להציג ראיות לצורך ביסוס העבירה כדוגמת תקינותן של מערכת הרמזורים, שמירה על קשר עין באופן רציף, מיקום השוטר, ראות וכן הלאה. במקרה דנן הצליחה עו"ד אוליאל לאתר כשלים מהותיים בתיק ועל כן התקבל הסדר טיעון מקל עם הנהג הנאשם.

אי ציות לרמזור אדום – שינוי סעיף העבירה, התיק הסתיים ללא נקודות! - uliel

פסק הדין בעבירת אי ציות לרמזור אדום

במקרה דנן חשוב לזכור כי מדובר בנהג בעל ותק רישיון ישראלי העומד על פחות משנה! על כן מערכת המשפט נוטה יותר להחמיר עם נהגים אלו. בהתאם לכך, נדרשה עו"ד במסגרת עבודתה לאתר כשלים ראייתיים מהותיים בכדי לסייע לנהג הנאשם וכך היה. לאחר שהציגה עו"ד אוליאל את טענותיה מול התביעה, התקבל הסדר טיעון מקל בו תוקן כתב האישום – עבירת אי ציות לרמזור אדום תוקנה לעבירת כניסה לצומת בניגוד לאור צהוב! משמעות הדבר כלפי הנהג, כי  לא ייזקפו לחובתו נקודות תעבורה כלל וכלל.

חשיבות הייצוג המשפטי בעבירת רמזור אדום

אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים נוטים להאמין כי אם ילכו לבית המשפט לתעבורה לבדם ויציגו בפני התביעה / השופט את האמת שלהם, יטו להתחשב במצבם או שמא יסתמכו על אמינותן וכך יקלו בעונשם. חשוב להבין כי הליך בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי, ועל כן בכדי להגיע למצב בו יתוקן כתב האישום או שמא יתקבל הסדר מקל, תידרשו להציג כשלים מהותיים בראיות התביעה! אדם מן היישוב לא ידע לאתר את אותם כשלים ועל אחת כמה וכמה להציגם בפני התביעה בצורה מקצועית ונכונה. לכן, אם רישיונכם חשוב לכם, אל תהססו, פנה בהקדם האפשרי למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל והבטיחו לעצמכם הגנה משפטית מקסימאלית ככל הניתן!

נמדד במהירות של 58 קמ"ש מעל המותר

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

דוח תנועה

גזר הדין

פרוטוקול

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

שאלות נפוצות
עבירה של אי ציות לרמזור אדום, נחשבת לעבירה חמורה יחסית וזאת בשל הפוטנציאל של פגיעה בשאר משתמשי הכביש. כתוצאה מכך גם העונש בגין עבירה זו הינו חמור יחסית ועומד על 1,500 ש"ח ו-10 נקודות.
ההבדל העיקרי בין קבלת דו"ח על אי ציות לרמזור אדום משוטר לעומת ממצלמה עומד על דרך הערעור על מהימנות או על התהליך עצמו. כאשר תרצו לערער על הדו"ח תדרשו להוכיח כי היו כשלים ראייתיים בתהליך. במקרה של שוטר, ניתן להראות שלא היה קשר עין בין השוטר לבין מבצע העבירה או כשל במערכת הרמזורים.
שיטת הנקודות מתייחסת למקבץ על עבירות שביצע נהג ולא לעבירה הספציפית. אם לאורך תקופה ביצע הנהג עבירות שהדין עליהן הינו נקודות וקיבל מעל 12 נקודות, הוא יידרש בביצוע קורס נהיגה נכונה. במקרים של קבלת 36 נקודות או יותר, מדובר יהיה בעונש של שלילת רישיון. במקרה של מעל 72 נקודות, העונש יעמוד על שלילה של 9 חודשים וצורך לבצע תיאוריה, טסט ובדיקה במרב"ד בכדי לקבל את הרישיון בחזרה.
החוק אינו מחייב לפנות לעורך דין במקרה של קבלת דו"ח על אי ציות לרמזור אדום. ולעיתים אף אין בכך צורך (למשל אם תבחרו לשלם את הקנס ולהודות בביצוע העבירה). אך, אם תרצו לערער על הדו"ח ולבקש להישפט, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ואשר ייסיע לכם בתהליך ויגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם לביטול הדו"ח או שינוי העבירה. למידע נוסף, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה