לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה בחורף

החורף מביא עימו לא מעט אתגרים לנהג. כביש חלק, ראות לקויה בגלל הגשם, האדים או הערפל ואף הצפה של כבישים – כל אלו ועוד מהווים גורמי סיכון לשלל תאונות דרכים. כדי לצמצם את הסיכון לתאונה, כדאי להיערך ולבדוק את תקינות הרכב לחורף ובעיקר לוודא תקינותם של הצמיגים, הבלמים והאורות. במאמר הזה תקבלו טיפים מעולים לכל הקשור לצורת נהיגה בחורף.

 

 

נגן וידאו אודות נהיגה בחורף

 

סכנת החלקה

הסכנה הגדולה ביותר שצפויה עם בוא הגשמים הראשונים היא סכנת ההחלקה. הגומי של הצמיג נוטה להתייבש במהלך חודשי הקיץ והשילוב בין צמיג לא תקין וכביש רטוב מלא באבק ושמנים עלול לגרום לתאונת דרכים בשל החלקה. לכן, חשוב לבדוק שצמיגי הרכב תקינים, לא יבשים, סדוקים או חלקים ושלחץ האוויר בהם לא ירד.

 

הפשרת אדים בזמן נהיגה בחורף

הדבר החשוב ביותר – לא מתחילים בנסיעה עם ראות לקויה. הפעילו את הפשרת האדים ברכב על מנת לשמור על ראות טובה והדליקו אורות.

נהיגה בחורף
נהיגה בחורף

 

חימום הרכב

נסיעה עם חלונות סגורים וחימום עלולים לגרום לתחושת עייפות אצל הנהג.
מומלץ לפתוח מעט את חלון הרכב ולאפשר לאוויר לזרום פנימה על מנת לשמור על ערנות.

 

נסיעה עם ילדים

מומלץ מאוד להוריד מעילים ולבוש מסורבל לפני תחילת נסיעה. הלבוש המסורבל על גופו של הילד עלול לגרום לחגורת הבטיחות לא לעבוד כראוי.

נהיגה בחורף - uliel

שמירת מרחק

שמירת מרחק חשובה תמיד, לא רק בחורף אך בשל הסכנות הרבות שצפויות מנהיגה בחורף מומלץ אף לשמור על מרחק רב יותר.

 

הימנעו מעקיפה

גם כך הראות הלקויה ותנאי הכביש הקשים, אין צורך לקחת סיכונים מיותרים נוספים. עקיפה בתנאים קשים כגון אלו מהווה סכנת חיים של ממש.

 

סעו לאט העת נהיגה בחורף

נסיעה איטית המתאימה לתנאי הדרך יכולה לסייע לכם לזהות קשיים ומכשולים מבעוד מועד וכך למנוע תאונת דרכים. תורידו את הרגל מהגז ותשארו מרוכזים.

 

נהיגה בחורף – הימנעו מפעולות פתאומיות

פעולות כמו סיבוב מפתיע של ההגה או בלימת פתע  או האצה מהירה כשהכביש חלק עלולות להביא לאיבוד השליטה ברכב. הימנעו מפניות חדות ומפתיעות.

נהיגה בחורף - uliel

שלוליות

שלוליות גדולות מסוכנות ביותר מאחר ולנהג אין דרך לדעת את עומקן והאם יש מתחתיהן בורות.
לכן, עדיף להימנע מכניסה לשלוליות. אם לא ניתן להימנע מכך, היכנסו לשלולית בהילוך נמוך, שימרו על הגה ישר והקפידו על נסיעה איטית ורצופה ללא האצה או בלימה. ביציאה מהשלולית תבלמו מספר פעמים כדי להיפטר משאריות המים על הבלמים.

 

ערפל

נסיעה בערפל מהווה סכנה של ממש ולכן העצה הכי טובה היא פשוט להימנע מכך. הערפל פוגע קשות ביכולת של הנהג לראות את הכביש והסכנה בכך ברורה. אם אין ברירה ואתם חייבים להמשיך בנסיעה הקפידו לשמור על נסיעה איטית עם אורות נמוכים או אורות ערפל. אל תדליקו אורות גבוהים! אור גבוה מוחזר בערפל ועלול לגרום לסינוור הנהג. כדאי להיעזר בפס הצהוב בשולי הדרך בכדי לשמור על נתיב הנסיעה.

 

נהיגה בחורף – סיכום

בתנאי מזג אוויר קיצוניים מומלץ להימנע מנהיגה. נסיעה בטוחה – גם בחורף!

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה