לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כמה מותר לי לשתות ולנהוג בלי שאבצע עבירה של נהיגה בשכרות?

כמה זמן אחרי שתיית אלכוהול מותר לי לנהוג?מדובר בשאלת מיליון הדולר!

מרבית הנהגים לא מעוניינים לבצע עבירה של נהיגה בשכרות. לא פעם נהג שנעצר לבדיקת שכרות ונמצא שיכור במכשיר הינשוף מופתע לחלוטין מהתוצאה. הוא לא מרגיש שיכור ולא חש השפעה כלשהי של האלכוהול על תפקודו. מי לא שותה כוסית או שתיים באירוע משפחתי וחוזר הביתה ברכב?

רבים תוהים בעניין וסבורים שכוס בירה אחת או שתיים מותרת. הבעיה היא שלא ניתן לכמת כמה בדיוק מותר לשתות ולנהוג ומאיזה סוג משקה מהסיבה הפשוטה – כמות האלכוהול בדם מושפעת לא רק מסוג המשקה שצרכתם ומהכמות ששתיתם. כמות האלכוהול בדם מושפעת ממשקלו של הנהג, מינו של הנהג, מה אכל באותו היום, מה קצב חילוף החומרים בגופו ועוד.

אם ניקח שני אנשים ששתו באותו הזמן את אותה כמות אלכוהול ואותו משקה – מכשיר הינשוף יראה תוצאה שונה לשניהם. האחד יכול להימצא שיכור בעיני החוק ואילו השני ימצא ברף החוקי.  

אם שאלתם את עצמכם, כמה אלכוהול מותר לשתות ולנהוג, והאם ישנה כמות אלכוהול בטוחה שבה לא תתבצע עבירת נהיגה בשכרות, המאמר הזה הוא בישבילכם! 

 

 

נתפסת נוהג בשכרות? רישיון הנהיגה שלך בסכנה! עורך דין נהיגה בשכרות יכול לסייע! למשרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל ניסיון רב בייצוג נהגים בעבירת נהיגה בשכרות.

רישיון הנהיגה שלך בסכנה?  אנחנו כאן!

השאר פרטים עכשיו ונילחם עבור הצדק המגיע לך!

כמה מותר לשתות ולנהוג 2022

אחרי שכבר אפשר לומר כמעט בפה מלא שהקורונה מאחורינו והחיים שלנו חזרו לסורם, חשוב להקפיד ולעמוד בתקנות התעבורה השונות ולא לחשוף את עצמנו לביצוע של עבירות תנועה חמורות. רבים מאיתנו הנהגים מתרגשים מהחזרה לשגרה, מפתיחת מקומות הבילוי כדוגמת מסעדות, פאבים ומועדונים, לעיתים עשויים לשכוח שעל ההגה לא עולים שיכורים. במאמר זה נדון על שאלת מיליון הדולר שהיא – כמה מותר לשתות ולנהוג 2022! נחדד עבורכם את הנהלים הקיימים וכן נציג את ההבדלים בין הנהגים השונים. 

כמה מותר לי לשתות ולנהוג בלי שאבצע עבירה של נהיגה בשכרות? - uliel

כמה מותר לשתות לפני הנהיגה?

כמה מותר לשתות לפני הנהיגה היא שאלה שמטרידה את רובנו ועל כן חשוב לעשות סדר בעניין. אומנם המחוקק קבע מהו רף האכיפה המותר בכל הנוגע לכמות האלכוהול בגופנו אך בפועל קיים לנו קושי בהבנת אומדן הכמות. השפעת האלכוהול בגופנו משתנה בין אדם לאדם בהתאם למספר פרמטרים שונים לרבות:

  • מין 
  • משקל
  • גובה
  • צריכת אוכל שומני טרם צריכת האלכוהול
  • שתיית מים מרובה
  • מנוחה
  • פירוק האלכוהול במערכת העיכול 

בהתאם לכך, חשוב להבין כי תיתכן סיטואציה בה שני אנשים ייצרכו את אותה כמות אלכוהול אך בשניהם כמות האלכוהול במדד הנשיפה עשויה להיות שונה! לכן, בעניין השאלה כמה מותר לשתות לפני הנהיגה, לצערנו אין לנו תשובה חד משמעית ומפורשת לתת לכם מלבד ההמלצה – אם שותים לא נוהגים!.

 

כמה מותר לי לשתות ולנהוג בלי שאבצע עבירה של נהיגה בשכרות
כמה מותר לי לשתות ולנהוג בלי שאבצע עבירה של נהיגה בשכרות

 

כמה מותר לשתות ולנהוג והאם יש כמות בטוחה שניתן לשתות ולא לבצע עבירה של נהיגה בשכרות?

החוק קובע שאסור שרמת האלכוהול בדם תעלה על 50 מיליגרם אלכוהול במאה מיליליטר דם, או 240 מ"ג בליטר אוויר נשוף. נהגים חדשים, צעירים ומקצועיים – 10 מיליגרם אלכוהול במאה מיליליטר דם. ניתן לומר בוודאות גבוהה שלנהגים חדשים, צעירים ומקצועיים אסור לשתות אלכוהול בכלל. לפני שהם עולים על ההגה. 

נשאלת השאלה, כמה זמן אחרי שתיית אלכוהול מותר לנהוג? התשובה אינה חד משמעית אך, ניתן לומר שנהגים בעלי משקל נמוך עלולים להיחשב שיכורים אפילו ממנת אלכוהול של כוסית אחת לעומת נהגים עם משקל גבוה יותר אשר הסיכון שימצאו שיכורים אחרי כוסית אחת הוא די נמוך.

כמובן שלנתונים אלה צריך להוסיף האם הנהג מורגל לשתות אלכוהול או לא. אדם שמורגל לצרוך אלכוהול, גופו ידע לפרק את האלכוהול מהר יותר מאדם שלא מורגל בכך. 

בכל מקרה, אם צרכתם מנת אלכוהול אחת, מומלץ להמתין בין 3 ל- 5 שעות לפני שעולים על ההגה. כמו כן, בזמן ההמתנה מומלץ להרבות בשתיית מים לספיגה מהירה יותר של האלכוהול בדם.

אם לא אכלתם כלום באותו היום, סביר להניח שתשתכרו במהירות. זאת אומרת, לאחר שתיית אלכוהול אפשר לנהוג רק לאחר זמן ההמתנה הנדרש ובהתאם להקשבה לגופכם, לכן אם יש ברשותכם האפשרות שלא לנהוג, עשו זאת! הימנעו מנהיגה גם לאחר זמן מה. 

מחשבון שכרות  – רמת האלכוהול בדם

על אף שלא מדובר במידע מדויק, הנה מחשבון שיכול לתת לכם הערכה גסה למתי אתם יכולים לנהוג אחרי צריכת אלכוהול. מודגש כי השימוש וההסתמכות על מחשבון זה הוא על אחריות המשתמש בלבד. רוצים לחשב? נסו את  מחשבון רמת האלכוהול

למעבר-למחשבון-רמת-האלכוהול-לחץ-כאן

נתפסת נוהג בשכרות? רישיונך בסכנה!

עורך דין נהיגה בשכרות יכול לעזור!

השוטר חייב לבצע טרם הפעלת המכשיר למשל: כיול כנדרש ותנאי בדיקה ראויים על מנת שתוצאת מדידת המהירות תהיה מהימנה. עורך דין תעבורה מיומן יפעל לזיהוי כשלים שיערערו את חוזק הראיות ואמינות של בדיקת השכרות שעברת, בכדי לסייע לנהג בהקלה בענישה ועד לזיכוי מלא מן האשמה!
 הואשמת בנהיגה בשכרות? אל תתמודדו לבד! אל תגידו יהיה בסדר! צור קשר ונשמח לעזור גם לך!

מקרים דומים לשלך בהם הצלחנו לשמור על הרישיון לדוגמא

כמה מותר לי לשתות ולנהוג בלי שאבצע עבירה של נהיגה בשכרות? - uliel

נעצרתם לבדיקת שכרות? אל תסרבו לבדיקת ינשוף!

נהגים רבים שנעצרים במחסום לצורך בדיקת שכרות נבהלים מהמצב מאחר והם יודעים ששתו אלכוהול ואינם בטוחים אם הם נמצאים ברף המותר. אז הם פוצחים במסכת תירוצים בשל להימנע מביצוע הבדיקה. כדאי שתדעו, השוטרים מיומנים ומנוסי וכבר שמעו את שלל התירוצים האפשריים. אל תתחכמו. נדרשתם לבצע בדיקת ינשוף? בצעו את הבדיקה, אחרת יוגש נגדכם כתב אישום חמור על נהיגה בשכרות מכוח סירוב.

נהיגה בשכרות – המדריך המלא לשנת 2020 - משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל 5 נהיגה בשכרות – המדריך המלא לשנת 2020 - משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל 6 נהיגה בשכרות – המדריך המלא לשנת 2020 - משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל 9

 המלצה של עורך דין תעבורה עם נסיון עשיר בתיקי נהיגה בשכרות

אל תנסו לחשב כמה ואיך אפשר לשתות ולנהוג. אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם כתב אישום על נהיגה בשכרות – רישיונכם יפסל מידית ל- 30 יום ובסוף ההליך אתם עלולים להיפסל לשנתיים. נכון, עורך דין תעבורה המנוסה בתחום יוכל לסייע לכם להמתיק את העונש או אפילו להביא לביטול האישום נגדכם בנסיבות מסויימות אבל הדבר יהיה כרוך במשאבים רבים מצידכם, גם כספיים וגם נפשיים.

לכן, ההמלצה הטובה והבטוחה ביותר היא לא לשתות בכלל אם רוצים לנהוג לאחר מכן. מצבים כאלה עלולים להסתבך אף יותר אם חלילה תהיו מעורבים בתאונת דרכים ובגופכם ימצא אלכוהול. אז אתם תעמדו לדין בגין גרימת תאונת דרכים, על כל תוצאותיה, בשל נהיגה בשכרות. 

משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל בעל ניסיון רב בתיקי נהיגה בשכרות. אם בכל זאת הוגש נגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות, הנכם מוזמנים ליצור קשר בהקדם עם משרדנו.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב

משרדנו מתמחה רק בתעבורה