לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה בשכרות בבאר שבע

מתגוררים בעיר באר שבע? אל תגידו לי זה לא יקרה! ניתן לראות כי בשנים האחרונות הוגשו כתבי אישום רבים כנגד נהגים בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות. בתי המשפט לתעבורה נוהגים להחמיר עם נהגים הנאשמים בביצוע העבירה בגין הסכנה הממשית המתקיימת לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לעיתים הוגשו כתבי אישום שאינם עולים בקנה אחד עם המתרחש בפועל, ועל כן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בכדי להבטיח לעצמכם הגנה משפטית כנדרש. בהתאם לכך, אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, הסתייעו בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בבאר שבע בסמוך להתרחשות העבירה, בכדי שזה יעניק לכם ייעוץ עוד בשלב הראשוני.

מהו רף האכיפה הקבוע בחוק אילו עונשים צפויים לכם בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות וכיצד עורך דין מקצועי עשוי להטיב עימכם במעמד הענישה, כל המידע במאמר המלא.

נעצרתי לבדיקת שכרות, האם עורך דין יכול לסייע לי בשלב הזה?

כיום, כל אחד מציבור הנהגים עשוי למצוא את עצמו נעצר לפתע לצורך ביצוע בדיקת שכרות, ללא חשיבות למיקום, לזמן או ליום. בהתאם לכך חשוב לדעת מה אומר החוק בנושא, ואיך לפעול בצורה מיטיבה ככל הניתן. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים מעוניינים להסתייע בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות החל משלב העצירה על ידי השוטר לצורך ביצוע הבדיקה. לאור כך, נעשה לכם מעט סדר בדבר:

עורך דין נהיגה בשכרות אינו יכול לסייע לכם בשלב הנוכחי – השלב בו התבקשתם לבצע בדיקת שכרות. מכיוון שכיום רשאי השוטר לדרוש מכל אדם ללא צורך בקיום חשד סביר לבדיקת בדיקת נשיפון(מכשיר קטן אשר מחוברת אליו פיה נשלפת). בדיקת הנשיפון מהווה אינדיקציה ראשונית לביצוע עבירת נהיגה בשכרות. נכון, בהתאם לחוק אינכם מחויבים לבצע את הבדיקה הנוכחית, אך לצערכם הסיפור לא נגמר כאן מכיוון שאם תבחרו שלא לבצע את בדיקת הנשיפון, עשוי להתקיים חשד סביר בקרב השוטר לעניין ביצוע העבירה ואז תהיו מחויבים כחוק לבצע את בדיקת הינשוף!.

רק לאחר שחלילה והוגש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות, הינכם נדרשים ואף מחויבים להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בכדי להבטיח לעצמכם את מלוא ההגנה בבית המשפט.

עורך דין נהיגה בשכרות בבאר שבע - uliel

 

איך אני יודע מתי אני עשוי להימצא כשיכור בבדיקת הינשוף?

לצערנו הרב, לא קיימת תשובה חד משמעית בנוגע לכמות האלכוהול המותרת לצריכה טרם ביצוע הנהיגה. חשוב להבין כי רף האכיפה הקבוע בחוק עומד כיום על 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף(למעט קבוצת האוכלוסייה המיוחדת) אז כמה זה בכוסות אלכוהול? שאלה מעולה שאין עליה תשובה חד משמעית לאור הנסיבות הבאות:

  • כמות האלכוהול בגופנו עשוי להשתנות מאדם לאדם בהתאם לממצאים פיזיולוגיים לרבות: גובה, משקל ומין.
  • לכל אדם מערכת עיכול שונה, משמעות הדבר היא כי האלכוהול מתפרק בגופנו בקצב משלו, ואינו זהה למערכת עיכול של אדם אחר.
  • אדם שצריך אוכל שומני והרווה את גופו במים רבים טרם צריכת האלכוהול או במקביל, עשוי לגלות כי גופו ספג את האלכוהול בצורה יותר מהירה מאשר אדם ששתה על קיבה ריקה.

בהתאם לכך, אין תשובה אחידה בנושא מכיוון שניתן לקחת שני אנשים זהים במאפיינים הפיזיולוגיים שלהם, לתת להם לשתות כמות אלכוהול זהה, אך עדיין התוצאה שתתקבל בינשוף עשויה להיות שונה בצורה מהותית. חשוב לדעת כי עבירת נהיגה בשכרות מתייחסת הן לעבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול והן לעבירת נהיגה תחת השפעת סמים. בניגוד לשימוש באלכוהול אשר ביחס אליו קבע המחוקק רף מוגדר, בכל הנוגע לצריכת סמים לא קיים רף בו אדם ייחשב שיכור. בהתאם לכך, כל שרידי סם שימצאו בגופו של אדם, יגרמו להגשת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

עורך דין נהיגה בשכרות בבאר שבע
עורך דין נהיגה בשכרות בבאר שבע

למה צריך את עזרתו של עורך דין נהיגה בשכרות בבית המשפט?

כפי שרובנו יודעים, בית המשפט לתעבורה פועל כערכאה פלילית לכל דבר ועניין. בהתאם לכך, תחת סמכותם של השופטים להטיל עונשים חמורים לרבות: קנסות כספיים, פסילה בפועל לשנתיים מלאות, שלילה על תנאי, מאסר בפועל, מאסר על תנאי ואף עבודות שירות. משמעות הדבר היא כי בעת הגעתכם לביהמ"ש אתם חשופים לשלילת חירותכם בהתאם לנסיבות העבירה ותוצאותיה. במקרה שכזה על הנהגים להבטיח לעצמם הגנה משפטית ככל שניתן, ועל כן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות. עורך דין מקצועי, מנוסה ומיומן, ידע לנהל את כל ההליך המשפטי כנדרש, החל משלב בחינת חומר הראיות ועד לשלב הייצוג בבית המשפט וקבלת הסדר מקל עם הנהג.

גם אם הינכם בעלי ידע בנושא ויכולות וורבליות טובות, לא מומלץ להגיע למשפט שכזה לבדכם! תחום התעבורה הוא תחום רחב ומסועף אשר מכיל דינים רבים ומורכבים.

 

כיצד עורך דין נהיגה בשכרות עשוי להעניק לנהגים הנאשמים הגנה משפטית ראויה והולמת?

במסגרת עבודתו של עורך הדין בתיק יחולו מספר שלבים מהותיים אשר עשויים להבטיח לנהגים הנאשמים הגנה משפטית כנדרש. בשלב הראשון עורך הדין מזמן את הנהג הנאשם בכדי לשמוע את גרסתו בעניין העבירה המיוחסות לו. בשלב השני לאחר פתיחת התיק בבית המשפט, מגיש עורך הדין בקשה לקבלת חומר הראיות שיש בידי החקירה, החומר מכיל מידע רב הנוגע לתפעול מכשיר הינשוף, מהימנות מפעיל המכשיר וסמכותו לכך, וכן עדויות וראיות נוספות. בשלב השלישי עורך הדין בוחן את חומר הראיות בכדי לאתר כשלים מהותיים בתיק. לאחר איתור הליקויים הנ"ל, עורך הדין עומל רבות לקבלת הסדר מקל עם הנאשמים ואילו במקרים המתאימים גם זיכוי מלא מן העבירה. עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הנ"ל, יעניק לנהגים הגנה ראוי והולמת כנדרש.

 

אילו כשלים עשוי עורך הדין לאתר בתיקי נהיגה בשכרות?

כפי שצוין קודם לכן, לאחר קבלת חומר החקירה מידי התביעה, עומל עורך הדין בבחינת כל הממצאים בכדי לוודא האם הכל נעשה כנדרש או שמא עלו ליקויים בראיות התביעה. במסגרת בחינת הראיות בודק עורך הדין בין היתר את הדברים הבאים:

  1. מי הפעיל את מכשיר הינשוף והאם הייתה לו הסמכה לכך.
  2. האם מכשיר הינשוף מתופעל כהלכה בדגש על הנהלים הנדרשים כדוגמת ביצוע כיול כל 24 שעות.
  3. האם הפיה בה נבדק הנהג הוחלפה טרם נשיפתו.
  4. מה היו הפרשי הזמנים בין ביצוע בדיקת הינשוף הראשונה לשנייה.
  5. האם הנהג הנאשם היה בקשר עין תמידי עם השוטרים.

כמובן שמדובר רק בקומץ קטן מן הדברים אותם בודק עורך דין תעבורה הבקיא בתיקי נהיגה בשכרות. בהתאם לכך חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין אשר בקיא ברזי הדינים השונים.

עורך דין נהיגה בשכרות בבאר שבע - uliel

נעצרתם לבדיקת שכרות? קבלו טיפים מעורך דין נהיגה בשכרות בבאר שבע

במקרה שנעצרתם לבדיקת שכרות, ללא חשיבות לתוצאה שהתקבלה בעניינכם, אנו ממליצים לכם לבצע את הטיפים הבאים:

תיעוד – הקפידו לתעד את המתרחש החל משלב עצירתכם לצורך ביצוע הבדיקה ועד לשלב בו מורה השוטר לשחרורכם הביתה. ניתן לבצע את התיעוד בכל אמצעי שיש ברשותכם לרבות הסרטת האירוע, צילומי סטילס, רשמקול, מצלמת רכב וכיוצ"ב.

הימנעו מחתימה מהירה – קיבלתם טופס לחתימה בידי השוטר? המתינו עם ביצוע ה"קשקוש"! אנו מבינים כי לעיתים אתם ממהרים הביתה, או שמא בא לכם רק שהסיטואציה בה אתם נמצאים תסתיים, אך עליכם להבין כי לחתימתכם משמעות רבה. טרם החתימה קראו את מה שנכתב על ידי השוטר, מצאתם טעות? ציינו זאת בפני השוטר ובקשו שיתקן את הכתוב! אם אין כך הדבר, הימנעו מחתימה!

אל תסרבו – אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם אנשים נוטים לסרב לביצוע בדיקת השכרות מתוך החשש שתתקבל תוצאה גבוה במכשיר המדידה, ועל כן ייענשו בהתאם. מדובר בהנחה שגויה מכיוון שסירוב לבדיקת שכרות מהווה עבירה בפני עצמו ובהתאם לכך יוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות מכוח הסירוב. בית המשפט לתעבורה יסתכל עליכם כשיכורים בדרגה הגבוה ביותר ועל תהיו צפויים לענישה המקסימאלית! בנוסף, טווח העבודה של עורך הדין בתיקי סירוב מצטמצם משמעותי ועל כן לא מומלץ לסרב לשוטרים לביצוע הבדיקה.

רישום – מעבר לתיעוד האירוע באמצעות סרטון / הקלטה וכיוצ"ב, נסו לבצע רישום עצמי בנוגע לכל הנוכחים באירוע לרבות: שמות השוטרים ויתר המעורבים. אם אכן יוגש נגדכם כתב אישום, כל אחד מהם מהווה עד חשוב בסיפור הכולל ועל כן חשוב לדעת מי נכח באירוע.

שמרו על איפוק – נכון, אף היתקלות עם שוטר אינה חוויה נעימה, אך יחד עם זאת חשוב לשמור על איפוק ולא לומר דברים מיותרים אשר עשויים לסבך אותכם בשלב מאוחר יותר. שקלו מילים, היו מאופקים, הקפידו להקשיב להנחיות הנדרשות ובצעו אותם כנדרש.

ייעוץ עם עורך דין – אם אכן הוגש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות, קיימו פגישה הן פרונטאלית והן טלפונית בסמוך להתרחשות העבירה ככל הניתן. עורך הדין ינחה אותכם לקראת מה אתם צפויים, ויעניק לכם ייעוץ כנדרש!

שאלות נפוצות
אנו ממליצים בראש ובראשונה להרים טלפון או שמא לקיים פגישה פרונטאלית עם עורך דין המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות. עליך לדעת כי קבועים עונשים חמורים בחוק, ועל כן בכדי להבטיח לעצמך הגנה מקסימאלית ומזעור הנזקים ככל הניתן יש להיעזר בשירותיו של עורך דין בהקדם האפשרי.
עורך הדין מבצע הלימה בין דברי הנהג לבין הכתוב בפועל בחומר הראיות. בנוסף, עורך הדין בוחן את חומר הראיות בצורה מקצועיות בכדי לאתר ליקויים מהותיים אשר עשויים להביא להקלה בענישה או שמא זיכוי מלא מן העבירה, כיצד עושים זאת? במאמר המלא.
בהתאם לקבוע בחוק, עונש פסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה של שנתיים, וזאת בצירוף סנקציות נוספות כדוגמת קנס כספי, מאסר על תנאי, מאסר בפועל וכן הלאה. הרשעה בגין עבירה שכזו תעמיד לנהג קשיים עתידיים בכל הנוגע לרישיון הנהיגה שלו, לעוד בנושא באתר.
באופן כללי, בוודאי שלא. כל אדם רשאי לבחור בייצוג עצמי או ייצוג על ידי עורך דין. על הנהג הנאשם לדעת כי במקרה שהוא מוותר על זכות הייצוג, הוא חשוף לעונשים מחמירים בגין ביצוע העבירה המיוחסת לו, ועל כן לא מומלץ להגיע לבדכם לבית המשפט.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עורך דין נהיגה בשכרות בקריות

ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי במוקדי הבילויים הממוקמים ברחבי הקריות לרבות, מסעדות, פאבים, מועדונים וכן אטרקציות כאלו ואחרות.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה