לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

בדיקת השכרות – האם מותר לסרב לה

בגדול – מותר, אך אם תבחר לסרב לבדיקת שכרות במכשיר הינשוף – חזקה עליך שנהגת בשכרות ויוגש נגדך כתב אישום על נהיגה בשכרות מכח סירוב. כדאי לדעת שקשה יותר להתמודד עם אישום כזה והעונש הקבוע בחוק הוא מינימום שנתיים פסילה אז אמנם איש לא יצמיד לך אקדח לרקה ע"מ שתבצע את הבדיקה אך ממש לא מומלץ לסרב לה.

 

 

בדיקת השכרות - האם מותר לסרב לה
בדיקת השכרות - האם מותר לסרב לה

בדיקת שכרות – מתי יקבע השוטר שסירבת לבצע בדיקת שכרות?

כדאי לדעת שלא רק מי שאומר שהוא מסרב לבדיקה עלול "לחטוף" כתב אישום על נהיגה בשכרות בשל הסירוב. לא מעט נהגים מסתבכים עם כתב אישום חמור של נהיגה בשכרות בגלל שהתנהגותם הובילה לכך. הם לכאורה מסכימים לבצע את הבדיקה אך לא מבצעים את הנדרש מהם – לא נושפים מספיק חזק לתוך המכשיר או לא נושפים מספיק זמן.

במקרים אלו, אם השוטר יסבור שאתם מכשילים את הבדיקה במכוון, יוגש נגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות מכוח סירוב שכן, הכשלת הבדיקה שוות ערך לסירוב להיבדק. על כן, לא משנה אם צרכתם אלכוהול לפני הבדיקה – אל תסרבו לבצעה ואל תכשילו את הבדיקה במכוון. 

בדיקת השכרות - האם מותר לסרב לה - uliel.co.il

חובת השוטר להסביר לכם את משמעות של סירוב בדיקת שכרות

השוטר שעצר אתכם לבדיקה חייב להסביר לכם את ההשלכות המשפטיות של הסירוב לבצע את הבדיקה. על השוטר לדרוש מכם באופן מפורש לתת דגימת נשיפה ולהסביר לכם שמטרת הדגימה היא לצורך איתור אלכוהול בגופכם.

לאחר מכן, על השוטר להסביר לכם כי מי שמסרב לדרישתו לתת דגימת נשיפה לבדיקה, רואים אותו כמי שעבר עבירה של נהיגה בשכרות, שעונשה פסילה בפועל שנתיים לפחות ועונשים נוספים הקבועים בחוק וכי גם טעמים רפואיים אינם עילה מוצדקת לסרב להיבדק.

לאחר שהשוטר הסביר לכם את הנ"ל מפורשות, תידרשו לחתום בפניו כי הוסברו לכם מטרת הבדיקה ומשמעות הסירוב להיבדק ותידרשו להשיב ולאשר בחתימתכם האם אתם מסכימים או מסרבים לבדיקה. 

שימו לב, אם השוטר לא יסביר לכם את כל האמור לעיל ולא יחתים אתכם על סעיף זה – לא ניתן יהיה להרשיע אתכם בעבירת נהיגה בשכרות מכוח סירוב.

 

ייצוג ע"י עורך דין נהיגה בשכרות

בכל מקרה בוא הוגש נגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות – אל תתמודדו לבד! עורך דין תעבורה מיומן ידע לבחון היטב את כלל הראיות בתיק ובעיקר את בדיקת הינשוף ותוצאותיה.

יש מקרים רבים בהם לאחר בדיקה מתגלה כי הינשוף לא תופעל כראוי או לא תוחזק בהתאם להנחיות היצרן או שהשוטר לא פעל בהתאם לנהלים – בכל מקרה שכזה, עורך דין תעבורה ידע לאתר את הכשלים ולהביא לביטול כתב האישום או לכל הפחות, להביא להסדר מקל של מספר חודשי פסילה במקום 24 חודשים הקבועים בחוק.

יש לזכור שאם הנהג ייפסל לתקופה של 12 חודשים או יותר, יהא עליו לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לאחר ריצוי הפסילה.

 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב

משרדנו מתמחה רק בתעבורה