לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה

לצערנו הרב, ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי בתאונות הדרכים החל מאלו המוגדרות כקלות ועד לאלו עם אובדן נפשות ופציעות חמורות. לצורך מיגור תופעת הקטל בכבישים, נבדקו הגורמים השונים והתגלה כי, מרבית מן התאונות אשר התרחשו נבעו כתוצאה מביצוע עבירת נהיגה בשכרות. בהתאם לכך, מפעילה משטרת ישראל אמצעים רבים המשמשים לאכיפת העבירה ברחבי הערים השונים כדוגמת חדרה, וכן כך גם הוחמרה הענישה בבית המשפט בהתאמה.

כיום, כל נהג חשוף לביצוע בדיקה שגרתית המכונה "בדיקת נשיפון" לצורך איתור אלכוהול באוויר נשוף, ללא קיומו של חשד סביר בעניין! לכן, במקרה שנעצרתם בחדרה לבדיקה שכזאת, ולאחר קיום ההליך הנדרש הוחלט להגיש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות, הינכם צפויים לענישה מחמירה בבית המשפט. עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה במקרה שלכם איננו בגדר המלצה, אלא בגדר חובה. במאמר זה נציין מדוע חשוב להיעזר בייצוג משפטי מקצועי וכיצד ניתן לבחור נכון.

עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה
עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה

נעצרתם לבדיקת שכרות בחדרה, האם זה חוקי?

באופן עקרוני, אין כל מניעה מלקיים בדיקת שכרות לכלל הנהגים ברחבי הארץ, יחד עם זאת חשוב להבחין בין שני בדיקות שונות האחת: בדיקת נשיפון ואילו השנייה בדיקת ינשוף. בזהה למה שכולנו מכירים ויודעים, מכשיר הנשיפון הינה מכשיר קטן, אלקטרוני, בעל פיה נשלפת, אשר מראה תוצאה חיובית / שלילית בהתאם לנפח הנשיפה שנשף הנהג. בכדי לבצע את בדיקת הנשיפון, לא נדרש כל חשד סביר לעניין ביצוע העבירה, משמע שכל אחד מציבור הנהגים עשוי להידרש בבדיקה הנוכחית בכל שלב. אך בשונה ממה שנהוג לחשוב, לא ניתן להגיש כתב אישום על סמך בדיקת הנשיפון ולכן במקרה שקיבלתם תוצאה שלילית תידרשו לבצע בדיקת ינשוף כנדרש!

האם עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה עשוי להקל בעונשם של הנהגים?

חשוב להבין כי מטרתו של עורך הדין היא לא לזכות נהגים נאשמים או שמא להקל עימם, אלא מטרת הייצוג המשפטי הינה לוודא כי כל הנהלים הנדרשים התקיימו מצידה של משטרת ישראל ומעורביה החל מהשוטרים בשטח ועד למפעיל הינשוף וכל הנוגע בדבר. כפי שציבור הנהגים נדרש לעמוד בתקנות השונות, כך גם על אנשי החוק והאכיפה נהלים מהותיים אשר נדרשים להתקיים לצורך ביסוס ההרשעה. בכדי לוודא זאת, בודק עורך הדין את חומרי החקירה הקיימים בתיק בצורה מקצועית ומקיפה. בהתאם לכך, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה אשר בקיא ברזי הדינים השונים ולהבטיח לעצמכם ניהול הליך משפטי כנדרש.

איתור כשלים על ידי עורך הדין עשוי להוביל להקלה בעונשכם באמצעות קבלת הסדר טיעון מקל וכן לעיתים לזיכוי מן העבירה המיוחסת לכם.

האם יש לפנות לעורך דין נהיגה בשכרות בחדרה גם במקרה שמדובר בצריכת סמים ולא אלכוהול?

נהגים רבים נוטים להניח כי המילה "שכרות" מתייחסת לאלכוהול בלבד, כמובן שמדובר בהנחה מוטעית מכיוון שעבירת נהיגה בשכרות מתייחסת לשני התרחישים הן לעבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול והן  בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים. יחד עם זאת, יש לציין כי הענישה בשני התרחישים השונים אומנם זהה, אך רף האכיפה לנהגים הינו שונה. בכדי להבין טוב יותר את ההבדלים בין השניים, נעשה מעט סדר בנושא:

  רף האכיפה: כתב אישום: הענישה בבית המשפט:
עבירת אלכוהול: בהתאם לקבוע בפסיקה, כיום(בהתייחס ל2022) רף האכיפה הינו 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. כמובן שבקרב נהגים הנכללים בקבוצת האוכלוסייה המיוחדת רף האכיפה נמוך משמעותי – 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. במקרה שיימצא בגופו של הנהג כמות מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף העולה על המותר, יוגש כנגדו כתב אישום. במקרים מסוימים, יידרש הנהג לבצע בדיקת גם לצורך איתור אלכוהול בגופו כמו למשל, כאשר קיימת לנהג בעיה רפואית המונעת ממנו לספק נפח אוויר נשיפה. בשני התרחישים הן בעבירת אלכוהול והן בעבירת סמים הענישה הינה זהה לרבות:

·         שלילת רישיון הנהיגה בפועל לשנתיים

·         שלילה על תנאי

·         מאסר בפועל

·         קנס כספי

·         מאסר על תנאי

·         נקודות תעבורה

עבירת סמים בשונה מצריכת אלכוהול, במקרה שמדובר בצריכת סמים אין כל רף בו נדרש הנהג לעמוד, זאת אומרת – גם במקרה בו צרך הנהג סם ולו הקל ביותר, עשויים להימצא בגופו שרידים במשך מספר שבועות. משמע, אין חשיבות לעניין פעילות החומר, האם החומר שנמצא בגופו של הנהג פעיל או שמא מדובר בשרידים בלבד. בכל תרחיש שכזה מתבצעת עבירת נהיגה בשכרות. בדיקה לאיתור סמים מתבצעת באמצעות בדיקת שתן, אם אכן יימצאו בגופו של הנהג חומרים פעילים או שמא שרידי סם, יוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות. כפי שציינו למעלה, הענישה הינו זהה בין שתי העבירות השונות, בנוסף חשוב לדעת כי נהג שיורשע בעבירת שכרות צפוי לבצע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי בכדי להשיב את רישיונו בחזרה, לרבות:

·         מבחן עיוני – תיאוריה

·         מבחן מעשי – טסט

·         מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

קיבלתם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות בחדרה? אל תתמודדו לבד

אנו סבורים כי השיקול אשר מניע את מרבית הנהגים להתמודד לבדם בבית המשפט לתעבורה הינו שיקול כלכלי. נכון, אמנם מדובר בהוצאה כספית, אך יחד עם זאת חשוב להבין את התרחיש אליו נקלעתם ולשים על כף המאזניים את השיקול הכלכלי אל מול הסנקציות אליהם אתם צפויים. חשוב להבין כי בית המשפט לתעבורה פועל כערכאה פלילית לכל המשתמע מכך, לכן הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות עשויה להוות עבורכם בעיה עתידית שאיננה פשוטה.

לכן, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומיומן ולא להסתמך על תחושתכם בעניין. נהגים רבים נוטים להניח שאם ישתפו את השופט במצבם הכלכלי או האישי, יטה ביהמ"ש שלא לגזור סנקציות קשות ומהותיות, אך אין כך הדבר! בכדי שתתקבל תוצאה טובה בעניינכם עם מזעור הנזקים ככל שניתן, ייצוג מעורך דין הוא הכרחי ואף חובה.

כיצד עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה עשוי לסייע לכם בעבירה זו?

כפי שניתן להבין לאורך המאמר שלפניכם, עבירת נהיגה בשכרות נושאת עימה סנקציות מהותיות אשר עשויות להשפיע על חייכם הן בהווה והן בעתיד. בהתאם לכך חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומיומן. במקרה שהוגש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע העבירה בחדרה, אל תתמהמהו, היוועצו בהקדם האפשרי עם עורך דין נהיגה בשכרות בחדרה והבטיחו לעצמכם ניהול הליך משפטי כנדרש.

עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן ידע לבחון את כלל הראיות הקיימות בידי התביעה, וכן לזהות האם קיים ליקוי בנהלים הנדרשים! במקרה שאכן אותרו כשלים מהותיים, עשוי להתקבל הסדר טיעון מקל בעניינכם וכן זיכוי מן האשמה במקרים המתאימים.

שאלות נפוצות
לבחירת עורך הדין משמעות רבה על ניהול התיק בעניינכם וכן על התוצאה שתתקבל, בהתאם לכך רצוי להתעכב מעט על עניין בחירת עורך הדין. לטיפים אשר עשויים לסייע לכם לבחירה נכונה, במאמר המלא.
בית המשפט לתעבורה פועל כערכאה פלילית לכל דבר ועניין, בהתאם לכך נדרשת התביעה לבסס את טענותיה באמצעות ראיות המעידות על ביצוע העבירה מעל לכל ספק סביר. עורך דין מקצועי ומיומן ידע לבחון את חומר הראיות בעניינכם בצורה הנדרשת ולוודא את התקיימותם של הנהלים. במקרה שאותרו כשלים, עשוי להתקבל הסדר טיעון מקל בעניינכם.
בכדי שתתקבל תוצאה טובה בעניינך, תידרש להציג בפני התביעה וכן בפני ביהמ"ש את טענותיך בצורה מקצועית בהסתמך על ממצאים שאיתרת. לרוב, אדם מן היישוב לא ידע לבחון את חומר הראיות כנדרש ולכן חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי שידע לעשות זאת עבורך.
נהיגה בשכרות נחשבת לעבירת תנועה חמורה בגין הסכנה המתקיימת לביטחונם של משתמשי הדרך השונים, בהתאם לכך מתחם הענישה הינו רחב החל מפסילת רישיון הנהיגה למינימום שנתיים ועד למאסר בפועל! לכן חשוב להסתייע בשירותיו של עו"ד ולהבטיח לעצמכם ניהול הליך משפטי כנדרש.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עורך דין נהיגה בשכרות בקריות

ניתן לראות כי בשנים האחרונות חל ריבוי במוקדי הבילויים הממוקמים ברחבי הקריות לרבות, מסעדות, פאבים, מועדונים וכן אטרקציות כאלו ואחרות.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה