לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה במהירות העולה על 50 קמ"ש בדרך עירונית – התיק הסתיים עם קנס כספי וללא פסילה בפועל.

לקראת השעה 23:00 נסע רני ברכבו בכביש 4, כאשר לפתע התבקש לעצור בצד על ידי משטרת התנועה. לטענת השוטר – רכבו של הנהג היה על מהירות של 100 קמ"ש לאחר הפחתה לפי מכשיר הממל"ז, כאשר במקטע דרך זה המהירות המותרת הינה 50 קמ"ש. מכיוון שרני פעל בניגוד לתקנה 54(א) לתקנות התעבורה, הוגש כנגדו כתב אישום חמור בגין ביצוע עבירה זו.

לאילו עונשים היה צפוי הנהג בבית המשפט לתעבורה?

טרם אציג את העונשים אליהם היה צפוי רני בהגיעו לבית המשפט לתעבורה, אסביר מעט על עבירת מהירות. חשוב לדעת כי עבירת מהירות הינה עבירה מדורגת אשר מכילה 4 עבירות בדרגות חומרה שונות לרבות:

  • קנס כספי על סך 250 ₪ ללא נקודות
  • 8 נקודות תעבורה ו-750 ₪
  • 1500 ₪ קנס כספי בצירוף 10 נקודות תעבורה
  • הזמנה לדין בזהה למקרה של רני.

כאשר הוגש כנגד הנהג כתב אישום בגין נהיגה במהירות מופרזת הוא צפוי לעונשים רבים החל מקנס כספי, נקודות תעבורה, פסילת רישיון הנהיגה בפועל ועוד. לאור הסנקציות המרובות, החליט הנהג לפנות למשרדנו בכדי שנסייע לו לשמור על רישיון הנהיגה שלו ללא פגע.

נהיגה במהירות העולה על 50 קמ"ש בדרך עירונית – התיק הסתיים עם קנס כספי וללא פסילה בפועל. - uliel

מכשיר המדידה בו נמדדה מהירות נסיעתו של הנהג

מהירות מופרזת הינה אחת מעבירות התנועה החמורות הנפוצות ביותר ברחבי הכבישים השונים, בהתאם לכך משטרת התנועה משתמשת במספר אמצעי אכיפה שונים כדוגמת הממל"ז. מכשיר הממל"ז הינו הוותיק ביותר כאשר ראשי התיבות ממל"ז הינם : מד מהירות לייזר. בכדי למדוד את מהירות נסיעתו של הנהג,  נדרש השוטר לאחוז בידית האחיזה(בזהה לרובה) ולשלוח קרן לייזר לרוב ללוחית הזיהוי הקדמית באופן ממוקד! לאחר שהקרן הגיעה למטרה, היא מוחזרת למכשיר הממל"ז אשר מחשב באופן אוטומטי את מהירות הנהג ביחס למרחק ומציג זאת על גבי צג המכשיר. במקרה דנן מכשיר הממל"ז מצא שמהירות נסיעתו של רני היא 105 קמ"ש לפני הפחתה, ועל כן הוגש נגדו כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה במהירות מופרזת.

 

עבודת עו"ד בתיקי נהיגה במהירות מופרזת

בכדי לסייע לרני במעמד המשפט, עורכת הדין עומלת רבות באיתור כשלים בראיות התביעה. במקרה דנן מהירות נסיעתו של הנהג נמדדה באמצעות מכשיר הממל"ז, ועל כן במסגרת עבודתה של עו"ד אוליאל היא בודקת מספר דברים מהותיים לרבות: טווח העמידה של השוטר, תקינות מכשיר הממל"ז, מיומנות השוטר בהפעלת המכשיר, האם בוצעה הפחתה של הקמ"ש, בדיקת יומן המכשיר, עמידה בהוראות היצרן ועוד. בכדי לאתר כשלים מהותיים, על עו"ד להיות בקיא בתחום התעבורה ובדינים בשונים. במקרה דנן, הצליחה עורכת דין אוליאל באמצעות עבודתה המקצועית והמעמיקה לאתר כשלים בראיות התביעה.

נהיגה במהירות העולה על 50 קמ"ש בדרך עירונית – התיק הסתיים עם קנס כספי וללא פסילה בפועל. - uliel

פסק הדין בתיקו של הנהג המואשם בעבירת נהיגה במהירות מופרזת

במקרה זה הבין רני הנהג את חומרת העבירה המיוחסת לו והעונשים הצפויים לו במעמד המשפט ולכן פנה למשרדנו בסמוך להתרחשות העבירה. המטרה העיקרית של עו"ד בתיק זה הינה – שמירת רישיון הנהיגה של הנהג בכיסו וכך היה. עורכת דין אוליאל הצליחה לאתר כשלים ראייתיים רבים שהובילו לקבלת הסדר טיעון מקל שלפיו כתב האישום יתוקן באופן שמהירות הנסיעה המיוחסת לנאשם תועמד על 90 קמ"ש. התיק הסתיים עם פסילה על תנאי, קנס כספי על סך 1500 ₪, וללא פסילה בפועל!

 

חשיבות הייצוג בתיקי נהיגה במהירות מופרזת

נהגים רבים מאמינים כי יוכלו לעמוד בפני שופט ולטעון לחפותם או שמא להציג את סיפורם האישי ובהתאם לכך ייחוס השופט על גורלם ויפחית בענישה. מדובר בהנחה מוטעית מכיוון שהליך משפט תעבורתי הינו הליך פלילי ובהתאם לכך נדרש הנהג להציג כשלים ראייתיים בכדי לנסות ולהקל בעונשו ולהביא לקבלת הסדר טיעון מקל. חשוב להבין כי לשופט סמכות רבה בהטלת סנקציות לנהגים השונים לרבות: פסילה בפועל, פסילה על תנאי, קנס כספי, מאסר על תנאי וכמובן גם מאסר בפועל. לכן, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים ובכך להבטיח לכם ייצוג משפטי מקצועי וראוי. עורך דין מיומן ידע לנהל את ההליך בצורה הטובה ביותר בהתאם למצבכם ואף להביא להקלה בענישה ועד לזיכוי מלא מן האשמה המיוחסת לכם.

נהיגה במהירות העולה על 50 קמ"ש בדרך עירונית

במשרדנו נוהלו מאות תיקי נהיגה ללא רישיון  – אלו כתבי אישום חמורים! 

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

גזר הדין

דוח

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה