לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מה קורה לאחר סיום החקירה של בוחן התנועה

חקירה של בוחן תאונה לאחר תאונות דרכים עם נפגעים, היא חקירה מורכבת וקריטית שתשפיע ללא ספק על עתיד המוזמנים אליה, לטובה או לרעה. תוצאות והשלכות חקירת בוחן התנועה, עשויות לזכות אתכם מכל אשמה, או להפך, להצביע על נהיגה ברשלנות ולהביא לפסילת הרישיון. לכן חשוב להגיע מוכנים – לפניכם הכל על מה קורה לאחר סיום החקירה של בוחן התנועה.

מה כוללת חקירה של בוחן תנועה ומה מטרתה?

חקירה של בוחן תנועה לאחר תאונת דרכים עם נפגעים היא חקירה גורלית במיוחד ששמה לה למטרה לבדוק את אירוע תאונת הדרכים, את גודל הנזק שנגרם בה, וכן את האחראים לה ואת המעורבים בה. מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים עשויה להוביל אתכם להיות אחראים לאחת מ עבירות התנועה החמורות, וכדאי בהחלט להגיע אליה מוכנים ולהבין מה מצופה ומה ההשלכות. החקירה תכלול מעבר על פרטי האירוע, ובדיקה של התנהלותכם בטוחה – במטרה להבין האם אכן נהגתם ברשלנות, ועל מי מוטלת האשמה בדבר גרימת התאונה והנזק לנפגעים בה.

מה קורה לאחר סיום החקירה של בוחן התנועה
מה קורה לאחר סיום החקירה של בוחן התנועה

מה קורה לאחר סיום החקירה של בוחן תנועה?

לאחר החקירה של בוחן תנועה והמענה הכולל לכל השאלות והבדיקות שהעלה בה, יתבצעו מספר שלבים שכדאי להכיר:

  • דיונים וסיכומי החקירה – ראשית, המשטרה ובוחן התנועה ידונו בתוצאות החקירה ובכל התוכן והעובדות שהועלו בה, וכך יגיעו למסקנות ולאישום מתאים כנגד הנהג שנחקר והיה מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים. 
  • המשטרה ובוחן התנועה יסכמו את תוצאות וממצאי החקירות – התוצאות האפשריות של המשטרה ובוחן התנועה, יכולות להיות מצד אחד זיכוי מכל אשמה ואי הגשה של אישום או חשדות כלפי הנהג למשטרה והפרקליטות. מצד שני, התוצאות עשויות להיות חמורות ולהצביע על אחריות הנהג בגרימת התאונה והנזק לנפגעים – וכך להוביל לסנקציות ועונשים כדוגמת פסילת רישיון זמני, והעברת הממצאים לפרקליטות.
  • הממצאים יועברו לבחינת המשטרה והפרקליטות – תוצאות והמלצות החקירות ובוחן התנועה, יועברו אל תביעות המשטרה או אל הפרקליטות – והם יחליטו האם להגיש כתב אישום בגין תאונת דרכים ונהיגה ברשלנות ובחוסר זהירות, או לא להגיש כתב אישום כלל, ולסגור את התיק באותו הרגע.
  • הגשת כתב אישום ומתן עונשים – במידה והוחלט בפרקליטות או במשטרה להגיש כתב אישום בגין גרימת תאונת דרכים ונזק לנפגעים אל הנהג שהוזמן לחקירה והיה מעורב בתאונת הדרכים, הוא כעת יצטרך להתמודד עם כתב אישום ועונשים עליהם יחליט בית המשפט בהתאם למצב ולחומרים שיעלו בדיונים. 

 

מה חשיבות ייצוג עורך דין בחקירות בוחן תנועה?

חקירת בוחן תנועה לאחר תאונת דרכים שהיו מעורבים בה נפגעים, גורלית כפי שראינו ולמעשה ממצאיה יכולים להוביל באופן ישיר ומהיר להגשת כתב אישום כנגד הנהג, בגרימת תאונת דרכים ונהיגה ברשלנות. לכן, חשיבות ייצוג עורך דין תעבורה במהלך שלבי התהליך וחקירות בוחן התנועה, היא גדולה וקריטית לעתידכם.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה