לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

האם השימוש באוזניה כדיבורית מותר?

השימוש באוזניות במהלך הנהיגה, הוא תחום אפור במדינות מסוימות וברבות מהן הוא אסור לחלוטין. בישראל, רבים לא בטוחים האם מותר לנהוג עם אוזניות כדיבורית, או שאסור והדבר יכול להיחשב לעבירה חמורה. השימוש באוזניות נוח וזמין לרבים ועם זאת עשוי למשוך את תשומת הלב של הנהג ולנתק אותו מרעשי הדרך. לכן, מדובר בנושא שחשוב להכיר מקרוב כדי להימנע מטעויות ולהבין סופית, כיצד לנהוג בנושא. בדיוק בשביל זה – לפניכם הכל על האם השימוש באוזניה כדיבורית מותר?

תקנה 169 – האם ניתן לנהוג עם אזניות?

מאחר ובמשך עשרות שנים השאלה האם השימוש באזניה כדיבורית מותר או אסור לא הייתה ברורה ונחשבה לתחום אפור ולא ברור בחקיקה הישראלית – חשוב לשים לב לתקנה 169 שיכולה לתת לנו הבנה רחבה יותר בנושא. בהתאם לתקנה 169, אסור להשתמש באזניות בעת נהיגה ברכב וגם רכיבה על אופניים או כל רכב דו גלגלי אחר. לעוד מידע על עבירות ועבירות חמורות, לחצו כאן.

האם השימוש באוזניה כדיבורית מותר?
האם השימוש באוזניה כדיבורית מותר?

האם מותר לנהוג עם אזניה אחת בלבד?

מטרת התקנה 169 היא למנוע מהנהג לאבד קשר וקשב עם הסביבה ולהישאר ערני לתנאי הדרך ולצפירות אזהרה. תקנה זו ואיסור הזה, מתייחסים לאזניות ברבים, וכך אפשר לראות בחוק כמתייחס לאזניות בלבד, ולא לאזניה אחת – ולמעשה מבחינת רוב הדעות בישראל, מותר אכן לנהוג ולרכב על אופניים עם אזניה אחת בלבד כדיבורית. כך במקרים בהם שוטר תופס אתכם עם אזניה אחת, לא צריכה להיות בעיה, ואם מוגש נגדכם דוח או קנס, כדאי לערער על כך. 

 

האם השימוש באזניות כדיבורית מסוכן לנהיגה?

תקנה 169 והדוחות הכספיים שמצטרפים על עבירה עליה, הגיחה לאוויר העולם בגלל הסכנה הרבה שבנהיגה עם אזניות. שימוש באזניות כדיבורית מנתק לחלוטין את יכולתו של הנהג להתרכז בתנאי הדרך ולהקשיב לקולות אחרים על הכביש, כמו צפירות, צעקות, צפירה של רכבת, צ'קלקה של ניידת משטרה או של אמבולנס, ועוד. 

לכן – כדי להיות מרוכזים וקשובים לנהיגה, מותר לפי החוק להיות עם אזניה אחת בלבד כדי לא לאבד קשב וקשר עם הדרך. אזניה אחת מאפשרת לדבר בטלפון ולהשתמש בה כדיבורית לאורך כל הדרך – תוך שהשיחה וצלילי הטלפון לא משתלטים על שמיעתכם, ומאפשרים לכם להמשיך ולהקשיב לתנאי הדרך והמתרחש בהם.

 

כיצד לפעול כשנתפסתם עם אזניות?

נהיגה עם אזניות עשויה לגרור דוחות וקנסות בהתאם לחומרת העברה, וגם לתת נקודות לנהג ולהציב אותו בסכנה מול השמירה על רישיונו. לכן בכל מצב של דוח או קנס על נהיגה עם אזניות כדאי להתייעץ עם עורך דין תעבורה כדי להבין באמת האם נהגתם שלא כשורה ושלא כחוק בתוך תחום כה אפור בעולם התעבורה, ולבדוק האם ניתן לערער על כך. החוק בנושא הוא מסועף ולא לגמרי בהיר ולכן יש מקום לערער, לטעון טענות ולהוציא את עצמכם מהבוץ.

 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה