לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מה החוק קובע לגבי נהיגה ללא ביטוח?

נהיגה ללא ביטוח חובה היא נהיגה אסורה בהחלט, שהחוק מפרט לגביה עונשים והשלכות חמורות והרות משמעות בהתאם. לעומת זאת נהיגה ללא ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', היא חוקית ומדובר בבחירה חופשית של הנהג. ביטוח חובה, הוא ביטוח שאמור להגן על כל נזקי גוף ונפש לאחר תאונה או פגיעה על הכביש, ולכן המדינה מחייבת כל נהג לרכושו. לפניכם הכל על מה החוק קובע לגבי נהיגה ללא ביטוח.

האם מותר לנהוג ללא ביטוח?

נהיגה ללא ביטוח חובה

נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה חמורה על החוק שמשליכה גם השלכות רבות והרות גורל על מבצע העבירה ועל בעל הרכב בו בוצעה העבירה. ביטוח החובה נועד לכסות על נזקי גוף ונזקי נפש שעלולים להיווצר לאחר תאונת דרכים בכביש. בכך שמחייבת את הנהגים לבטח את עצמם למעשה, המדינה מבטיחה שכל אדם על הכביש יקבל טיפול הולם במקרה של נזק, ללא התערבותה וללא יצירת עול על מערכת הבריאות.

 

נהיגה ללא ביטוח מקיף או צד ג'

ביטוח מקיף הוא ביטוח שאחראי לכסות נזקים של הרכב שלנו, וביטוח צד ג' אחראי לכסות נזקים שנגרמו לצד שלישי – ובהתאם, הם אינם הכרחיים, והמדינה לא מחוקקת דבר לגביהם. מאחר ומדובר בהוצאות פרטיות של האדם, שלא הולכות להציב את מערכת הבריאות והגורמים המטפלים בבעיה תקציבית – אין חוק מחייב לגבם כרגע והם נתונים להחלטת הנהג.

 

מה ההשלכות הקבועות בחוק על נהיגה ללא ביטוח?

מבחינת העונשים והחוקים הקבועים בחוק לאחר ביצוע עבירה של נהיגה ללא ביטוח חובה, ניכר כי לפי החוק מדובר בעונשים חמורים מן הרגיל בעבירות התנועה. החוק מגדיר לכל מבצע עבירה כזו הנוהג ללא ביטוח חובה, כלומר ללא הגנה וביטוח מלא לנזקי גוף ונפש במקרה פציעה ותאונה – פסילת רישיון של שנה ומעלה.

 

מה רוב ההשלכות בפועל?

בפועל, מבצעי העבירה מקבלים קנס גבוה עמם צריכים להתמודד, ולא תמיד בוחר בית המשפט לבצע את הכתוב בחוק ולפסול את הרישיון כל כך מהר. כך שההשלכות שקרוב לוודאי שיקרו הן קנס גבוה לתשלום הנהג, ובחלק מהמקרים גם פסילת רישיון לשנה ויותר, בהתאם לנסיבות ולהחלטת בית המשפט והשוטר.

 

האם ניתן להפחית את העונש והקנס בגין נהיגה ללא ביטוח?

ההשלכות בגין נהיגה ללא ביטוח עשויות להיות הרות גורל, ולעיתים רבות אינן מסתכמות רק בקנס, אלא נוגעות גם לפסילות רישיון, זימון לבית משפט, ועוד. כדי להפחית את העונש והקנס בגין ביצוע העבירה ולהתמודד עם הסיטואציה בדרך שהכי תיטיב עמכם, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה שמכיר את התחום והמשפט מקרוב, ויוכל לטעון לטובתכם ולהגן עליכם במקרה כזה.

עורך דין תעבורה מקצועי שמכיר מקרוב תקדימים בתחום ותיקי עבר, יוכל להשתמש בידע שלו כדי להביא אתכם לבסוף לסיטואציה המיטבית, עם עונש מופחת ככל הניתן.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה