לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין המכון הרפואי

המכון הרפואי לביטוח בדרכים הוא רשות שחשוב להכיר, אשר רבים מאתנו ייתקלו בה במהלך החיים. המכון הרפואי, אחראי להמליץ ולאשר עבור רשות הרישוי, על טיבו וכשירותו הרפואית של הנהג הנבדק, כאשר רק בעזרת אישורו נוכל לקבל את הזכות לנהוג. במקרים רבים נזדקק לעורך דין המכון הרפואי, שיתמחה בעולם זה ולסייע לנו להשיג את התוצאות המגיעות לנו. לפניכם הכל על עורך דין המכון הרפואי – מה תפקידו

מה סמכותו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא רשות השייכת למשרד הבריאות, האחראית לקבוע בנושאי רפואה תעבורתית ובסמכותה לקבוע מי יכול לעלות על ההגה, ומי לא זכאי לרישיון בשל בעיות בריאותיות שונות ומצב פיזי ונפשי. המכון עורך ביקורות רפואיות ומאתר ליקויי בריאות אצל הנהגים הנבדקים. לכל המידע על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולליוויי של עורך דין מומלץ, לחצו כאן.

עורך דין המכון הרפואי - מה תפקידו
עורך דין המכון הרפואי - מה תפקידו

 

מה התהליך הצפוי במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

התהליך נפתח בכך שהנהג מקבל זימון לבדיקת כשירות רפואית על ידי המרב"ד, בעקבות שלל סיבות כמו תאונת דרכים שהיה בה מעורב, אישום ע לנהיגה בסמים, ועוד רבים. בהמשך, יגיע הנהג לשלל בדיקות ומבחנים שונים בהתאם למצבו: בדיקה פסיכולוגית ופסיכיאטרית, בדיקת נרקולוג, מבחן אישיות, ועוד. לאחר המבדים והתוצאות שתוכיחו בבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, יגבש המרב"ד את המלצתו לאור הממצאים וכך גם את התשובה הסופית בנוגע להוצאת הרישיון או שלילתו.

האם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסל את רישיונכם?

 

רישיון הנהיגה שלי נפסל לאחר ריבוי עבירות תנועה, האם אני זקוק לעורך דין לקראת המרב"ד?

אם רישיון הנהיגה חשוב לך, התשובה הקצרה היא – בוודאי. חשוב להבין כי, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מקבל דיווח אודות מצבכם כדוגמת עניינו אנו – ריבוי עבירות תנועה, ועל כן בעת ההגעה למבדקים, ייטו אנשי המקצוע לבחון את כשירותכם לנהיגה בטוחה בהתייחס לעבירות התנועה הרבות שביצעתם. במקרה בו נהג נפסל לאחר שביצע עבירות תנועה בצורה רצידיוויסטית, בוחן המרב"ד באמצעות אנשי המקצוע הרלוונטיים, האם הנהג מודע למעשיו.

 

טרם יום הבדיקות, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המכון הרפואי, ולקבל הכוונה ראויה והולמת כדוגמת: הכנה לקראת השאלות עליהם תדרשו לענות, ועד ללמידת שפת הגוף ואופן הצורה בה אתם מתבטאים. עורך דין מנוסה ומיומן ידע להעניק לכם את הכלים הנדרשים ולהביאכם למצב בו הינכם מוכנים ליום הבדיקות.

 

כיצד עורך דין המכון הרפואי יכול לסייע לי במקרה שקיבלתי המלצה שלילית לעניין רישיון הנהיגה?

לאחר שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים העביר המלצה שלילית בעניינכם למשרד הרישוי, תדרשו להגיע לשיחת שימוע בה הינכם נדרשים לטעון את טענותיכם לעניין ההמלצה. במצב זה, משרד הרישוי ייטה במרבית המקרים לקבל את המלצת המרב"ד ולא יסטה ממנה. בתום קבלת ההחלטה במשרד הרישוי לעניין התליית רישיון הנהיגה, לפניכם 30 ימים להגשת ערר בפני הועדה הממוקמת בתל השומר.

 

את הגשת הערר יש לבצע על ידי עורך דין המכון הרפואי, אשר בקיא בהתמודדות מול גוף זה, בכדי לנסות ולהפוך את ההחלטה על פיה. עורך דין מקצועי ומיומן ידע לבחון את החלטת המרב"ד לרבדיה ולאתר כשלים מהותיים. הגעה לוועדה ללא כל ייצוג מקצועי ראוי והולם, לא תניב עבורכם את התוצאה הרצויה, ואף תתיר אתכם במצב הקיים שנה שלמה עד אשר תינתן לכם ההזדמנות לגשת בשנית למבדקים במרב"ד.

 

מה תפקידו של עורך דין המכון הרפואי?

עורך דין המכון הרפואי, נמצא כאן כדי ללוות אתכם בכל תהליך ובדיקה שאתם עוברים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. הוא יכול לסייע במגוון הליכים מול המכון הרפואי, כמו גם בפניות שונות וערעורים. עורך דין המכון הרפואי מסייע לנהגים רבים במגוון מצבים, למשל:

  • עברייני תנועה מורשעים, נהגים שנמצאים מול אישום בבית המשפט, נהגים שנמצאו נוהגים תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, וכדומה. 
  • נהגים המבקשים רישיון אך סובלים מבעיות רפואיות המצריכות אישור לכך, או נהגים שמופנים למבדקים בריאותיים בגלל חשד בחוסר כשירות לנהוג.
  • נהגים שמעוניינים לרכוב ברכבים מיוחדים כמו רכבי משא כבד ועוד

 

באילו מקרים יש צורך להסתייע בשירותיו של עורך דין המכון הרפואי?

למכון הרפואי לבטיחות בדרכים משמעות רבה עבור רישיון הנהיגה שלכם, יחד עם זאת, לא בכל תרחיש עורך דין תעבורה עשוי לסייע לכם. בכדי לעשות עבורכם סדר בדבר, ריכזנו לכם את התרחישים השונים:

מקרים בהם יידרש הנהג/ת להגיע למרב"ד: עורך דין המכון הרפואי:
במקרה בו קיימת לכם בעיה רפואית כדוגמת אפילפסיה,  דום נשימה וכיוצ"ב. בתרחיש הנוכחי, אין כל צורך בסיוע של עורך דין, היות ומדובר במצב נתון בו לא ניתן לשנות מאום.
במקרה בו רישיונכם נפסל בגין ריבוי נק' במשרד הרישוי. במצב זה, קיימת חשיבות רבה לקבלת הכוונה מקצועית על ידי עורך דין המכון הרפואי! עו"ד יסייע לכם לקראת השאלות הצפויות וכן יעניק לכם טיפים וכלים להתמודדות נכונה וראויה.
במקרה בו רישיונכם נפסל בגין גרימת תאונת דרכים, נהיגה בשכרות וכ"ו. גם במקרה הנוכחי, יש להיוועץ עם עו"ד ולהגיע ליום המבדקים לאחר שקיבלתם הכוונה נכונה ומקצועית.
ייצוג בוועדת ערר לאחר קבלת המלצה שלילית מהמרב"ד עורך דין מנוסה ומיומן ידע לבחון עבורכם את כל החומר בצורה הנדרשת, ולהציג ליקויים כאלו ואחרים בפני הוועדה בתל השומר ולסייע לכם בהשבת רישיונכם.

 

מה חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי?

מאחר ומדובר ברישיון שלכם ובזכות לנהוג על הכביש ברכבכם, חשוב להיעזר בסיוע האפשרי ולהעלות את הסיכויים לטובתכם. כך, עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שמעורה בתחום ומכיר את תהליך הבדיקות בו מקרוב, יוכל לסייע לכם להשיג את האישורים הנדרשים ולצאת מהבדיקות הללו על הצד הטוב ביותר, וחלילה שלא יישלל רישיון הנהיגה שלכם וחופש התנועה יחד אתו. לא מעט נהגים נפסלים על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בעקבות אי התאמות שונות ומזעריות שעשויות להסתיים בפסילת רישיון – לכן היעזרו בסיוע המיטבי של עורך דין המומחה בתחום זה, שילווה וידריך אתכם בתהליך לא מוכר, וגורלי בהחלט.

שאלות נפוצות
במקרה בו זומנתם לבדיקות במרב"ד, מומלץ להיוועץ עם עורך דין טרם ההגעה למבדקים! חשוב להבין כי להמלצת המרב"ד חשיבות רבה לעניין רישיונכם ולכן אין להקל ראש בדבר.
ניתן להגיש ערר תוך 30 ימים מיום קבלת ההחלטה במשרד הרישוי לעניין הפסילה. עורך דין המכון הרפואי ידע לבחון את כל החומר הנדרש ולהציג ליקויים כאלו ואחרים בפני הועדה בתל השומר. לעוד מידע, באתר
עורך דין מנוסה ומיומן, ידע לכוון אתכם לקראת השאלות עליהם אתם צפויים לענות, וכן להעניק לכם את כל הכלים הדרושים להתמודדות קלה ככל הניתן
בוודאי. בהגיעך למרב"ד הינך נחשב ל-עבריין תנועה רצידיביסט, משמעות הדבר היא, כי קיימת לגביך תפיסה לפיה אתה מסכן את משתמשי הדרך ולכן עשויה להתקבל המלצה שלילית בעניינך. יש להסתייע בעו"ד ולקבל הכוונה מקצועית.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה