לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נזקי פח לרכב

במדינת ישראל מדי שנה מוגשת עשרות אלפי תביעות לבתי משפט אשר עוסקות בתביעות נזקי פח לרכב. ניתן לראות כי, נזקי פח נגרמים לרוב כתוצאה מהתרחשות תאונת דרכים בין שני רכבים או יותר. עיקר הדיון בבית המשפט עוסק במחלוקת בעניין האשמה, האם צד א' אחראי לתאונה, או שמא צד ב' וכן הלאה. החלטת בית המשפט בעניין נטל האשמה חשובה ומהותית, לאור העובדה שהאחראי בתאונה יישא בתשלום ההוצאות בגין נזקי הפח שנגמרו לרכב.

 

נזקי פח לרכב
נזקי פח לרכב

מהי הדרך הנכונה לביצוע הגשת תביעה בשל נזקי רכב?

נהגים רבים חושבים כי הגשת תביעה בשל נזקי רכב היא מסובכת ומסועפת, ובגין כך הם מתפתים להגיש תביעה בביהמ"ש לתביעות הקטנות. חשוב לדעת כי הגשת תביעה בבית המשפט כרוכה בסיכון כאשר מצד אחד עומד הניזוק (התובע) לבדו, ואילו ממולו עומד נציג מטעם חברת הביטוח של הרכב בעל ניסיון עשיר שכל מטרתו היא לייצג את אינטרס חברת הביטוח בלבד!

חוסר ניסיונו של התובע אל מול ניסיונו הרב של נציג חברת הביטוח, עשוי להוביל לתוצאה לא רצויה בגין כך. בהליך משפטי זה, נדרש להוכיח :

  1. הוכחת הנזקים שנגמרו
  2. מי הגורם האחראי לתאונה

דברים אלו מהותיים להליך התיק, ועל כן כל שגגה ולו הקטנה ביותר שתתרחש בניהול התיק, עשויה להוביל את בית המשפט לדחות את התביעה על הסף ולהותיר את התובע ללא כל פיצוי. לאור האמור, קיימת חשיבות מרבית בייצוג משפטי הולם בידי עורך דין תעבורה מיומן.

​את מי ניתן לתבוע בגין נזקי רכוש שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים?

בעת התרחשות תאונת דרכים עשויים להיגרם נזקי רכוש לרכב. אנו נוטים לראות כי נהגים רבים מקדימים "תרופה למכה", בכך שהם מבטחים את רכבם בביטוח צד ג' בכדי להימנע מפיצוי בגין נזקי רכוש לרכב, לאחר שהוכחה אשמתם.

בעת הגשת תביעה בגין נזקי רכב כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, ניתן לתבוע את הפיצוי הכספי משני גורמים:

  1. האחראי להתרחשות התאונה
  2. חברת ביטוח הרכב של האשם בתאונה

קיימת אפשרות נוספת שהיא להפעיל את פוליסת הביטוח (אם קיימת) של הניזוק, ולשלם את סך ההשתתפות העצמית, כתוצאה מכך חברת הביטוח תשפה אותו ותסב לו ניהול מלא של ההליך המשפטי כנגד הנהג הנאשם.

לצערנו הרב, אנו נוטים לראות כי חברות הביטוח עושות כל שביכולתן על מנת להתחמק מתשלום דמי הביטוח או שמא להפחית את הסכום הנדרש באופן ניכר! בכדי שלא להגיע למצב בו, נהג נאלץ להתמודד לבדו מול חברת ביטוח גדולה מומלץ ואף רצוי להיעזר בעורך דין תעבורה המנוסה בתחום תאונות הדרכים, בכדי להביא למיצוי הזכויות המרבי.

נזקי פח לרכב - uliel

נגרם לי נזקי פח לרכב, האם מומלץ להפעיל את הפוליסה?

במקרה של נזקי פח לרכב, מומלץ להפעיל את הפוליסה בתביעות שהסכום המוערך הוא מעל 10,000 ₪. חשוב לזכור כי הפעלת הפוליסה עשויה לגרור עימה הפסדים משמעותיים בגין התייקרותה, ואף להסב לנהג אובדן הנחה הניתן בגין היעדר תביעות.

על מנת להבין את עומק הדברים, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה מיומן בכדי שזה יבחן עבורכם את אסטרטגית הפעולה הנכונה ביותר בשבילכם.

 

תביעה לנזקים שנגרמו כתוצאה מתאונה, כיצד מוערך הסכום?

בעת התרחשות תאונת דרכים, עשויים להיגרם לרכב נזקים רבים לרבות:

  • נזק לשלדה
  • החלפת טמבון
  • החלפת כנף
  • כיפופי פח

על מנת להעריך את סכום התביעה, יש לקבל חוות דעת של שמאי רכב. במהלך חוות הדעת של השמאי קיים גם סעיף בעניין ירידת הערך של הרכב בגין הפגיעה שנוצרה מהתאונה. בגין כל הרכיבים הללו, יחד עם רכיבים נוספים, מוגשת תביעה לפיצויים.

 

תפקידו של עורך דין תעבורה בגין נזקי פח לרכב

בעת התרחשות נזק לרכב, ייתכן מאוד כי הנהגים יקבלו פיצויים כספיים מטעם חברת הביטוח או מן הנהג הנאשם בגרימת הנזק. כפי שצוין במאמר, קיים קושי רב בהתמודדות של הנהג בערכאה משפטית אל מול חברות הביטוח הגדולות.

חשוב לזכור כי חברות הביטוח אינן רוצות בטובת הנהג, אלא בטובתם האישית בלבד. לכן, הצעת חברת הביטוח לרוב תטה להיות נמוכה מן הרף הנדרש ועל כן קיימת חשיבות מרבית להיוועץ עם עורך דין תעבורה המנוסה בתחום.

מה ניתן לעשות במקרה בו הרכב הפוגע מכחיש את גרימת נזקי הפח שנעשו לרכב של הנפגע?

בעת התרחשות תאונת דרכים, אנו נתקלים לא מעט במקרים בהם נהגים מכחישים את מעורבותם באירוע מחשש שיצטרכו לשלם את שווי נזקי הרכב שנגרם כתוצאה מהתאונה. נשאלת השאלה, מה ניתן לעשות כאשר הרכב הפוגע מתכחש לרכב הניזוק? בעניין זה, יש לציין כי בעל הרכב הניזוק רשאי להגיש תביעת פיצויים עצמאית כנגד הנהג הפוגע, וכפי שצוין קודם לכן, קיימת לו האפשרות להפעיל את פוליסת הביטוח(אם ישנה).

יש לציין כי הגשת תביעה כנגד הנהג הפוגע באופן ישיר, עשויה להיות מועילה ואף עדיפה מהפעלת הפוליסה. תביעה זו, חוסכת לנהג פרמיה והשתתפות עצמית.

 

נגרם לרכב שלכם נזקי פח? חשוב שתדעו מספר דברים

בעת התרחשות נזקי פח לרכב כתוצאה מתאונה, חשוב לדעת מספר דברים מהותיים :

  1. אין חשיבות לגובה הנזק הכלכלי, ניתן להגיש תביעה על כל סכום.
  2. בעת הגשת תביעה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה לאור העובדה כי חוסר ניסיונו של האדם אל מול ניסיונם הרב של חברות הביטוח הינם כוחות בלתי שוויוניים.
  3. בעת תביעת נזקי פח, יש להגיש הודעה על מקרה ביטוח לחברה המבטחת. להודעה זו משקל רב מכיוון שמדובר בגרסה הראשונית של הנהג הניזוק.
  4. אם בעת התרחשות תאונה נגמרו נזקי פח, והתברר כי אין לנהג ביטוח חובה, נטל האשמה יוטל עליו.

נזקי פח לרכב - uliel

אילו ראיות עשויות להשפיע על פסיקת בית המשפט בתיק נזקי פח לרכב?

בעת קבלת תיק בגין נזקי פח לרכב, בית המשפט יעיין בראיות המהותיות בלבד, לרבות:

  • טופס ההודעה שניתן לחברת הביטוח בסמוך להתרחשות התאונה.
  • עדים שנכחו בזירה
  • תצהיר מעדי הראיה שנכחו באוטו
  • תמונות וסרטונים המעידים על נזקי הרכב ומיקומם
  • תמונות של מיקומי הרכבים
  • התרשמות בית המשפט מרמת אמינותם של העדים

פניית הנהגים לבית המשפט תיעשה במקרים בהם לא ניתן לקבוע על מי יוטל נטל האשמה להתרחשות הנזקים. במקרים בהם לא ניתן ליישב את המחלוקת בין הנהגים השונים, יש לפנות לבית המשפט בכדי לקבל הכרעה בעניין שאלת הנזק. בית המשפט ייבחן באופן מקיף את כלל הראיות שציינו זה עתה, ויגיע להחלטה הנכונה ביותר בגין כל אלו.

 

באיזה סכום ניתן להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות?

בית המשפט לתביעות קטנות, מאפשר גישה קלה ונוחה לערכאות שיפוטיות. סכום התביעה המקסימאלי עומד היום על 34,000 ₪ (שימו לב כי הסכום עשוי להשתנות). בבית משפט זה, ניתן להגיש תביעה ללא כל סיוע של עורך דין, מכיוון שמדובר בהליך לא מסובך. תפקידו של בית המשפט הוא להכריע במחלוקת שבין הצדדים, ולקבוע על מי מוטלת האחריות לגרימת התאונה, ומהו סכום הנזק שנדרש הנהג לשלם.

 

הגשתי תביעת נזקי פח בבית משפט לתביעות קטנות, למה אני צפוי?

בעת הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, חשוב להבין כי ישנם יתרונות וחסרונות אשר עומדים לחובתו של הנהג, לדוגמא:

יתרונות: חסרונות:
הגעה להכרעה במחלוקת שבין הנהגים, במהירות מרבית. התמודדות בבית המשפט לבד, ללא כל ייצוג משפטי, עשוי לפגוע בהצלחת סיכויי התביעה.
דיון קצר וממוקד במקרה בו הנתבע לא קיבל את כתב התביעה מטעם בית המשפט, על התובע להביא למסירתו באופן אישי.
גובה אגרת המשפט נמוכה ביחס להליך אחר פערי הידע בין נציגי חברות הביטוח לבין התובע עשויים להוביל לאי מתן קבלת פיצויים.
ניתן לחרוג מסדרי הדין הנוהגים בבתי משפט אחרים הגשת התביעה דורשת בירוקרטיה רבה (יש לצרף את כלל המסמכים שעליהם מתבססת עילת התביעה)

 

הגשת תביעת נזקי פח לרכב, באמצעות עורך דין נזיקין

בכדי לנסות ולהשיג את סכום הפיצויים המקסימאלי לו אתם זכאים, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתחום הנזיקין. ניהול הליך משפטי כרוך בזמן רב, ידע ומשאבים, ולכן על מנת להביא למימוש זכויותיכם בצורה הטובה ביותר על פי כל דין, נדרש להסתייע בעורך דין מיומן בתחום.

מומלץ לקרוא את המדריך שלנו על תאונות דרכים

נזקי פח לרכב
נזקי פח לרכב אחרי תאונה
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה