לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגרימת תאונת דרכים

כתב אישום בגרימת תאונת דרכים הוא כתב אישום חמור, שאומר למעשה שיצאנו אשמים בגרימת תאונת הדרכים – בין אם בגין נזק לרכוש, ובין אם בגין נזק לאנשים ברכב ולעוברי אורח. אך מה הם הסוגים השונים של כתב אישום בגרימת תאונת דרכים? ומה ההשלכות והעונשים בגין כתב אישום כזה? לפניכם הכל על כתב אישום בגרימת תאונת דרכים.

מה הם סוגי כתבי האישום בגרימת תאונת דרכים?

תאונת דרכים שגרמה לנזק לרכוש 

תאונת דרכים שגרמה לנזק לרכוש כמו לרכב אחר, לכביש או לתמרורים בו למשל. כאן מאחר ואין נפגעים מלבד הרכוש, לא יהיה הליך פלילי ולא יוגש כתב אישום, אך כן תהיה תביעת נזיקין כנגד הנהג שהביא לנזק. 

 

כתב אישום תאונת דרכים שגרמה לנפגעים

כאן מדובר בתאונות דרכים שגרמו לנזק גופני בעוברי אורח או אנשים ברכבים אחרים על הכביש. בכל תאונה בה אחד מן המעורבים טוען שנגרם לו נזק, תיפתח חקירה ובסופה, עלולה המשטרה להמליץ לתביעה על כתב אישום תאונת דרכים כנגד הנהג. כאן כתב אישום בגרימת תאונת דרכים, יינתן לנהג רק במידה בו החקירה והתביעה הצביעו על כך שהנהג אכן נהג ברשלנות והוא נושא באחריות לתאונה.

כתב אישום בגרימת תאונת דרכים
כתב אישום בגרימת תאונת דרכים

כתב אישום בעקבות תאונת דרכים קטלנית

תאונות דרכים קטלניות הן תאונות דרכים בהן אחד המעורבים נהרג. במקרים הללו כמובן ויוגש כתב אישום, וכאן עומד הנהג ברוב המקרים מול מאסר של מינימום 3 שנים. מדובר בדרגה החמורה ביותר של תאונות הדרכים שהביאה ללקיחת חייו של אדם – כעת השאלה הנותרת היא מה דרגת האחריות והרשלנות שגילה הנהג הפוגע.

 

מה העונשים בגין כתב אישום בגרימת תאונת דרכים?

כפי שראינו, ישנם כמה סוגים שונים של תאונות דרכים ובהתאם, לכל סוג יהיו את ההשלכות והעונשים המקובלים לפיו בחוק. בכל הנוגע לתאונת דרכים בה נגרם נזק לרכוש בכלל, הסוג הקל ביותר – לא יוגש כתב אישום תאונת דרכים אלא תביעת נזיקין, בה העונש ייקבע בהתאם לחומרת הנזק. הענישה כאן יכולה לגרור גם פסילת רישיון וקנסות גבוהים. לעומת זאת תאונת דרכים עם נפגעים עשויה לגרור כתב אישום בגרימת תאונת דרכים, ועונשים שונים בהתאם לדרגת החומרה כפסילת רישיון. תאונת דרכים קטלנית שהביאה להריגה של אדם – תגרור פסילת רישיון וגם מאסר בפועל, של מינימום 3 שנים עד 20 שנה.

 

נהיגה רשלנית בכתב האישום

כתב אישום תאונת דרכים, מכיל את האישום בו הנהג מואשם – כך שהנהג עשוי להיות מואשם בכמה דרגות שונות של חומרת העבירה וגרימת תאונת הדרכים. נהיגה רשלנית, היא אחד האישומים לצד נהיגה בקלות ראש, ונהיגה בחוסר זהירות. כל אחד מן האישומים האלה יגרור גם השלכות שונות לחלוטין, ובעוד ובהנהיגה בחוסר זהירות אין חובת פסילה, באישום של נהיגה רשלנית פסילת רישיון ל- 3 חודשים, היא העונש המינימלי והקל ביותר שהנהג יכול לקבל.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה