לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

זומנתי לחקירה אצל בוחן תנועה מה עלי לעשות?

חקירה במשטרה אצל בוחן תנועה, היא תהליך מורכב ומלחיץ שעשויות להיות לו השפעות רבות על המשך חיינו. חקירת בוחן תנועה היא חקירה שקורית במקרים בהם חלה תאונת דרכים עם נפגעים – ולכן מדובר בחקירה שממצאיה עשויים להשפיע על חיינו ולקבוע האם אנחנו אחראים לתאונה ולנזק הנפגעים. מאחר וחשוב להתכונן לחקירה כזו, לפניכם הכל על מקרה בו זומנתי לחקירה אצל בוחן תנועה ומה עלי לעשות?

מה מטרתה של חקירה אצל בוחן תנועה ומתי היא מתבצעת?

חקירה אצל בוחן תנועה, היא חקירה שמטרתה הינה לבחון את המאורעות והאחראים לתאונות דרכים שהיו מעורבים בהם גם נפגעים – זאת מתוך חומרת עבירות נהיגה ברשלנות ומעורבות בתאונות דרכים. בוחן תנועה, מצטרף למעשה לחקירות תאונות דרכים, כדי לבחון את המעורבים בתאונה ולהגיע לממצאים ואישום מתאים.

לכן אפשר לצפות ברוב המקרים בהם התרחשו תאונות דרכים עם נפגעים – גם לזימון הנהג המעורב לחקירת בוחן תנועה, ומדובר בחקירה קריטית וגורלית שחשוב להתכונן אליה ולהכיר את התנהלותה מקרוב.

זומנתי לחקירה אצל בוחן תנועה מה עלי לעשות?
זומנתי לחקירה אצל בוחן תנועה מה עלי לעשות?

כיצד להתכונן לחקירה אצל בוחן תנועה?

הגעה לחקירה בגין מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים אצל בוחן תנועה – היא גורלית וקריטית, ומהלכה עשוי לקבוע אם תואשמו כאחראים בנהיגה ברשלנות ובאחריות בלעדית בגרימת תאונה ונזק. לכן, ישנם כמה טיפים ופעולות שכדאי לבצע לפני הגעה לחקירה אצל בוחן תנועה:

  • פנייה לעורך דין תעבורה: במהלך חקירה ושימוע בחקירות תאונת דרכים, יש לכם זכות להיות מיוצגים על ידי עורך דין תעבורה – ייצוג שיכול להשפיע משמעותית על תוצאות החקירות ולהגן עליכם מהטעיות ואמירות שווא. מעבר לייצוג עצמו במהלך החקירות, עורך דין תעבורה יסייע לכם להגיע כמה שיותר מוכנים לחקירות, ולהבין בכלל מה מצופה לכם וכיצד לנהוג.
  • להבין את שלבי התהליך שאתם נכנסים לתוכו – לפני ההגעה לחקירה אצל בוחן תנועה חשוב להבין מה שלבי התהליך, מה עומד להידרש מכם, כמה זמן התהליך עשוי לקחת. את כל המידע הקריטי הזה אפשר להשיג מעורכי דין לתעבורה, או דרך קריאה ויצירת קשר עם אנשים שכבר עברו בעבר את התהליך.
  • להכיר את הזכויות שלכם – האם חייב להגיע לחקירות? מה ההשלכות של החקירות? מה הזכויות בתוך החקירה ועל מה מותר לא לענות? כל אלה שאלות קריטיות שיוודאו שההתנהלות שלכם היא הכי נכונה, מיטבית, ומגנה על הזכויות שלכם.

 

מה ההשלכות והתוצאות האפשריות של חקירה אצל בוחן תנועה?

חקירה אצל בוחן תנועה בעקבות מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים משפיעה משמעותית על האישום שיוגש נגדכם בסוף ועל גודל האחריות שהמשטרה תמצא אתכם אשמים בה. במידה והחקירה תוביל את המשטרה ובוחן התנועה למסקנה שאכן נהגתם ברשלנות או בקלות דעת – ההשלכות יכולות להגיע לפסילת הרישיון למספר חודשים או יותר. לכן חשוב להגיע מוכנים ועם הייצוג המתאים ולהגן על עצמכם כמה שאפשר.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה