לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מתי נהג ידרש לתיאוריה או טסט מחדש

ככל שעוברות השנים, נראה כי המצב בכבישים הולך ומחמיר – מיום ליום ישנן יותר תאונות דרכים ורבים מאבדים את חייהם בכבישי ישראל. כחלק מהמלחמה בתאונות הדרכים, הרשויות מטילות עונשים מחמירים על אלו שביצעו עבירות תעבורה נוספות, לרבות פסילת רישיון, קנס כספי, מאסר על תנאי ואפילו חזרה על תיאוריה או טסט מחדש. מאמר זה יסביר מתי נהג ידרש לתיאוריה או טסט מחדש, ומה תוכלו לעשות על מנת להימנע מכך.

 

 

חזרה על טסט ומבחן תיאוריה

במקרים מסוימים, נהג יתבקש לחזור על המבחן המעשי (טסט) ועל מבחן התיאוריה. הסיבה שבגללה הנהג יידרש לתיאוריה או טסט מחדש היא לרוב פסילת רישיון בעקבות עבירה חמורה.

ישנם כמה רציונלים שעומדים בבסיס הדרישה לחזור על הטסט והתיאוריה כתנאי לחזרה לכביש – ראשית, נהג שעבר עבירה כה חמורה שהובילה לפסילת רישיונו הוא אינו נהג שעומד ברמה המספקת לנהיגה ועל כן צריך לשפר את יכולותיו. שנית, נהג שרישיונו נפסל אינו אמין עוד בעיני הרשויות, ולכן עליו להוכיח את כשירותו לנהיגה. ולבסוף, מדובר בסנקציה מחמירה ומרתיעה, אשר ייתכן שבגללה נהגים יימנעו מעבירת עבירות חמורות.

מתי נהג ידרש לתיאוריה או טסט מחדש - uliel.co.il

כפי שיודע כל תלמיד לנהיגה בישראל, המבחנים המעשיים והעיוניים הם מבחנים מתישים וארוכים. לצד זאת, הם כרוכים בעלויות גבוהות, ובייחוד כאשר מבצעים אותם מספר פעמים. ככל שתוכלו להימנע מחזרה על תיאוריה או טסט, עשו זאת – גם אם הדבר כרוך בקבלת ליווי משפטי מעורך דין.

מתי נהג ידרש לתיאוריה או טסט מחדש
מתי נהג ידרש לתיאוריה או טסט מחדש

 

פסילת רישיון של נהג חדש

נהג חדש שרישיונו נפסל יידרש לעבור תיאוריה מחדש, ולעיתים גם טסט, בהתאם לחומרת העבירה. הרשויות מתייחסות בחומרה רבה יותר לנהגים חדשים, שהרי נהגים חדשים הם נהגים מסוכנים יותר – הם חסרי ניסיון ואינם בקיאים מספיק בחוקי התעבורה. כמו כן, ברוב המקרים נהגים חדשים משתייכים לאוכלוסייה צעירה אשר נוטה לזלזל ברשויות החוק ולנהוג באופן פזיז.

לכן, הטלת סנקציות מחמירות  כמו דו"חות תנועה על נהגים חדשים מהווה אמצעי הרתעה משמעותי, שיכול למנוע תאונות דרכים ולהציל חיי אדם.

 

מי נחשב נהג חדש?

הקטגוריה של 'נהג חדש' מתחלקת ל'נהג חדש' ו'נהג חדש צעיר' – נהג חדש צעיר הינו נהג מתחת לגיל 21 שטרם עברו שנתיים מהיום בו קיבל את רישיונו. נהג חדש צעיר מחויב בהצמדת שלט "נהג חדש" לשמשה האחורית של רכבו למשך שנתיים, ואינו מורשה לנהוג ללא ליווי בחצי שנה הראשונה לרישיונו . כמו כן, הוא לא רשאי להסיע יותר משני נוסעים למשך שנתיים או עד להגעתו לגיל 21, אלא אם כן מלווה על ידי מלווה מתאים.

נהג חדש בגיל 24 ומעלה אינו מחויב בליווי ויכול להסיע מספר נוסעים כרצונו, אך מחויב להצמיד שלט "נהג חדש" כחוק.

כל נהג חדש באשר הוא, בלי קשר לגילו, שעובר אחת מהעבירות חמורות שיצוינו בהמשך, חשוף לענישה מחמירה במיוחד.

העבירות החמורות

  • נהיגה ללא מלווה.
  • נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף.
  • נהיגה שאינה תואמת את תנאי רישיון הנהיגה.
  • עקיפה לא חוקית.
  • נהיגה בשכרות.
  • עבירה של אי מתן זכות קדימה כפי שהחוק דורש.
  • עבירת עבירה תעבורה שכתוצאה ממנה נגרמה תאונת דרכים בה אדם נפגע.
  • נהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת.
  • אי מילוי חובת הדיווח לרשויות החוק והביטחון על התרחשותה של תאונת דרכים.
  • אי מילוי חובת הגשת העזרה לנפגע בתאונת דרכים.
  • אי עצירה כחוק לפני מפגש מסילה או מעבר של מסילת מברזל בדרך שאינה סלולה.
  • נהיגה תחת השפעת סמים או משקאות משכרים.
  • ביצוע עבירה אשר בית שב נגזרו לשלושה חודשים ויותר פסילת של הרישיון בפועל.

 

עונשו של נהג חדש שעבר עבירה חמורה

נהג חדש שהורשע באחת מהעבירות החמורות הנ"ל יידרש לחזור על בחינת התיאוריה. מלבד זאת, מעמדו כנהג חדש יוארך בשנתיים נוספות.

אם בית המשפט פסל את רישיונו של נהג חדש לתקופה של שלושה חודשים ומעלה, הנהג ייאלץ לעבור מבחן תיאוריה נוסף וגם מבחן מעשי. כמו כן, הוא יישאר נהג חדש למשך שנתיים נוספות.

לא תוכלו לחדש את רישיון הנהיגה כל עוד לא תעמדו בהצלחה במבחן התיאוריה ומבחן הטסט!

 

חזרה על תיאוריה או טסט לאחר פסילת רישיון

נהגים – שאינם נהגים ותיקים – יאלצו לחזור על תיאוריה או על הטסט במקרה שרישיונם נפסל ובכפוף לעבירה שביצעו.

נהג שצבר 36 נקודות תעבורה (שהובילו לפסילת רישיונו לשלושה חודשים) ותוך שש שנים צבר 36 נקודות תעבורה נוספות, רישיונו ייפסל לתשעה חודשים. על מנת לחדש את רישיונו, הנהג יידרש לעבור קורס נהיגה מונעת בסיסי, קורס נהיגה מונעת מתקדם, ולבצע שנית את הטסט ואת מבחן התיאוריה. העלויות של התהליך ישולמו מכיסו של הנהג.

מתי נהג ידרש לתיאוריה או טסט מחדש - uliel.co.il

מלבד זאת, פסילת רישיון העולה על שנה תוביל לכך שהנהג שיידרש לתיאוריה ולטסט מחדש. במקרה כזה, הנהג לא יוכל לקבל את רישיונו בחזרה כל עוד לא עמד בדרישות התיאוריה והטסט בהצלחה. אם רישיונו של הנהג נפסל בשל עבירת סמים או אלכוהול, או שהנהג נחשב כעבריין תנועה מועד, הוא יתבקש להתייצב לבדיקות רפואיות, פסיכולוגיות ואישיותיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, על מנת להעריך אם הוא כשיר לנהיגה.

רק לאחר שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים אסף את כל הממצאים והגיע למסקנה כי הנהג כשיר לנהיגה, הנהג יוכל להתחיל בתהליך לחידוש רישיונו.

 

רישיונכם נפסל? צרו קשר עם עורך דין תעבורה!

אם רישיונכם נפסל או שאתם עתידים לעמוד בפני פסילה, צרו קשר מידי עם עורך דין תעבורה. חשוב לדעת שעל כל פסילה ניתן לערער, ולא תוכלו לעשות זאת ללא עורך דין המתמחה בדיני התעבורה הרבים והמפותלים. למעשה, אם תמנעו את הפסילה מלכתחילה, לא תאלצו לחזור על תיאוריה או טסט מחדש.

גם אם רישיונכם נפסל ואתם מעוניינים לחדש אותו, הינכם מוזמנים ליצור קשר עם עורך דין על מנת להכיר את זכויותיכם השונות. לעיתים קרובות הליך חידוש הרישיון הוא ארוך ומסורבל, ומשרד הרישוי מעמיס קשיים רבים. לצד זאת, הבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים עשויה להקשות מאוד על ההליך ואפילו להכשיל אותו לחלוטין.

לכן, אם קיבלתם זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, צרו קשר עם עורך דין שמכיר היטב את המכון. עורך הדין יוכל להכין אתכם לבדיקות השונות על מנת לוודא כי תגיעו מוכנים ולא תאבדו את רישיונכם בגלל סיבה שולית.

קשה מאוד להסתדר בישראל ללא רישיון, ובייחוד אם אתם הורים לילדים, עובדים בעיר אחרת או נכים. חשוב שתנצלו את כל האפשרויות שיש בפניכם ואל תוותרו על הרישיון שמגיע לכם. כמו כן, פסילת רישיון עשויה להיות כתם משמעותי על עתידכם כנהגים, אשר מוטב להימנע ממנו בכל מחיר.

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ומזמינה אתכם ליצור קשר בהקדם על מנת שנוכל להעניק לכם ייצוג משפטי איכותי ומקיף ולהגן על רישיונכם בכל מחיר. משרדנו בעל הצלחות רבות בתחום, ונשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם לאורך כל ההליך.

במקרה שרישיון הנהיגה של הנהג נפסל בעקבות עבירת תנועה חמורה, הוא עשוי להידרש בביצוע של תיאוריה / טסט מחדש. לרשימת העבירות, בקרו באתר.

במקרה שרישיון הנהיגה של הנהג החדש נפסל, הוא יידרש לעבור תיאוריה ולעיתים גם טסט וזאת בהתאם לחומרת העבירה. לקריאה מעמיקה בנושא נהגים חדשים ניתן למצוא באתר.

בוודאי. עליך לשלם גם על המבחן העיוני וגם על המבחן המעשי. המטרה היא להימנע מחזרה על עבירות תנועה. לייעוץ עם עורך דין, ניתן למצוא מידע באתר.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה