לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום תאונת דרכים – סיווג ודרכי פעולה

תאונת דרכים היא אירוע קשה ומצער שעשוי לפגוע בנו ובסובבים פיזית, ואף לגרום לרכב שלנו נזק משמעותי, שיעלה אלפי שקלים ויוריד מערכו. מעבר לזאת – רבים לא מודעים שתאונת דרכים עשויה לגרום כתב אישום תאונת דרכים, ולהעמיד אותנו גם בסכנה משפטית. לפניכם הכל על כתב אישום תאונת דרכים – סיווג ודרכי פעולה.

מתי קיים סיכוי להגשת כתב אישום תאונת דרכים?

כתב אישום תאונת דרכים, עשוי להיות מוגש נגדנו לאחר כל מעורבות שהיא בתאונות דרכים ומאחר ותאונות דרכים הפכו כה נפוצות לצערנו, חשוב להכיר לעומק את הסיכויים להגשת כתב אישום תאונת דרכים, ואת הסיווג ודרכי הפעולה במקרה כזה. למעשה, בכל מעורבות בתאונת דרכים הסיכוי להגשת כתב אישום הוא גדול, ולמעשה מרבית תאונות הדרכים מסתיימות גם בהגשת כתב אישום תאונת דרכים כנגד הנהג הפוגע והאשם.

כתב אישום תאונת דרכים – סיווג ודרכי פעולה
כתב אישום תאונת דרכים – סיווג ודרכי פעולה

כיצד מומלץ לפעול אחרי מעורבות בתאונת דרכים?

מעורבות בתאונות דרכים היא סיטואציה קשה בה לרוב המשתתפים לא בפוקוס ומתקשים לנהוג בהתאם להוראות או המלצות מסוימות – עם זאת חשוב לשים לב לכמה טפיים ולנהוג בהתאם, כדי להימנע בהמשך מהשלכות פליליות ובמיוחד במקרים של תאונות דרכים בהן מוגש כתב אישום תאונת דרכים.

לא להזיז את הרכב ולא לשנות ראיות – בתאונות דרכים בהן מזמינים משטרה ויש צורך בגביית עדות, חשוב לא להזיז את הרכב ולא לשנות את הראיות כדי בהמשך, להוכיח את מידת המעורבות שלכם. במידה וכן תשנו גבר מה, הממצאים כבר לא יהיו תקפים ולא תוכלו להוכיח את דברכם.

התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים – לכל תאונת דרכים ולכל סיטואציה, יהיו את שלבי הפעולה המתאימים עבורה ולכן חשוב להתקשר לעורך דין תאונות דרכים המומחה בתחומו, שיוכל להדריך אתכם בהתנהלות המשפטית המתאימה לסיטואציה, כזו שתוכל לסייע בהמשך במקרים של הגשת כתב אישום תאונות דרכים.

 

מה דרכי הפעולה במקרה של הגשת כתב אישום תאונת דרכים?

במקרה של הגשת כתב אישום תאונת דרכים אתם חשופים להשלכות בעייתיות במיוחד, ואתם עומדים בעצם כנאשמים בגרימת התאונה כולה, והנזק שנפגע לרכבים, לסביבת הרחוב ולנפגעים. מדובר בעניין קריטי שמחייב עירוב של עורך דין תאונות דרכים, שינהל את התביעה באופן המקצועי, וילווה אתכם בדרך.

 

מה העונשים של כתב אישום תאונות דרכים?

בתאונות עם נפגעים – כתב אישום תאונת דרכים בעצם מעמיד אתכם אשמים, בגרימת תאונת הדרכים והנזק שגרמה. כך במידה שיש נפגעים בתאונה, התוצאות עשויות להיות חמורות בהתאם לחומרת הפגיעה. העונשים יכולים לכלול פסילת ושלילת רישיון לכמה חודשים ואפילו שנים, תשלום קנסות ופיצויים לנפגעים, ואפילו עבודות שירות ומאסר במקרים חמורים מאד. 

בתאונות ללא נפגעים – לעומת זאת בתאונות של נזק בלבד ללא נפגעים, העונשים לרוב אינם משמעותיים, אלא אם הייתה מעורבות של שכרות, סמים או עבירות חמורות אחרות. בתאונות כאלה, רבות לא תהיה אפילו מעורבות של המשטרה והנזק יסודר על ידי הביטוחים ותשלומי פיצויים.

 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה