לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין נהיגה במהירות מופרזת, 52 קמ"ש מעל המותר – הסתיים בקנס ללא פסילה נוספת

משטרת ישראל מפעילה אמצעים רבים בכדי לאכוף את עבירת הנהיגה במהירות מופרזת ברחבי הכבישים השונים לרבות: מכשיר הדבורה, מד מהירות לייזר, מולטנובה ומצלמות מהירות אוטומטיות. במקרה דנן, מהירות הנסיעה של לקוח המשרד נמדדה על ידי שוטר תנועה באמצעות מכשיר הממל"ז.

נהיגה במהירות מופרזת, 52 קמ"ש מעל המותר

נהיגה במהירות מופרזת נחשבת במדינת ישראל לאחת מעבירות התנועה הנפוצות והמסוכנות ביותר בכביש. רק בשנת 2020 חולקו במדינת ישראל 477,800 דו"חות תנועה בגין נהיגה במהירות מופרזת. במקרה שלנו צור(שם בדוי) נהג ברכבו בדרך שאינה עירונית עם שטח הפרדה בנוי שהמהירות המותרת בה היא 90 קמ"ש, לאחר מדידת מהירות הנסיעה באמצעות מכשיר הממל"ז על ידי השוטר, נמצא צור במהירות של 142 קמ"ש לאחר הפחתה. בנוסף לכתב האישום שקיבל הנהג, הורה קצין המשטרה לאחר השימוע שנערך, לפסול את רישיון הנהיגה של צור באופן מיידי ל-30 ימים(פסילה מנהלית).

עבירת מהירות מופרזת היא עבירה אשר נחשבת למסכנת חיים ובהתאם לכך קיימת ענישה מחמירה. צור אשר הבין את השלכות כתב האישום כנגדו, פנה למשרדנו בכדי לקבל ייצוג משפטי הולם.

לאילו עונשים חשוף הנהג בגין נהיגה במהירות מופרזת?

טרם נדבר על המקרה שלנו, יש לציין כי עבירת נהיגה במהירות מופרזת נושאת עימה מספר עונשים שונים בהתאם למהירות הנסיעה בה נמדד הנהג לרבות:

  1. דו"ח ברירת משפט עם קנס של 250 ₪
  2. דו"ח ברירת משפט עם 8 נקודות ו750 ₪
  3. דו"ח ברירת משפט עם 10 נקודות ו1500 ₪
  4. הזמנה לבית משפט(כתב אישום) בצירוף של 10 נקודות.

במקרה דנן, צור הואשם בעבירה החמורה ביותר של נהיגה במהירות מופרזת ועל כן קיבל כתב אישום בגין כך ופסילה מנהלית בידי קצין המשטרה. הרשעה בבית משפט תעבורה, בגין עבירה זו עשויה לגרור קנס כספי, רישום נקודות, פסילה על תנאי ואפילו פסילה בפועל! עו"ד אוליאל עשתה עבודה מעמיקה בבחינת הדו"ח, בכדי להבין האם ניתן לסייע לנהג ע"י קבלת הסדר מקל.

כתב אישום בגין נהיגה במהירות מופרזת, 52 קמ"ש מעל המותר – הסתיים בקנס ללא פסילה נוספת - uliel

מדידת מהירות באמצעות מכשיר הממל"ז

נכון לאוקטובר 2021, מכשיר הממל"ז זכה לאמינות בבית המשפט לתעבורה אך יחד עם זאת, אין זה מחייב שתוצאות המדידה המתקבלות מהמכשיר הן תמיד נכונות. במקרה שלנו, נדרשת התביעה המשטרתית להוכיח מעל לכל ספק סביר שהפעלת מכשיר הממל"ז נעשתה בהתאם להוראות היצרן, לפסיקה המנחה ולנהלים הנדרשים. בנוסף, יש להציג אסמכתאות המעידות על כך שהשוטר המפעיל הוא מוסמך לביצוע ואף מיומן בהפעלת מכשיר הממל"ז.  במקרה שהתביעה לא מצליחה להוכיח את הנדרש, לא יהיה ניתן להרשיע את הנהג בעבירה המיוחסת לו.

כתב אישום בגין נהיגה במהירות מופרזת, 52 קמ"ש מעל המותר – הסתיים בקנס ללא פסילה נוספת - uliel

עבודת עו"ד תעבורה יערית אוליאל בתיק נהיגה במהירות מופרזת

עו"ד תעבורה יערית אוליאל החלה בעבודתה החל מרגע פנייתו של הנהג אל משרדה לרבות: בחינת הדו"ח בצורה מעמיקה, צילום חומר הראיות הקיימות בידי התביעה המשטרתית, בדיקות מעבדה של מכשיר הממל"ז(כיול וכיוצא בזה), דו"חות פעולה, הליך השימוע, סרטונים ועוד. בסיום ההליך, הצליחה עו"ד אוליאל לאתר כשלים בראיות התביעה ובהתאם לכך השכילה התביעה להגיע להסדר טיעון מקל הכולל:

  • פסילה בת 30 יום בניכוי 30 ימי הפסילה המנהלית, משמע ללא פסילה נוספת.
  • קנס כספי.
  • ללא נקודות.

צור היה צפוי לפסילה בת חודשיים בבית המשפט ורישום נקודות חובה וזה בצירוף לקנס הכספי, אילולא היה מורשע בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום. עורכת דין אוליאל סייעה לנהג לשמור בשלב זה על רישיון הנהיגה שלו בכיסו, ואיחלה לו נסיעה בטוחה אשר מבטיחה את שלום הציבור בדרכים וכמובן את שלומו בעצמו.

כתב אישום בגין נהיגה במהירות מופרזת – הסתיים בקנס ללא פסילה נוספת.

במשרדנו נוהלו מאות תיקי נהגיה ללא רישיון רכב בתוקף – אלו כתבי אישום חמורים! התיק הזה הסתיים ללא פסילה כלל! אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

הכרעת דין

בית משפט השלום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

שאלות נפוצות
בכל כביש במדינת ישראל ישנה קביעה של המהירות המותרת לנהיגה בו. לעיתים המהירות נקבעת על ידי סוג הכביש ולעיתים על ידי תמרורים ייעודיים. נהיגה במהירות מופרזת מוגדרת ככל נהיגה במהירות העולה על המותרת בחוק באותו קטע כביש.
העונש על נהיגה במהירות מופרזת משתנה בהתאם לגובה המהירות לעומת המותר בחוק. באופן עקרוני ישנן 4 מדרגות ענישה: דו"ח עם קנס בגובה 250 ש"ח. דו"ח עם קנס של 750 ש"ח ו-8 נקודות. דו"ח עם קנס בגובה של 1,500 ש"ח ו-10 נקודות. הזמנה לבית משפט ו-10 נקודות.
הממל"ז או בשמו המלא מד מהירות לייזר, הינו המכשיר ששוטרי התנועה משתמשים בו למדידת מהירות הנסיעה. חשוב לדעת, כי מדובר במכשיר שמוגדר על ידי בית המשפט כאמין. אך, על התביעה המשטרתית להוכיח כי השימוש בו בוצע לפי הוראות הייצרן והנהלים הדרושים וכי השוטר שתפעל אותו היה שוטר מוסמך ומיומן.
חשוב מאוד לפנות לעורך דין בכל מצב של קבלת דו"ח על מהירות מופרזת עם כתב אישום. הגעה לבית המשפט ללא ליווי משפטי יכולה לגרור ענישה חמורה יותר וזאת שלא בהתאם לנסיבות המקרה. חשוב לדעת, כי לנסיבות האירוע ולהתנהלות השוטרים בשטח יש משמעות גדולה על גזר הדין ויש להציג את הדברים בצורה הנכונה לבית המשפט, בדיוק זהו תפקידו של עורך הדין. לשיחת ייעוץ עם עורך דין, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה