לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מהי תקנה 357 לתקנות התעבורה?

תקנה 357 היא אחת התקנות בתקנות התעבורה, אשר נוגעת למגבי שמשות, ולמזרים אוויר תקין. התקנה קובעת שבכל רכב מנועי חייבים להיות מותקנים מגבי שמשות תקינים, שיאפשרו את ניקוי השמשות הקדמיות בכל עת ועת. התקנה נוגעת גם למפשיר האדים וקובעת כי יש להתקין מפשיר אדים בשמשה האחורית כדי לאפשר ראייה אחרות. כדי להבטיח שאינכם עוברים על החוק ואינכם חושפים את עצמכם לעבירות תנועה – לפניכם כל מה שחשוב על תקנה 357.

מה קובעת תקנה 357 לפי חוקי ותקנות התעבורה?

תקנה 357 היא אחת מתקנות התעבורה הנוגעת באופן פרטני לתקינות מגבי השמשות ולמפשיר האדים, ואי הכרה שלה וציות לה, מהווה עבירת תנועה חמורה שכדאי להימנע ממנה ולהכיר אותה מקרוב. בהתאם לתקנה, התקנה מתייחסת אל כל נהג ונהג אשר רכבם הוא רכב מנועי, וקובעת כי על כל רכב  לקיים שני סעיפים:

  • להיות מאובזר במגבי שמשות תקינים שיאפשרו ניקיון של השמשות בכל עת ועת, כפי שהתקין יצרן הרכב בעת ייצור הרכב. זאת כדי לאפשר לנהג נסיעה בטוחה עם ראייה ברורה גם בתנאי אבק או חורף ויבטיחו בכל עת את שדה הראייה של הנהג.
  • מעבר לכך סעיף נוסף בתקנה מתייחס למפשיר אדים, שעליו להיות פעיל בשמשה האחרות ולאפשר ניקיון תמידי של השמשות האחוריות בעת נהיגה.

מהי תקנה 357 לתקנות התעבורה
מהי תקנה 357 לתקנות התעבורה

מה הסיכון בביצוע עבירות תנועה?

ביצוע עבירות תנועה כמו גם מעבר על תקנה 357, מסכנים את הנהג שביצע אותן במגוון השלכות ועונשים בהתאם לחומרת המעשה, הכוונה מאחוריה, והעבירות הקודמות שלו. הסכנה הגדולה בצבירת עבירות תנועה היא שבכל עבירה ועבירה אנחנו עשויים לצבור נקודות וקנסות וכך אנחנו חושפים את עצמנו לפסילות רישיון, שלילות ולצורך בקורס ריענון נהיגה ובמעבר מבחן. כדי לשמור על רישיון הנהיגה שלנו ולא לבזבז את כספינו על דו"חות וקנסות מיותרים, ישנם מספר אפשרויות וטיפים שיסייעו לנו בדרך.

 

כיצד כדאי להתמודד מול עבירות תנועה?

מאחר ועבירות תנועה עשויות לסכן כל אחד מאתנו במידה ומצטברות או מחייבות אותנו בנקודות תעבורה רבות, חשוב להתמודד איתן כראוי ולא לתת להן להצטבר ולפגוע בעתידנו ובחופש התנועה שלנו. הנה כמה טיפים שיסייעו לנו להתמודד עם עבירות התנועה:

  • ליווי וסיוע של עורך דין תעבורה– כאשר אנחנו מתמודדים מול עבירת תנועה או אישום מסוים, חשוב לפנות לעורך דין התעבורה המתמחה בתחום, מכיר את הדינים ואת תקנות התעבורה לעומק, ויוכל לסייע לנו עם הידע שלו, לבטל ולהקטין את האישום והעונש ככל הנתין.
  • בקשת המרה באזהרה – עבירות תנועה מסוימות, ניתנות להחלפה ולהמרה באזהרה בלבד. יחד עם עורך דין או דרך הגשת בקשה רשמית ומפורטת, תוכלו לנסות להחליף את עבירת התנועה באזהרה בלבד וכך להימנע מקנס אדיר וכן מנקודות תעבורה והשלכות נוספות בחלק מן המקרים.
המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה