לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים. סביר להניח כל נהג יחווה במהלך שנות נהיגתו היכרות עם אנשי האכיפה בגין ביצוע עבירת תנועה לדוגמא: שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה, נסיעה במהירות מופרזת, אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה ועוד. בעת קבלת דו"ח תנועה, על הנהג לדעת כי ייתכן ורישיונו ימצא בסכנה ועל כן חשוב לבדוק מה ניתן לעשות בתרחיש שלפניכם. במאמר זה נדון על חשיבותו הרבה של עורך דין תעבורה בדו"חות תנועה, ונציג עבורכם את שלל האפשרויות העומדות לרשותכם. 

 

מה ההבדל בין סוגי הדו"חות השונים?

עליכם להבדיל בין שני סוגים של דו"חות, האחד דו"ח ברירת משפט והאחר דו"ח מסוג הזמנה לדין. בכדי להבין בצורה טובה מהם ההבדלים המהותיים ביותר בין השניים, נעשה מעט סדר בדברים:

דו"ח ברירת משפט דו"ח הזמנה לדין 
באילו מקרים: דו"חות תנועה המוגדרים כברירת משפט ניתנים לרוב בביצוע עבירות המוגדרות "קלות" באופן יחסי כמובן, לרבות: שימוש בטלפון נייד, אי הדלקת אורות, נסיעה בשוליים ועוד. הזמנה לדין תוגש כנגד הנהג במקרים בהם העבירה שהתבצעה נתפסת כחמורה לדוגמא: נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום(שהאור דלק מעל ל-5 שניות), מעורבות בתאונת דרכים וכיוצ"ב.
מה אפשרות לעשות: ניתן לבצע מספר פעולות: הגשת בקשה להישפט, הגשת בקשה להמרה באזהרה והגשת בקשה לביטול הדו"ח  לא ניתן לעשות מאום בעניין הדו"ח, היות והנהגים נדרשים להתייצב בפני בית המשפט בעניינם. רצוי להסתייע בתרחיש שכזה בעורך דין תעבורה בכדי לקבל ייצוג משפט כנדרש.
מהן הסנקציות:  קנס כספי ונקודות תעבורה הנעות בין 0 ל-10 לכל היותר. במצב שכזה עשוי הנהג להידרש בביצוע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי מתחם הענישה הינו רחב, החל מקנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה ועד למאסר בפועל. 
עורך דין דוחות תנועה
עורך דין דוחות תנועה

מהי האפשרות הטובה ביותר להתמודדות עם דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט?

בעת קבלת דו"ח ברירת משפט קיימות לפניכם מספר אפשרויות לצורך התמודדות עימו, כאשר לכל אחת מן האפשרויות יתרונות וחסרונות. להלן שלושת האפשרויות:

  1. תשלום – ניתן לשלם את הקנס הכספי המופיע בדו"ח תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח, בתרחיש הנוכחי יזקפו לחובתכם מספר נקודות התעבורה המופיעות בדו"ח ולא תוכלו לבצע כל פעולה נוספת לשם התמודדות עימו. 
  2. המרה באזהרה – ניתן להגיש בקשה להמרה באזהרה במקרה בו הינכם עומדים בכל התנאים הנדרשים דוגמת וותק הרישיון, עבר תעבורתי נקי וכ"ו. חשוב לדעת כי הבקשה הנוכחית נבדקת בהתאם לשיקול דעתו של השוטר ואין כל חובה בחוק אכן להמיר את הדו"ח באזהרה גם אם הינכם עומדים בכל התנאים הנדרשים. 
  3. ביטול הדו"ח – אם יש ברשותכם סיבה עניינית ומוצדקת לביטול הדו"ח ניתן להגיש בקשה מקוונת בעניין זה. שימו לב, סיבה מוצדקת אינה "תירוץ" כמו למשל: "נסעתי מהר כי הילד שלי היה חולה" או "נגעתי בטלפון כי בדיוק קיבלתי שיחה חשובה", אלא אם הינכם מעוניינים להגיש בקשה זו, תידרשו להציג טיעונים עובדתיים כמו למשל, סרטון ממצלמת רכב המעיד בשונה ממה שנרשם לחובתכם בדו"ח. 
  4. משפט – הינכם רשאים להגיש בקשה להישפט תוך 90 ימים ממועד המצאת הדו"ח, כאשר את הבקשה ניתן להגיש בצורה מקוונת או באמצעות הדואר. חשוב לדעת כי הליך משפט תעבורתי הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין לכן רשאי ביהמ"ש להקל עימכם ובאותה המידה אף להחמיר, לכן מומלץ להסתייע בהליך הנוכחי עם עורך דין המתמחה בטיפול בדו"חות תנועה. 

מה קורה כאשר קיבלתי דו"ח תנועה ממצלמה אך איני נהגתי ברכב בשעת העבירה?

במקרה בו קיבלת דו"ח תנועה והבחנת כי אינך נהגת ברכב בשעת ביצוע העבירה, עליך להגיש במיידי בקשה להסבת דו"ח. כאשר מצלמת א'3 לצורך ההדגמה מתעדת רכב בביצוע העבירה היא איננה יכולה להבחין או לזהות האם מבצע העבירה תואם לבעל הרכב ולכן באופן אוטומטי מונפק הדו"ח לפי הרישום במערכות. 

בתרחיש שכזה, עליך להגיש בקשה תוך 30 ימים ולצרף לבקשה תצהיר החתום על ידי עורך דין תעבורה. שימו לב, במקרה ששולם הדו"ח טרם ביצוע ההסבה, משמעות הדבר היא כי בעל הרכב הודה בעקיפין בביצוע העבירה ועל כן לא יוכל לבצע את ההליך המיוחל. יחד עם זאת, במקרים חריגים עו"ד תעבורה עשוי לסייע להשיב את המצב לקודמתו. 

 

אי תשלום הקנס, למה הינכם צפויים?

קיבלתם דו"ח תנועה עם קנס כספי ונקודות? חשבתם להתעלם מתוך הנחה שזה פשוט ייעלם? כדאי שתחשבו בשנית. במקרה שחלפו 90 ימים מיום המצאת הדו"ח ולא שילמת את הקנס הכספי או לחילופין לא הגשתם בקשה להישפט, תתקבל תוספת פיגורים ראשונים בשיעור של 50% מגובה הקנס המקורי. אם תוך חצי שנה ממועד תוספת הפיגורים לא שילמתם את הדו"ח, תיווצר תוספת פיגורים שנייה של כ-5%(כל חצי שנה תתווסף תוספת זהה העומדת על 5%). מעבר לקנס הכספי אשר "תופח" לעיתו, למשרד הרישוי קיימת הסמכות שלא לחדש את רישיונכם בגין הקנס הכספי שלא שולם. בנוסף, עליכם לדעת כי המרכז לגביית קנסות רשאי להטיל על חשבון הבנק שלכם עיקולים וכמו כן גם על נכסיכם. לכן, אין להמעיט בערכו של הקנס הכספי, גם במקרה שמדובר בקנס המועט ביותר העומד על 100 ₪. 

 שימו לב, בתרחיש בו הינכם ניצבים בפני גובה קנס גבוהה בגין צבירת תוספת פיגורים, הינכם רשאים להגיש בקשה להפחתת הקנס וכמו כן גם לחלקו לתשלומים. בכדי שהבקשה תענה בחיוב עליכם להציב בפני המרכז לגביית קנסות אסמכתאות התומכות בבקשות להפחתה כדוגמת מצב כלכלי שאינו מזעיר, מצב בריאותי וכיוצ"ב.

 

מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד תעבורה בעת קבלת דו"ח עם נקודות?

בעת קבלת דו"ח תנועה הנושא עימו נקודות תעבורה, חשוב להכיר את שיטת הניקוד של משרד הרישוי. ריבוי נקודות תעבורה עשוי לחשוף את הנהגים לביצוע אמצעי תיקון שונים, לרבות: קורסי נהיגה(בסיסי / ייעודי), מבחן עיוני(תיאוריה), מבחן מעשי(טסט), שלילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים / תשעה חודשים וביצוע מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בגין אמצעי התיקון הלא פשוטים יש לומר, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום התעבורה ובהתמודדות מול דו"חות תנועה, בכדי לקבל ייצוג משפטי כנדרש אשר עשוי להביא להקלה בענישה ולביטול מלא של הנקודות המיוחסת לכם בדו"ח. 

 

חשיבות הייצוג המשפטי על ידי עורך דין תעבורה בדו"ח מסוג הזמנה לדין

בעת ביצוע עבירת תנועה חמורה כדוגמת חציית צומת באור אדום ונהיגה בשכרות, יוגש כנגד הנהגים הנאשמים כתב אישום חמור. הליך המשפטי התעבורתי הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין ועל כן עומד לרשות השופטים מתחם ענישה רחב החל מקנסות, שלילת רישיון הנהיגה בפועל / על תנאי וכן גם מאסר במקרים חריגים. לשם כך, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בדו"חות תנועה, בכדי לקבל הגנה משפטית כנדרש! 

עורך דין מיומן ומנוסה ידע לבחון את כלל חומרי הראיות הקיימים בעניינכם ולראות האם נפלו כשלים מהותיים אשר עשויים להביא לזיכוייכם או להקלה בענישה עימכם. אל תתמהמהו, במקרה של קבלת דו"חות תנועה, פנו לעורך דין תעבורה בהקדם האפשרי.

 

שאלות נפוצות
האפשרות הטובה ביותר היא להגיש בקשה להישפט ולהסתייע בייצוג משפטי כנדרש, עו"ד מנוסה ומיומן עשוי להטיב עם מצבך ולהביא לביטול מלא של הנקודות.
עליך להגיש בקשה להסבת דו"ח על שם הנהג אשר ביצע את העבירה המיוחסת לו, לעוד בנושא ניתן למצוא באתר.
בעת קבלת הזמנה לדין, צפוי הנהג הנאשם לסנקציות מהותיות כדוגמת שלילת רישיון הנהיגה ולעיתים אף לשלילת חירותו. ייצוג על ידי עורך דין תעבורה עשוי להקל עימו ולהביא לתוצאה פחותה. לעוד מידע, באתר
בתרחיש הנוכחי נסגרו בפנייך כל האפשרויות הקיימות לרבות: הגשה בקשה להישפט, בקשה להמרה לאזהרה, בקשה לביטול הדו"ח וכיוצ"ב. מומלץ להיוועץ עם עו"ד בעניין, בכדי לראות כיצד ניתן להטיב עם מצבך.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

משרדנו מתמחה רק בתעבורה