לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ביטול אישום נהיגה בשכרות האם זה אפשרי?

אישום נהיגה בשכרות הוא אישום משמעותי והרה גורל, שמשליך השלכות והשפעות רבות על הנאשם. נהיגה תחת השפעת שכרות נחשבת לפי החוק לעבירה חמורה שמסכנת את חיי הולכי הרגל והנהגים בכביש, ובהתאם היא גם גוררת קנס ועונשים משמעותיים. עם זאת פעמים רבות ובעזרת עורך דין רבים מצליחים לבטל את האישום ולהפחית את ההשלכות כמה שניתן. לפניכם הכל על ביטול אישום נהיגה בשכרות, האם זה אפשרי?

מה ההשלכות של אישום נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות היא אחת מהעבירות החמורות בחוק בישראל, בהתאם גם ההשלכות והעונשים שגורר אישום נהיגה בשכרות הינם כבדים ומשמעותיים. העונש המינימלי שהחוק קובע לנהיגה בשכרות משתנה בהתאם לאם מדובר באישום ראשון או שני ומעלה של הנהג בנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים:

  • אישום ראשון של נהיגה בשכרות – במקרה בו מדובר באישום נהיגה בשכרות ראשון של הנהג מבצע העבירה, העונש המינימלי יהיה פסילת רישיון לשנתיים לפחות, פסילת רישיון על תנאי וכן תשלום קנס כספי. עם זאת, במקרים מסוימים ובנסיבות מיוחדות, העונשים מופחתים בהתאם לכל מקרה ולהחלטת בית המשפט.
  • אישום שני ומעלה של נהיגה בשכרות – במידה ומדובר באישום שני או יותר של נהיגה בשכרות על ידי מבצע העבירה, העונש יהיה כבד יותר ויעמוד על לפחות ארבע שנות פסילה, ולא שתיים כמו שנהוג בביצוע העבירה הראשונה, וכן קנס כספי.

טען מחדש את הדף
טען מחדש את הדף

האם ניתן לבטל אישום נהיגה בשכרות?

למעשה לפי החוק, כל אישום וכל דו"ח יכולים להגיע לכדי ביטול עם סיוע משמעותי ומקצועי של עורך דין, במקרים בהם אכן נפלה טעות מהותית בכתיבת האישום או בנסיבות שהובילו אליו. כדי לבטל את כתב האישום יש לאתר פרצות בכתב האישום ובהלך האירועים שהוביל אליו, ולהגיש בקשה לביטול בעקבות זאת לבית המשפט. לפניכם מספר מקרים לדוגמא שזיכו את הנאשם בביטול אישום הנהיגה בשכרות:

  • מקרים בהם בעת תחילת או סיום המשמרת השוטר לא ביצע כיול למכשיר הינשוף, כתוצאה מכך תוצאות הינשוף לא מהימנות וודאיות וכך ניתן לעתור לביטול אישום הנהיגה בשכרות.
  • מקרים בהם לא הוחלפה פיה במכשיר הינשוף בין ביצוע בדיקה אחת לאחרת מה שהשפיע בוודאי על תוצאות הבדיקה וערבב בין נתוני הנבדקים.

 

האם הסיכויים לביטול אישום נהיגה בשכרות גבוהים?

מאחר וכתב אישום של נהיגה בשכרות נחשב לעבירה חמורה אשר מסכנת באופן ישיר וקטלני את שאר נהגי הכביש והולכי הרגל – מלאכת הביטול של כתב אישום כזה קשה מביטול עבירות קלות יותר ואחרות. לכן הסיכויים לביטול כתב אישום נהיגה בשכרות אינם גבוהים מדי, ועם זאת עם סיוע של עורך דין הם נהפכים בהחלט לאפשריים ולסבירים לכל נהג ונהג.

כדי להגביר את הסיכויים לזיכוי ככל הניתן, חשוב להשיג עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה שמכיר את פרצות האישום מקרוב.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה