לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כיצד ניתן להוריד את הניקוד בעבירת נסיעה על המדרכה?

 

האם כל נסיעה על המדרכה נחשבת לעבירת תנועה?

נסיעה על המדרכה עם כל כלי רכב, אינה מותרת ונחשבה לעבירה שמסכנת את המבצע אותה, הענישה מתבצעת החל מחלוקת דו"ח תנועה, קנס, נקודות תעבורה ואפילו לעיתים בזימון לבית משפט. לפי החוק, המדרכה מיועדת להולכי רגל בלבד, וכל נסיעה עליה אינה חוקית.

עם זאת, קיימת התחשבות והתרה בכל הנוגע לחצייה של המדרכה באופן הכרחי. למשל כניסה ויציאה מחצרות וחניונים שמחייבים נסיעה קצרה ומוגבלת על המדרכה למען ביצועם, הם חוקיים ולא יחייבו את הנהגים והרוכבים בכל קנס.

 

מה הניקוד והקנס בגין עבירת נסיעה על המדרכה?

עבירת נסיעה על המדרכה, כוללת לפי החוק דו"ח תנועה, קנס ונקודות תעבורה המוסכמים בחוק וגורפים ותקפים בכל מקרה ומקרה של עבירת נסיעה על המדרכה. העונש הקבוע בחוק לאחר ביצוע עבירה של נסיעה על המדרכה, הנו 4 נקודות תעבורה.

בעת הצטברות של כמה קנסות, נקודות התעבורה עלולות להצטבר לסכומים גבוהים של 12 נקודות ואף 72 נקודות, בהתאם לכמות דו"חות התנועה שצברתם, וכך בהתאם לגובה הניקוד שנצבר, לגרור גם מחויבות לקורסי נהיגה ואפילו פסילת רישיון במקרה של ניקוד גבוה.

כיצד ניתן להוריד את הניקוד בעבירת נסיעה על המדרכה?
כיצד ניתן להוריד את הניקוד בעבירת נסיעה על המדרכה?

האם ניתן להוריד את הניקוד בגין עבירת נסיעה על המדרכה?

הניקוד בגין עבירת נסיעה על המדרכה, ניתן לביטול רק במקרים בהם יש בידכם לבטל את הדו"ח, להמיר אותו באזהרה, או להגיע ולהישפט בבית המשפט כדי לנסות ולשנות את הענישה וההחלטות שניתנו בדו"ח התנועה. לפניכם האפשרויות השונות להורדת הניקוד בעבירות נסיעה על המדרכה:

 

ביטול הדו"ח

כל קנס ניתן לביטול במקרה שבו הוא ניתן מסיבה שאינה נכונה או מספקת. כדי לבצע ביטול, יש להגיש בקשה מסודרת ביטול הדו"ח. ברוב המקרים, הבקשות לא מאושרות מאחר ובית המשפט מוצא שלא נפלה שום טעות בדו"ח התנועה, ועם זאת עם סיוע של עורך דין ובמקרה בו אכן נפלה טעות מהותית בדו"ח התנועה, ניתן להשיג גם ביטול של הדו"ח והקנס.

 

המרה באזהרה

אחרי קבלה של דו"ח תנועה ניתן להגיש בקשה להמרה באזהרה, כלומר להמיר את הדו"ח באזהרה בלבד, ללא ענישה ונקודות כלל. לא כל נהג יכול להגיש בקשה כזו, אלא נהגים שיש להם ותק רישיון של 5 שנים, ללא אזהרה קודמת, וללא הרשעה אחרת בשלושת השנים האחרונות.

 

בקשה להישפט

אופציה נוספת לשינוי הענישה ודו"ח התנועה, היא בקשה להישפט. כל נהג יכול לבקש להישפט לאחר דו"ח תנועה, אופציה שתיתן לו הזדמנות להסביר את מעשיו ולטעון לחפותו, וכך לבסוף, בעזרת עורך דין תנועה מעולה – להפחית את הענישה ואף לבטל אותה.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה