לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מתי ביטול אישום נהיגה בשכרות יהיה אפשרי?

אישום נהיגה בשכרות הוא אישום גורלי וקריטי שמביא נהגים רבים לכדי פסילת רישיון וקנסות גבוהים ומשמעותיים. בעקבות הסכנה שמוסיפה נהיגה בשכרות אל הכביש וכן תאונות הדרכים הרבות שגורמת בכל שנה, בית המשפט והמדינה מתייחסים לאישום נהיגה בשכרות בכובד ראש ולא נוהגים לבטל אישום שכזה ללא טעות מהותית ופרצה בכתב האישום. אך מתי ואיך כן ניתן להגיע לביטול האישום? לפניכם הכל על מתי ביטול אישום נהיגה בשכרות יהיה אפשרי?

כיצד ומתי נהג עלול לקבל אישום נהיגה בשכרות?

אישום נהיגה בשכרות מתקבל לאחר בדיקות שהמשטרה מנהלת בדרכים ובכבישים באופן אקראי או קבוע בהתאם לנהליה. כתב אישום נהיגה בשכרות מתקבל בעוד שהנהג תחת השפעת אלכוהול נכון לרגע הבדיקה, וכך מדובר בעבירה חמורה במיוחד בה הנהג מסכן את נהגי הכביש ועוברי הדרך. אישום נהיגה בשכרות מתקבל לאחר שהוכח ונבדק כי האשם בעבירה אכן נהג בשכרות, באמצעות מבדקי התנהגות ובדיקות ינשוף במקום.

מתי ביטול אישום נהיגה בשכרות יהיה אפשרי?
מתי ביטול אישום נהיגה בשכרות יהיה אפשרי?

באילו מקרים ניתן לבטל כתב אישום נהיגה בשכרות?

ביטול כתב אישום בגין נהיגה בשכרות אינו כה פשוט מאחר ומבחינת המדינה ובית המשפט מדובר באחת מעבירות התנועה החמורות, שהעונש המינימלי עליהן הוא הרה גורל וגורר פסילת רישיון לתקופה מסוימת ברוב המקרים. לכן, ניתן לבטל כתב אישום נהיגה בשכרות רק במקרים מיוחדים ודרך פרצות שונות בכתב האישום, בניהן למשל:

התנהלות לא מקצועית ומעבר על נהלים פנים משטרתיים – בעת ביצוע בדיקות התנהגותיות וביצוע בדיקת ינשוף אשר מטרתן היא להוכיח שהנהג שתה ונוהג תחת השפעת אלכוהול, על השוטרים לעמוד במספר חוקי התנהגות וסטנדרטיים.

במידה ובמהלך ביצוע הבדיקה ובמהלך המשמרת של השוטרים בעת ביצוע הבדיקה, השוטרים לא נהגו כנדרש מהם לפי נהלי המשטרה, מדובר בפרצה שתוכלו דרכה, לנסות ולבטל א תכתב האישום שניתן דרך התנהלות שגויה ולא נאותה של אחד השוטרים.

הבדיקה נעשתה באופן הנוגד את הוראות היצרן – בעת שימשו בבדיקת ינשוף ותפעול נכון שלה, על השוטרים במשמרת לנהוג בהתאם להוראות היצרן ובהתאם לנדרש, מבחינת היגיינה ומחינת תפעול נכון.

במקרה בו השוטר פעל בניגוד להוראות היצרן ולא תפעל את מכשיר הינשוף נכון, ניתן לבטל את כתב האישום מאחר והעניין מוכיח שהבדיקה לא מדויקת ולא ניתן להשתמש בה. כך למשל במקרים בהם השוטר לא החליף את פיית המכשיר, לא ביצע למכשיר כיול בתחילת המשמרת, וכדומה.

 

כיצד ניתן לבטל כתב אישום נהיגה בשכרות?

במידה ואיתרתם את השגיאות והפרצות שעשויות לסייע לכם לבטל את כתב האישום בגין נהיגה בשכרות – יש כעת צורך להגיש בקשה מסודרת לבית המשפט, בטענה שהבדיקה אינה תקפה ורלוונטית. חשוב להיעזר בסיועו של עורך דין תעבורה המתמחה בתחום ומחזיק בניסיון של שנים באישומי נהיגה תחת השפעת אלכוהול וביטולם, כדי להגביר את הסיכויים לביטול על אף חומרת העבירה והמקצועיות בה בית המשפט מתייחס אליה.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה