לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

במשפט תעבורה – מה עדיף הסדר טיעון מקל או משפט הוכחות?

במשפט תעבורה כמו בכל משפט פלילי אחר – המשפט והתיק יכולים להתנהל בכמה אפשרויות משפטיות. ראשית, ניתן להגיע למשפט הוכחות מלא, בו הנאשם ועורך הדין יטענו לחפות או לחרטה, ויצפו לתוצאות הטובות ביותר. לעומת זאת ניתן לסגור הסדר ועסקת טיעון מקלים עוד לפני כן. אז איך נדע מה עדיף? לפניכם הכל על במשפט תעבורה – מה עדיף הסדר טיעון מקל או משפט הוכחות?.

מתי נעמוד בפני משפט הוכחות או הסדר טיעון במשפט תעבורה?

משפט תעבורה, הוא משפט שנצטרך לעבור במקרים של עבירות חמורות אשר מחייבות אותנו בין היתר גם להופעה בפני בית משפט ובזימון לבית דין – בו ידונו בעבירה ובגודל האחריות שלנו לנזקים שנגרמו, וייקבע גם עונש מתאים. עבירות כאלה למשל יהיו נהיגה במהירות מופרזת, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, אי עצירה לפני מפגש מסילת ברזל ועוד רבים. במהלך זימון לבית משפט, עומדת בפנינו האפשרות לקחת הסדר טיעון המוסכם ביננו ועורך הדין המייצג אותנו לבין בית המשפט – או לגשת למשפט מלא. 

במשפט תעבורה - מה עדיף הסדר טיעון מקל או משפט הוכחות?
במשפט תעבורה - מה עדיף הסדר טיעון מקל או משפט הוכחות?

מה ההבדלים בין הסדר טיעון מקל למשפט הוכחות?

לעומת משפט הוכחות מלא, המתנהל באופן ממושך וכולל מעבר על כל שלבי האירוע, העדים, הנזקים והתוצאות  – הסדר טיעון מקל כולל הסדר והסכמה בין הנאשם ובית המשפט, אשר מקצרים את המשפט וקובעים את תוצאותיו הסופיות בשלב מוקדם יותר, וללא צורך במשפט מלא ובהמשך.

כך, ההבדלים בין משפט הוכחות והסדר טיעון מקל הם רבים – הן בחומרת תוצאות המשפט, במשך הזמן של המשפט והתהליך, וברמת השליטה שלנו על התוצאות וההשלכות שנבחרו במשפט.

 

מה עדיף – הסדר טיעון מקל או משפט הוכחות?

בבחירת הדרך בה אתם מעוניינים לנקוט בעת הליך משפטי במשפט תעבורה – כדאי לחשוב על כמה טיפים ונקודות ולהבין איזו בחירה הכי נכונה עבורכם:

  • חומרת הסדר הטיעון – במקרים מסוימים, רבים בוחרים לבחור בהסדר טיעון מאחר וזו הצעה טובה שהנאשם מוכן לקחת על עצמו כדי לסיים את המשפט, ולא להסתכן בהמשך בתוצאות המשפט שאינו שולט בהן, שכן אין לדעת כיצד המשפט יתקדם וייגמר.
  • משך המשפט – כאשר צפוי משפט ארוך וממושך שעומד לצרוך מאתנו לא רק אנרגיות ועוז מנטלי אלא גם כספים רבים עבור ייצוג והגנה, רבים בוחרים לבחור בעסקת טיעון כדי לשים סוף לתהליך, ולהתמודד עם התוצאות בהתאם להזדמנות שנפלה בחיקנו ולהצעת הסדר הטיעון.
  • המוטיבציה לניהול המשפט – פעמים רבות ההחלטה בין הסדר טיעון משקל או משפט הוכחות, מושפעת משמעותית בעקבות המוטיבציה והרצון של הנאשם להוכיח את חפותו, להמשיך במשפט ולנקות את שמו. המוטיבציה של הנאשם בנאשם היא בהחלט עניין לקחת בחשבון, שכן עבור נאשמים מסוימים המוטיבציה תהיה לצאת מבית המשפט מהר ככל הניתן ולסיים את ההליך ועבור אחרים ההפך.
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה