לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מהו חוק התיישנות על דו"ח מצלמה אוטומטית (א-3)?

כולנו מכירים את הסיטואציות המתסכלות, בהן אנו נוסעים בכביש במהירות הנוחה וההגיונית לנו ופתאום אפליקציית הניווט שלנו מתריעה על מצלמת מהירות בהמשך, ומבינים שעלינו ולהאט. פעמים רבות, אנחנו רואים את המצלמה מאוחר מדי, ותוהים אם נסענו במהירות מותרת או שאנו עומדים לקבל דו"ח.

למעשה, נהיגה מעל המהירות המותרת והיתקלות במצלמת מהירות – קורית באופן תכוף לנהגים רבים, אשר מקבלים בדואר לאחר כמה ימים דו"ח. אז מהו חוק ההתיישנות על דו"ח מצלמה אוטומטית (א-3) ?

מהו הוא חוק התיישנות בעצם?

לכל עבירה ועבירה המוגדרת בחוק יש גם הגדרה של תקופת התיישנות, תקופה אשר לאחריה הדו"ח כבר יוצא מתוקף ומאבד את סמכותו ותוקף דרישותיו. גם על הגעתו של דו"ח תנועה, יש בהתאם לחוק התיישנות, כלומר פרק זמן מסוים אשר מעבר אליו הדו"ח כבר יכול להיחשב כמבוטל ובלתי תקף.

מהו חוק התיישנות על דו"ח מצלמה אוטומטית (א-3)?
מהו חוק התיישנות על דו"ח מצלמה אוטומטית (א-3)?

מה לעשות במידה ותמה תקופת ההתיישנות?

כאשר רוצים לטעון להתיישנות, מומלץ להיעזר או לכל הפחות להיוועץ בעורך דין על מנת שתוכלו להשיג את מבוקשכם ולהבטיח עד כמה שאפשר את ההצלחה. דרכי הפעולה במקרה כזה הן פנייה לעורך דין שיוכל לטפל בדו"ח ובביטולו עבורכם, או לפנות לרשות אשר העניקה לכם את הדו"ח בבקשה לביטולו בהתאם לפקיעת תוקפו.

 

מה היא מצלמת אכיפה א-3?

א-3 הינה בעצם תכנית לאכיפת עבירות תנועה (של מהירות ואי ציות לרמזורים). האכיפה על פי תכנית זו נעשית עם מצלמות אלקטרוניות בצדי הכבישים. המצלמות מזהות באופן אוטומטי את עבירות התנועה ומצליחות להתריע כאשר מהירות הנהג שעבר לצדן, גבוהה מן המותר ועד כמה.

כך המשטרה יכולה לאתר את העבריינים ולהגיע אליהם דרך צילום לוחית הרישוי על ידי אותן מצלמות. לאחר שהמצלמה צילמה את רכב הנהג שעבר על המהירות המותרת – הוא יקבל בדואר את דו"ח התנועה, וצילום מכוניתו.

 

כיצד נראית מצלמת א-3?

מצלמות א-3 קלות לזיהוי, מאחר והן ממקומות תמיד בצדי הכביש, ותלויות בצדי הדרך בצבעים בוהקים ובולטים של אדום או כתום. המצלמות הללו ממוקמות הן בתוך הערים והן מחוצה להן, והנהג יכול לקבל התראה במהלך הנהיגה על מקום הימצאותן באפליקציית Waze.

 

תוך כמה זמן חלה ההתיישנות על דו״ח מצלמה אוטומטית?

הזמן אשר צריך לעבור על מנת שחוק ההתיישנות יחול על דו״ח מסוג זה מתחלק לשניים:

  • אם הדו״ח נדרש לתשלום על ידי הנהג – אם האפשרות הראשונה הינה הנכונה, אז משך הזמן אשר דרוש שיעבור הינו ארבעה חודשים מיום העבירה.
  • הדו״ח הוסח לנהג אחר – במידה והדו״ח הומר לנהג אחר מדובר על תקופת התיישנות של שנתיים מאותו יום לדו"ח. במידה ופרק הזמן להתיישנות הדו"ח עבר לפני שהדו"ח הגיע לידכם ועשה את דרכו ומסעו אליכם, הדו"חות כבר אינם בתוקף וניתן לבטל אותם.
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה