לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

בקשה לביטול פסילה מנהלית של קצין (בפ"מ)

פסילה מנהלית של קצין היא פסילת רישיון הנהיגה באופן זמני, אשר נהגים רבים מקבלים לאחר ביצוע של עבירות תנועה שונות וכן בעת קבלת אישום והליכים משפטיים שונים שעוד לא הגיעו לסופם ולזיכוי סופי מאשמה. כך נהגים רבים מוצאים את עצמם עומדים מול פסילת רישיון למשל חודש עד שלושה חודשים, ופונים לבית המשפט בבקשה לבטל את הפסילה. לפניכם הכל על בקשה לביטול פסילה מנהלית של קצין (בפ"מ). 

מה היא פסילה מנהלית ולכמה זמן תקפה?

פסילה מנהלית היא פסילה זמנית של רישיון הנהיגה והיא ניתנת על ידי קצין משטרה בהתאם להחלטותיו ולנהוג לפי החוק והעונשים לעבירות חמורות. הפסילה ניתנת באורכים ותקופות קצובות שונות, בהתאם לחומרת העבירה ובהתאם לדרגה שלה ולעונש המותאם לה לפי החוק. ישנן 3 דרגות שונות של פסילה מנהלית, אשר ניתנות בהתאם לעבירה ולאישום:

פסילה מנהלית ל- 30 ימים – ניתנת במקרים של עבירות תנועה חמורות כמו עקיפה מסוכנת ורשלנית, אי ציות לתמרור זכות קדימה, אי עצירה לפני מסילת רכבת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ועוד רבות. קצין המשטרה רשאי לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג ל- 30 ימים במקרה של ביצוע אחת מהעבירות האלה, שאר העבירות מצוינות בתוספת הרביעית לפקודת התעבורה.

פסילה מנהלית ל- 60 ימים – פסילה מנהלית ל- 60 ימים תינתן במקרים של מעורבות בתאונת דרכים עם נזק לרכוש או לנפגעים. מטרת הפסילה היא להרחיק את המעורבים בתאונה מהכביש כדי למנוע מצב של תאונות נוספות וסכנה נוספת על הכביש, עד שיוכח כי הנהג כשיר לנהיגה, לא נהג לרשלנות, ורשאי לחזור לנהוג בכביש.

פסילה מנהלית ל- 90 ימים – פסילה מנהלית ל- 90 ימים היא הפסילה הארוכה והחמורה ביותר שניתנת במקרים של תאונות בהם נהרג אדם.

בקשה לביטול פסילה מנהלית של קצין (בפ"מ)
בקשה לביטול פסילה מנהלית של קצין (בפ"מ)

כיצד ניתן לבטל את הפסילה המנהלית של קצין משטרה?

ביטול פסילה מנהלית אינו פשוט כלל וניתן לביצוע בעיקר כאשר ישנן פריצות או טעויות מהותיות שניתן לערער עליהם במתן הפסילה המנהלית או בביצוע העבירה שקדמה לה. לאחר בקשת הביטול, בית המשפט יכול לדחות את הבקשה או לאשר אותה ולבטל את הפסילה, וכן רשאי גם לקצר את הפסילה המנהלית ולשפר את תנאיה.

 

כיצד להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית?

כדי לנסות לבטל את הפסילה המנהלית יש ראשית להגיש לבית המשפט בקשה לביטול פסילה מנהלית, עם הטענות וההסברים שמלווים את הבקשה שלכם. חשוב וכדאי להתייעץ עם עורך דין ולא לבצע זאת לבד כדי להגביר את הסיכויים לאישור הבקשה שלכם וביטול הפסילה המנהלית שניתנה לכם.

לאחר הגשת הבקשה, בית המשפט ידון בשנית בפסילה המנהלית ויבדוק האם אכן הנהג מהווה סכנה והאם העבירה חמורה מספיק. במידה ויחוש כי חלה כאן החמרה עם הנהג וכי אינו מהווה סכנה בית המשפט עשוי לבטל את הפסילה.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה