לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

העונש על נהיגה שלא בכיוון החץ

נהיגה שלא בכיוון החץ היא עבירת תנועה נפוצה במיוחד, שרבים מבצעים אותה ללא כוונת תחילה בעקבות חוסר תשומת לב, ואפילו בעקבות צומת מבלבלת ולא מאורגנת, או אפילו סמלי חצים מטושטשים ומחוקים על גבי הכביש. למרות הקלות בה אנחנו עשויים להיתקל בה – היא עבירת תנועה חמורה שעלולה לסכן אותנו ואת שאר נהגי הכביש, והיא גם מזכה בקנס של מאות שקלים ונקודות. לפניכם הכל על העונש על נהיגה שלא בכיוון החץ.

אילו סיטואציות נחשבות לנהיגה שלא בכיוון החץ?

נהיגה שלא בכיוון החץ היא לצערנו אחת מעבירות התנועה החמורות ופופולריות במיוחד ומאחר ועלולה להתרחש במגוון סיטואציות שונות וללא כוונת תחילה או נהיגה קלת דעת. כך למשל, רבים מאתנו חושבים שניתן לפנות ישר בנתיב השמאלי, כי נראה שכך הצומת מסודרת, אך לא כך המצב כי ייתכן שנתיב זה שמור לפנייה שמאלה בלבד. כך, ישנן סיטואציות רבות בהן הצומת לא בדיוק ברורה, ואנחנו עשויים לבצע טעות גורלית בתמימות שתסכן אותנו בנקודות. 

 

מה העונש על נהיגה של בכיוון החץ?

העונש על נהיגה בכיוון החץ הוא עונש שיכלול גם קנס כספי וגם נקודות תעבורה לנהג שביצע את העבירה, וזאת מכיוון שזו נחשבת לעבירה חמורה יותר שמזכה את הנהג האשם גם בנקודות. נקודות תעבורה כידוע עלולות לסכן את רישיונו של הנהג או לחייב אותו בבדיקות רפואיות ובביצוע קורס נהיגה במידה ומצטברות ליותר מעשר נקודות בתקופת זמן אחת, ולכן מדובר בעבירה שיכולה להיות משמעותית וגורלית עבור נהגים רבים שכבר צברו נקודות בעבר. עונש של נהיגה שלא בכיוון החץ, יהיה לרוב עונש של 500 ₪, ו- 6 נקודות תעבורה.

העונש על נהיגה שלא בכיוון החץ
העונש על נהיגה שלא בכיוון החץ

מדוע כדאי למחוק את הניקוד לאחר נהיגה שלא בכיוון החץ?

העונש על עבירה של נהיגה שלא בכיוון החץ עשוי לגרור אנשים רבים לקורסי נהיגה, מבחנים, מבחנים בריאותיים את המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואפילו לשלילת רישיון למשך מספר חודשים או לצמיתות. לכן, רבים מעוניינים למחוק את הנקודות והעבירה ולא להתמודד עם ההשלכות הקשות האלה, במיוחד אם העבירה בוצעה באופן תמים, ללא כוונת מכוון ובעקבות תנאי הדרך שהובילו לבלבול.

 

כיצד אפשר להיפטר מנקודות העונש על נהיגה שלא בכיוון החץ?

כדי למחוק את הנקודות בגין עונש על נהיגה שלא בכיוון החץ, עונש שעומד לרוב על 6 נקודות שלמות, לא מעט עבור נהגים רבים שכבר צברו נקודות בעבר – חשוב ליצור קשר עם עורך דין תעבורה מיומן בתחום, שמתמחה בעולם התעבורה ויוכל דרך הניסיון והידע שצבר בתחום, למחוק את דו"ח התנועה ואת הנקודות שבאות אתו דרך שלל דרכים, טענות ובקשות המוכרות לו מתיקים קודמים. כך, תוכלו לנסות ולהיפטר מהנקודות ולמנוע מעצמכם את עוגמת הנפש שבקורס נהיגה, שלילת רישיון, או בדיקות רפואיות ופסיכיאטריות.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה