לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

אי ציות לתמרור 406, הענישה לנהגי משא כבד ודרכי ההתמודדות

נהגי משא כבד מוגדרים כנהגים מקצועיים אשר שייכים לענף התובלה במדינת ישראל. כחלק מעבודתם, נדרשים הנהגים לבלות שעות רבות על הכביש ועל כן קיימות דרישות למיומנויות, אחראיות וכן גם למומחיות. בשונה מנהגים בעלי רישיון פרטי, קיימים תמרורים הנוגעים אך ורק לנהגים מקצועיים כדוגמת נהגי משא כבד לרבות: תמרור 406 אשר נכלל בקבוצת האיסורים וההגבלות לרכבים מסחרים שמשקלם הכולל עולה על המשקל המצוין בתמרור.

חשוב לזכור כי נהגים אלו מתפרנסים מנהיגתם ועל כן קיימת חשיבות מרבית לציית לכללי התנועה השונים, שמא רישיונם לא יהיה בסכנה. אי ציות לתמרור 406 מהווה עבירת תנועה אשר עשויה בגין רישום הנקודות להביא למצב בו נדרשים הנהגים להיפרד מרישיונם לתקופה ממושכת. במאמר זה נדון על העבירה הנוכחית ונציין מהן דרכי התמודדות העומדות בפני הנהגים.

תמרור 406 בהתאם לקבוע בחוק

כפי שצוין בהקדמה תמרור 406 נכלל בקבוצת התמרורים המורים על איסורים והגבלות לנהגים מקצועיים כדוגמת נהגי משא. תמרור זה מציין את משקל הרכב המסחרי(בטונות), משמע שכל כלי רכב שמשקלו עולה על המצוין בתמרור, לא יוכל להיכנס ליעד הנוכחי.

במקרה שפעלתם בניגוד לתמרור, הינכם צפויים לקבל דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט, אשר עשוי לסכן את רישיונכם בהתאם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי. בכדי להבין בצורה טובה יותר את תמרור 406, ריכזנו עבורכם בטבלה את כל הנדרש, לרבות:

פירוש התמרור: היכן מוצב התמרור: סמל סעיף העבירה: הענישה:
אסורה הכניסה לרכבים מסחריים אשר משקלם הכולל בטונות עולה על המצוין בתמרור(8 טון). התמרור מוצב בצידי הכביש הייעודי בו חל איסור כניסה לרכבים שמשקלם עולה על המצוין בתמרור. 5487 קנס כספי על סך 500 ש"ח רישום של 6 נקודות תעבורה במרשם התעבורתי

מדוע מוצב תמרור 406 ברחבי כבישי ישראל?

חשוב לזכור כי רכבי משא כבד אינם נעים בכביש במהירות של רכבים פרטיים הן מפאת גודלם והן מפאת מהירות הנסיעה המותרת לגביהם. הצבת תמרור 406 אשר מגבילה את כניסתם של רכבים שמשקלם הכולל על 8 טון, מונעת הפרעה לזרימת התנועה וכן שומרת על ביטחונן של יתר משתמשי הדרך השונים. יש לציין כי תאונות עם רכבי משא הינן קטלניות בגין גודלם ומשקלם ועל כן קיימת חשיבות מרבית למנוע את כניסתם לכבישים הנבחרים.

אי ציות לתמרור 406, הענישה לנהגי משא כבד ודרכי ההתמודדות
אי ציות לתמרור 406, הענישה לנהגי משא כבד ודרכי ההתמודדות

הענישה לנהגי משא כבד בגין אי ציות לתמרור 406

כפי שציינו קודם לכן, אי ציות לתמרור 406 על ידי נהג משא כבד שמשקלו הכולל עולה על 8 טון, מהווה עבירת תנועה ועל כן יהיה צפוי לרישום של דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי על סך 500 ₪ וכן רישום של 6 נקודות תעבורה.

מעבר לקנס הכספי, רישום של הנקודות המיוחסות בדו"ח במרשם התעבורתי של הנהג, עשוי להעמיד את רישיונו במצב מסוכן בגין שיטת הניקוד מטעם משרד הרישוי. בכדי להבין מהן הסנקציות הצפויות לנהגים המקצועיים, נציג בפניכם כעת במסודר את אמצעי התיקון של משרד הרישוי:

מספר נקודות תעבורה: סוג אמצעי תיקון: תוקף הנקודות:
12 נקודות תעבורה קורס נהיגה בסיסי(קורס ראשון) שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה.
24 נקודות קורס נהיגה ייעודי(קורס שני) החל מ22 נקודות, תוקף הנקודות יהיה לארבע שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.
36 נקודות שלילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה של שלושה חודשים תוקף הנקודות הינו ל-4 שנים מיום התרחשות העבירה האחרונה.
72 נקודות או שמא צבירת 36 נקודות בפעם השנייה תוך שש שנים שלילת בפועל של רישיון הנהיגה לתשעה חודשים כאשר בתום הפסילה יידרש הנהג בביצוע של מבחן עיוני, מבחן מעשי וכן מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים תוקפן של הנקודות יהיה לארבע שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה.

*בכפוף לביצוע של כל אמצעי התיקון הנדרשים.

חשיבות ההסתייעות בידי עורך דין תעבורה בעת קבלת דו"ח

בשונה מיתר הנהגים, חשוב לזכור כי נהגים מקצועיים מתפרנסים מעצם נהיגתם ועל כן כל דו"ח שנרשם לחובתם עשוי להעמיד את רישיונם וכך גם את פרנסתם בסיכון. בהתאם לכך, במקרה שהינכם נהגים מקצועיים ונרשם לחובתכם דו"ח בגין אי ציות לתמרור 406, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה בכדי להבין מהי דרך הפעולה הנכונה ביותר במצבכם. משרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל מעניק ייצוג משפטי מקצועי והולם לכלל הנהגים השונים בכל רחבי הארץ, התייעצו עימנו בהקדם האפשרי ונשמח לסייע לכם ככל שניתן.

מהן האפשרויות העומדות בפני הנהגים המקצועיים בעבירת אי ציות לתמרור 406?

אי ציות לתמרור 406 הינה עבירה הנושאת עימה קנס כספי ונקודות תעבורה ולאור כך שמדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט, רשאים הנהגים לבצע מספר פעולות לשם התמודדות מול הדו"ח שנרשם לחובתם לרבות:

  • הגשת בקשה להישפט – זוהי האפשרות הטובה ביותר לשם התמודדות מול הנקודות המיוחסות לכם בדו"ח. בסיטואציה זו, יש להיעזר בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים בכדי שזה ידע לבחון עבורכם כנדרש את כלל חומר הראיות אשר קיים בידי התביעה, ואף יאתר ליקויים מהותיים. ליקויים אלו עשויים לפגום את הביסוס להרשעתכם ועל כן עשוי להתקבל הסדר טיעון מקל ואילו במקרים מסוימים זיכוי מלא מן האשמה המיוחסת לכם.
  • הגשת בקשה להמרה באזהרה – במקרה שנעצרתם על ידי שוטר תנועה בטענה לביצוע עבירת אי ציות לתמרור 406, נסו לבקש להמיר את הדו"ח באזהרה. לרוב, אם אכן תעמדו בכל הפרמטרים הנדרשים עשוי השוטר אכן להתחשב בכם ולבצע זאת. בנוסף, אם השוטר בשטח החליט שלא להמיר עבורכם את הדו"ח באזהרה למרות שאתם עומדים בכל הנדרש, ניתן לנסות ולהגיש בקשה מקוונת, אך סיכוייה להתקבל בחיוב הינם נמוכים.
  • הגשת בקשה לביטול הדו"ח – אם אכן קיימת לעניות דעתכם עילה המוצדקת לביטול הדו"ח כמו למשל: אי הצבת תמרור, ניתן להגיש בקשה לביטול הדו"ח. שימו לב, מדובר באפשרות בעלת הסיכויים הפחותים ביותר להצלחה, ולכן לעיתים מומלץ שלא לטרוח ולהגישה.

נהגי משא כבד? טיפים להימנעות מעבירות תנועה

לאור העובדה שפרנסתכם תלויה ברישיון הנהיגה שלכם, החלטנו לרכז לכם מספר טיפים מהותיים אשר עשויים לסייע לך לנהיגה בטוחה ואחראית ובכך להימנע מביצוע עבירות תנועה:

  1. הקפידו להתאים את נסיעתם בהתאם לתנאי הדרך למשל: יום גשום / אביך / מעורפל וכיוצ"ב.
  2. וודאו כי הינכם נוסעים בהתאם למהירות הנסיעה המותרת ואף המעיטו ב5 קמ"ש בכדי להבחין בכל המתרחש בצורה אחראית ומבוקרת.
  3. טרם עלייתכם על הכביש, תכננו מראש את דרך הנסיעה שלכם ובכך הימנעו מכניסה למקטעים בהם אינכם יכולים לנוע.
  4. אם יש ספק, אין ספק. הקפידו ללמוד נהיגה בטוחה באמצעות קורסים למיניהם ובכך תשפרו את מיומנותכם בנהיגה.

שאלות נפוצות
תמרור 406 נכלל בקבוצת התמרורים אשר מורים על איסורים והגבלות לנהגים מקצועיים. לפי התמרור הנ"ל, נהג אשר נוהג ברכב שמשקלו הכולל עולה על 8 טון, לא רשאי להיכנס למקטע הנוכחי בו מוצב התמרור. לעוד בנושא, במאמר המלא.
נהג שלא יפעל בהתאם לתמרור 406, מבצע עבירת תנועה ועל כן יירשם לחובתו דו"ח ברירת משפט עם קנס כספי על סך 500 ₪ בצירוף 6 נקודות תעבורה. רישום של הנקודות עשוי להוביל למצב בו נדרש הנהג להיפרד מרישיון הנהיגה שלו בהתאם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי. לקריאה מעמיקה במאמר.
לאור העובדה כי מדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט, רשאים הנהגים לבצע מספר פעולות לצורך התמודדות מול הדו"ח שניצב אל מולם כדוגמת: בקשה להישפט, המרה לאזהרה ובקשה לביטול. לאפשרות הטובה ביותר, במאמר.
במקרה שבחרתם לשלם את הקנס הכספי בדו"ח, משמע שבחרתם לבצע הודאה באשמה ועל כן יזקפו לחובתכם 6 נקודות התעבורה בגין אי ציות לתמרור 406. רישום של הנקודות עשוי לסכן את רישיון הנהיגה שלכם ולכן יש להיוועץ קודם התשלום עם עורך דין תעבורה מקצועי.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה