לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

האם בדיקת הנשיפון היא חובה?

בדיקה במכשיר הנשיפון אינה חובה, להבדיל מבדיקה במכשיר הינשוף שלבדיקה זו לא כדאי לסרב. המשטרה עושה שימוש במכשיר הנשיפון בכדי לקבל אינדיקציה לשכרות לקבלת החלטה האם להמשיך לבדיקת הינשוף או לא. בדיקת הנשיפון יכולה להתבצע רק בהסכמת הנבדק.

מה ההבדל בין מכשיר הנשיפון למכשיר הינשוף?

נהגים רבים לא מודעים לכך שיש שני מכשירים בהם עושה שימוש משטרת ישראל לצורך איתור נהגים שיכורים. מכשיר הנשיפון הוא המכשיר הקטן בו משתמשת משטרת ישראל ככלי לסינון נהגים. אלה שיכשלו בבדיקתו – ידרשו לבצע בדיקת שכרות במכשיר הינשוף. כל שוטר מוסמך לבצע בדיקת נשיפון לנהגים.

לעומת זאת, לא כל שוטר מוסמך לבצע בדיקת ינשוף ואף לא ניתן לבצע בדיקת ינשוף לכל נהג שנעצר במחסום. על כן, החליטה משטרת ישראל להשתמש בנשיפון ככלי לסינון ראשוני. הנשיפון לא נחשב לכלי מדויק ולא ניתן להרשיע על פיו בעבירת נהיגה בשכרות. לעומת זאת, מכשיר הינשוף נמצא כמכשיר אמין ועל סמך תוצאותיו ניתן להרשיע נהג בעבירת הנהיגה בשכרות.

האם בדיקת הנשיפון היא חובה
האם בדיקת הנשיפון היא חובה

האם בדיקת הנשיפון היא חובה? - uliel.

מה יעשה לנהג לאחר שנתן דגימת נשיפה במכשיר הנשיפון?

אם הנהג הסכים לבצע בדיקת נשיפון ועבר את הבדיקה בהצלחה, הוא ישוחרר לדרכו. אם סירב לנשוף למכשיר הנשיפון או נשף ונמצאה אינדיקציה לשכרות – יעבור הנהג לביצוע בדיקות נוספות. הנהג יעוכב ויאסר עליו לאכול, לשתות, לעשן ולהכניס כל דבר לפיו או לאפו עד לביצוע בדיקת הינשוף. בנוסף, יבוצעו לנהג מבחני ביצוע – בדיקות מאפיינים.

האם כדאי לסרב לבדיקת הנשיפון?

כדאי לשים לב להבדל בין סירוב לבדיקת נשיפה במכשיר הנשיפון לסירוב לבדיקת נשיפה במכשיר הינשוף. נהג המסרב לתת דגימה נשיפה במכשיר הנשיפון, יעוכב ע"י השוטרים לביצוע בדיקות נוספות, לכן, אם לא שתית אלכוהול לפני הנהיגה – אל תסרב כי הדבר יביא לעיכובך.

לעומת זאת, נהג שמסרב לתת דגימת נשיפה במכשיר הינשוף צפוי לקבלת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות מכוח סירוב. נזכיר כי העונש הקבוע בחוק על עבירת הנהיגה בשכרות הוא מינימום שנתיים פסילה.

 

בדיקת הנשיפון – עורך דין נהיגה בשכרות

אם הוגש נגדך כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, אם בגלל שסירבת ואם בגלל שנבדקת ונמצאת שיכור ע"י מכשיר הינשוף, כדאי לפנות לעורך דין תעבורה לקבלת ייעוץ וייצוג בתיק זה. לעורך דין תעבורה קל יותר להגן על נהגים שלא סירבו לביצוע בדיקת הינשוף מאחר והבדיקות שבוצעו מאפשרות לעורך הדין בסיס רחב לבדיקת כלל ראיות התביעה, קרי, למציאת כשלים בראיות התביעה.

זאת, לעומת נהג המסרב לביצוע בדיקת הינשוף, שם ראיות התביעה דלות יותר ולא מאפשרות מרחב תמרון רב לטענות הגנה ולמציאת כשלים. החזקה הקבועה בחוק אמנם ניתנת לסתירה אך לא מדובר בעניין של מה בכך. אנו ממליצים לכל נהג לא לסרב לביצוע בדיקת ינשוף. עם התוצאות נתמודד במשפט ע"מ להגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית בנסיבות העניין.

האם בדיקת הנשיפון היא חובה? - uliel

שאלות נפוצות
בדיקת נשיפון משמשת ככלי לעזר לסינון נהגים שיכורים, אך אינה בסיס להרשעה ביהמ"ש. לעומת זאת על סמך תוצאת בדקת הינשוף ניתן להגיש כתב אישום כנגד הנהג. לעוד בנושא, באתר.
בניגוד לבדיקת הינשוף, נהגים אינם מחויבים בביצוע בדיקת נשיפון. מעוניינים לדעת מדוע אין חובה לביצוע הבדיקה? באתר.
סירוב לבדיקת ינשוף שווה להודאה באשמת ביצוע עבירת נהיגה בשכרות מכוח הסירוב, ועל כן אתה צפוי לעמוד לדין בגין כך.
סירוב לבדיקת נשיפון לא יעמיד נגדך כתב אישום, אך זה יביא לעיכובך ולביצוע בדיקות נוספות. לכן, לא מומלץ לסרב. לקריאה מעמיקה, כנסו לאתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב

משרדנו מתמחה רק בתעבורה