לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בוחן מאות ואלפי נהגים בכל שנה במטרה לקבוע האם הינם כשירים לנהיגה, או שיש לפסול את רישיונם. נהגים רבים מקבלים לאחר הבדיקות, בשורה מרה לפיה רישיונם נשלל בשל עילה של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות. כדי להבין יותר במה מדובר ואיך לנהוג במצב כזה, לפניכם הכל על אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה.

מה הן בדיקות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בדיקות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הן בדיקות אשר נהגים רבים נאלצים לעבור בכל שנה ושנה. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פועל מטעם משרד הבריאות, במטרה לדאוג ולוודא שכלל נהגי ישראל כשירים לנהיגה בטוחה ומקצועית, מבלי שיסכנו את שאר נוסעי הכביש. הנהגים אשר מקבלים זימון לבדיקות כאלה, מקבלים זאת לרוב מפאת גילם, מצבם הרפואי, הצטברות של עבירות חמורות שביצעו, ועוד רבים.

 

מה הן התוצאות האפשרית לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עשויה להוליד תוצאות חיובית – של מעבר הבדיקות בהצלחה והמשך נהיגה בכביש ללא הפרעה וללא הגבלות, וכן עלולה להוליד גם תוצאות שליליות והרות גורל, שקובעות כי הנהג שביצע את הבדיקות אינו כשיר לנהיגה, ועליו להתמודד עם פסילת רישיון ולוותר על חופש הנהיגה שלו.

אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה
אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה

מה היא עילה של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה?

עילה של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה, היא אחת מהתוצאות אשר נהגים עשויים לקבל לאחר ביצוע מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. העילה קובעת כי הנהג אשר קיבל את התוצאה השלילית, אינו כשיר לנהוג ויש לפסול את הנהיגה שלו בהקדם, מאחר והבדיקות מראות כי הוא לא עומד בתנאי הבטיחות הנדרשים ובדרישות המינימליות לקבלת רישיון.

למעשה כל נהג שלא עומד בתנאים של משרד הרישוי ולא עבר את המבדקים, יקבל תשובה כזו במכתב תוצאות הבדיקה.

 

נקבע שאיני עומד בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה – מה לעשות?

במקרה בו ביצעתם בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונקבע כי אינכם כשירים לנהיגה בטוחה בשל עילה של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה – יש כמה דרכים שאתם יכולים לפעול בהן, אשר כולן מתחילות בפנייה לעורך דין תעבורה המתמחה בתחום. יחד עם עורך דין התעבורה תוכלו לערער, לטעון אחרת, ולהביא לפסילה ולשינוי של תוצאות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובית המשפט.

 

הגשת ערעור לאחר אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה בטוחה:

הצעד הראשון בניסיון לבטל ולשנות את הפסיקה של פסילת רישיונכם בשל אי עמידה בדרישות הבטיחות המתבקשות לנהיגה בטוחה – הוא הגשת ערעור. יש להגיש ערעור על תוצאות המבדקים תוך 30 ימים מיום קבלת תוצאות המבדקים והחלטות משרד הרישוי, לוועדת הערער בתל השומר. בהמשך, תזומנו לוועדה בה חשוב לקבל ייצוג של עורך דין המתמחה בתחום מבדקי כשירות הנהיגה והגשת ערעורים על תוצאותיהם.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה