לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף – הסתייים בקנס בלבד

שרון, תושב מרכז הארץ, הגיע לטיול עם משפחתו בצפון. במהלך הטיול, "נתקע" הרכב המשפחתי מאחורי נהג איטי במיוחד. שרון, שראה שהכביש פנוי לחלוטין, החליט לצאת לעקיפה למרות קו ההפרדה הרצוף במקום. לרוע מזלו, מאחוריו נסע רכב בו נהג שומר דרך אשר זיהה את ביצוע העבירה ותיעד אותה באמצעות האפליקציה של שומרי הדרך. הסרטון המתעד את העבירה נשלח לבדיקת המשטרה ובתום הבדיקה, נשלחה אל שרון הזמנה לדין. שרון קיבל כתב אישום על ביצוע עקיפה מסוכנת וחייצת קו הפרדה רציף. העונש על עבירה זו הוא לרוב מספר חודשי פסילה, קנס כספי גבוה, פסילה על תנאי ועוד.

עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף – הסתייים בקנס בלבד
עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף – הסתייים בקנס בלבד

הכרעת הדין

בסיומו של משא ומתן עם המאשימה, התקבלו מרבית טענותינו והתביעה הסכימה לסיים את התיק ללא פסילה בפועל כלל! שרון קיבל קנס בסך 1,500 ש"ח ופסילה על תנאי של חודש לתקופה של שנה.

עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף - הסתייים בקנס בלבד - uliel.co.il

חשיבות ייצוג בתיקי עקיפה מסוכנת

לעיתים גם נהגים נורמטיביים עלולים להסתבך בביצוע עבירות חמורות. חשוב לדאוג לייצוג ראוי גם במקרים שנראים אבודים – כשלתביעה יש ראיית זהב ביד כמו הסרטון במקרה זה. עורך דין תעבורה יכול לסייע אך כמובן שהדרך הבטוחה ביותר היא להימנע מביצוע עבירות מסכנות חיים.

עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף - הסתייים בקנס בלבד - uliel.co.il

שאלות נפוצות
בישראל האכיפה של עבירות תנועה מתבצעת בעיקרה על ידי שוטרי אגף התנועה. מיזם חברתי מאפשר לנהגים לתעד באמצעות מצלמת דרך עבירות דרך שמבוצעות על ידי נהגים. במקרה של עבירה מסכנת חיים התיעוד מועבר למשטרה אשר בוחנת אותו ועשויה לשלוח הזמנה לדין כתוצאה מכך. אחת העבירות אשר מצולמות במקרים רבים על ידי שומרי הדרך הינה עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף.
העונש על עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף הינה 10 נקודות והזמנה לדין. בית המשפט יכול לבחור להחליט על גובה העונש וזאת בהתאם למקרה ולתוצאות של ביצוע העבירה. העונשים שבית המשפט יכול להטיל הינם חודשי פסילה, קנס גבוה או פסילה על תנאי.
חשוב לפנות לעורך הדין ברגע קבלת הדו"ח, בין אם מדובר על דו"ח שניתן על ידי שוטר תנועה בעת ביצוע העבירה ובין אם הדו"ח התקבל בדואר. פנייה מוקדמת כלל הניתן לעורך דין תאפשר לכם לגבש אסטרטגיה נכונה ומתאימה למקרה שלכם, כך שתצאו עם העונש המינימלי ביותר האפשרי.
בהחלט לא, חשוב להבין כי לנסיבות ולתוצאות העבירה יש משמעות גדולה מאוד בכל הנוגע לעונש. אם במהלך העקיפה פגעתם ברכב חולף או חמורה מכך היו נפגעים בגוף או בנפש, העונש צפוי להיות גבוה משמעותית. נוסף לכך, חשוב מאוד לא לפנות לבית הדין באופן עצמאי אלא בליווי עורך דין אשר מתמחה בתחום ויוכל העניק לכם את ההגנה הטובה ביותר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה