לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

תאונת דרכים קשה עם חבלות – ארבעה חודשי פסילה – בניכוי חודשיים

הצלחת המשרד – כתב אישום כנגד נהג חדש המעורב בתאונת דרכים קשה עם חבלות – התיק הסתיים עם ארבעה חודשי פסילה בלבד בניכוי חודשיים

לפני כשנה הם הגיעו אלינו למשרד לראשונה. זוג הורים מקסימים ומפוחדים עם בנם הצעיר עודד, בן כמעט 18 בזמנו. עודד היה מעורב בתאונת דרכים קשה. הוריו מספרים שהוא נהג חדש, חסר ניסיון ומתוך לחץ ובלבול נגרמה התאונה הקשה "הוא הסתכל ימינה ולכן הרכב סטה שמאלה והתנגש ברכבים שחנו בצד הדרך. מהבהלה, הוא לא הצליח לבלום והתבלבל בין הגז לברקס". כך סיפרו לי ההורים בנוכחותו של עודד. ועודד? ישב עם ראש מורכן ולא אמר מילה. כנגד עודד הוגש כתב אישום חמור בגין נהיגה בקלות ראש, גרימת חבלות של ממש וחוסר שליטה ברכב, כאשר העונשים הצפויים לו הם רחבים החל מקנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה בפועל ועד למאסר!

 

מעורבות בתאונת דרכים, נהג חדש

מעורבות בתאונת דרכים בפני עצמה היא חוויה טראומתית וקשה הן לנפגע והן לפוגע. בעת התרחשות תאונת דרכים עם פצועים(לרוב) מנהלת משטרת ישראל חקירה בעניין וזאת בכדי להגיע לחקר האמת אודות התרחשות התאונה ככל הניתן. במקרה שקיימים למשטרה מספיק ראיות, יוגש כתב אישום כנגד המעורבים בתאונה כפי שקרה במקרה דנן. עודד, נהג חדש, היה מעורב בתאונת דרכים קשה בה נגמרו חבלות קשות למעורבים בה, בהתאם לכך הוגש כנגדו כתב אישום חמור. חשוב להבין כי בתי המשפט לתעבורה נוקטים בעמדה קשה כנגד נהגים חדשים ועל כן הם צפויים לענישה מחמירה מנהגים וותיקים.

תאונת דרכים קשה עם חבלות – ארבעה חודשי פסילה - בניכוי חודשיים - uliel

 

בחינת כתב האישום וחומר הראיות בתיק תאונת דרכים

מקריאה מהירה של כתב האישום הבינה עו"ד אוליאל שהסיפור האמיתי קצת שונה ובהתאם לכך התבקש עודד להמתין בחוץ. הוסבר להורים כי סביר להניח שהסיפור האמיתי קשה יותר ממה שהם מספרים וכי אחריותו לתאונה גדולה יותר. תחילה, הם סירבו להאמין ולכן התבקשו ההורים לצאת ולהשאיר את עורכת הדין לבד עם עודד "עכשיו זה רק אני ואתה. כל מה שאתה מספר לי חסוי ונשאר רק בינינו. כדי שאוכל לעזור לך אני רוצה לשמוע ממך מה קרה שם באמת". חשוב להבין כי עורכת הדין אינה חייבת לשמוע מן הנהג אודות התאונה, די לה לעיין בראיות התביעה, לאתר מחדלים וכשלים שיש בתיק כדי לנהל את התיק ולהביא לתוצאה הטובה ביותר. יחד עם זאת, כשהלקוח שלך הוא נהג חדש, בחור צעיר שככל הנראה השתולל על הכביש וגרם לתאונה כ"כ חמורה, ההתייחסות של עו"ד שונה. מעבר לעובדה כי עורכת הדין תסייע לנהג הנאשם במקצועיות ובמסירות לסיים את התיק בתוצאה הטובה ביותר, קיים כאן גם הפן החינוכי. לא נכון יהיה להראות לו שעורך דין יכול לחלץ אותו מכל צרה. עודד אמנם כבר לא קטין בראי החוק אך גילו הצעיר מחייב ראיה אחרת. גישה שיקומית יותר.

 

העבירות המיוחסות לנהג בגין מעורבות בתאונת דרכים

כתב האישום ייחס לעודד עבירות של נהיגה במהירות בלתי סבירה, חוסר שליטה ברכב, נהיגה בקלות ראש וגרימת חבלות של ממש. ברכבים החונים בהם התנגש בעוצמה ישבו נהגים, כאשר כתוצאה מהתאונה נחבלו הנהגים וסבלו ממספר שברים בגופם. גם חבריו של עודד שישבו עמו ברכב נפגעו. עודד סיפר לעורכת הדין בארבע עיניים שהוא ושני חבריו לקחו את הרכב "לסיבוב" כאשר הוא נהג. כשהגיעו לכביש שהיה נראה ריק מרכבים נוספים, החליט לבדוק באיזו מהירות הרכב מאיץ והחברים מעודדים. עודד לחץ בחוזקה על דוושת הגז, הרכב האיץ במהירות ואז, הגיע לפס האטה. עודד איבד שליטה על הרכב, סטה מנתיב נסיעתו והתנגש בחוזקה ברכבים שחנו בצד הדרך בנתיב הנגדי. גרסה זו תאמה למיוחס לו בכתב האישום.

 

טיפולה של עורכת הדין בתיק תאונת דרכים עם חבלות של ממש

"בבקשה אל תספרי להורים שלי", התחנן עודד. "לא חשבתי שמישהו יכול להיפגע. הייתי טיפש."

לא הקלנו עליו. עו"ד ביקשה שידמיין לרגע שבצד הדרך עמדו הולכי רגל ולא רכבים. "היית הורג אותם במקום!" לאחר שיחה ארוכה על אחריות, בחירות ולחץ חברתי, עודד הבין. ראיתי שהוא מלא בחרטה אמיתית. יומיים לאחר הפגישה עם עו"ד אוליאל התקשר אלינו עודד ופתח במשפט הבא "סיפרתי להורים הכל. מגיע לי עונש. אני רוצה לשאת באחריות ולקבל כל מה שמגיע לי. לעולם לא אחזור על הטעות הזו". כך התחלנו את ההליך הפלילי שנמשך למעלה משנה. אינסוף שיחות והסברים ומעקב קבוע של הוריו שווידאו מקרוב שעודד לא מבצע אף עבירת תנועה ולו הקלה ביותר. עודד התבגר, התגייס לצבא, חייל קרבי

 

חשיבות הייצוג המשפטי על ידי עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים

בסופו של יום, הצלחנו לשכנע את התביעה להתחשב בנסיבותיו. למזלו, כל הפצועים בתאונה החלימו לחלוטין. עודד ידע שהוא צפוי לעונשים כבדים שעלולים להשפיע על המשך חייו והוא היה נכון לקבל על עצמו כל עונש.

השבוע התיק הגיע לסיומו. קראו על תפקידו של עורך דין תעבורה

 

גזר הדין לנהג חדש המעורב בתאונת דרכים

על עודד נגזרו 4 חודשי פסילה בלבד בניכוי חודשיים שכבר ריצה וקנס כספי קטן. אנו סמוכים ובטוחים שהלקח נלמד ועודד יחזור לכביש נהג זהיר ביותר. ולכם הורים יקרים, כדאי שתדעו –  רבים מבני הנוער מבצעים עבירות תנועה חמורות, גם בני טובים נוהגים ללא רישיון, נוהגים בשכרות, במהירות ובפזיזות. חשוב לדבר ולהזהיר כל הזמן בכדי שיבינו את ההשלכות ואולי תצליחו למנוע את האסון הבא.

כתב אישום כנגד נהג חדש המעורב בתאונת דרכים קשה עם

במשרדנו נוהלו מאות תיקי תאונות דרכים של נהגים חדשים  – אלו כתבי אישום חמורים! 

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

כתב האישום

גזר הדין

פרוטוקול

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

תאונת דרכים קשה עם חבלות – ארבעה חודשי פסילה - בניכוי חודשיים - uliel

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה