לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נסיעה נגד כיוון התנועה

נסיעה נגד כיוון התנועה היא מאוד מסוכנת ועל כן כרוכה בקנס כספי משמעותי ובנקודות תעבורה. הצטברותן של נקודות תעבורה רבות עשויה להוביל לפסילת רישיונו של הנהג, ועל מנת להימנע מכך מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. החיים בישראל ללא רכב הם מאוד לא נוחים, במיוחד עבור הורים, אנשים מבוגרים או אנשים שמתגוררים במושב או קיבוץ, ולכן מומלץ לעשות ככל האפשר על מנת לבטל את נקודות התעבורה.

האיסור על נסיעה נגד כיוון התנועה

סעיף 37 לתקנות התעבורה קובע כי "לא ינהג אדם רכב בכל קטע של כביש חד-סטרי בכיוון הפוך לכיוון המותר באותו כביש". האיסור על נסיעה נגד כיוון התנועה נובע מכך שנסיעה נגד כיוון התנועה עשויה להיות מאוד מסוכנת.

כאשר נהג נוהג כנגד כיוון התנועה, הוא עשוי להפתיע את הנהגים שממולו, שלעיתים רבות לא יהיה להם לאן לסטות. במקרה כזה, עשויה להתרחש תאונה חזיתית איומה, ואפילו תאונת שרשרת.

נסיעה נגד כיוון התנועה מעידה בדרך כלל על ניכור מאוד גבוה לחוק. אותו הנהג שמצא את עצמו נוהג נגד כיוון התנועה ככל הנראה היה אדיש מאוד לסביבתו ולסימנים המטרימים, או רשלן מאוד.

לכן, אם אדם נתפס נוהג נגד כיוון התנועה, גם אם ביצע עבירה זו ברחוב קטנטן וריק, הוא ייענש ביד קשה על מנת שיימנע בכל מחיר מעבירה זו בעתיד. הרתעה שנעשית ביד ברזל היא חלק ממדיניותה של מדינת ישראל במלחמתה כנגד תאונות הדרכים ועבירות התנועה.

נסיעה נגד כיוון התנועה - uliel

העונש על נסיעה נגד כיוון התנועה

העונש על נסיעה נגד כיוון התנועה הוא קנס כספי של 500 ₪ ושש נקודות תעבורה. על הנייר, העונש לא נראה כבד במיוחד, אך חשוב להבין שלצבירת נקודות תעבורה עשויה להיות השלכה הרסנית על עתידו של אותו אדם כנהג.

כאשר אדם צובר נקודות תעבורה, הוא למעשה נותן אינדיקציה לרשויות באשר למידת מסוכנותו כנהג. ככל שיש לו יותר נקודות תעבורה, כך הוא ייחשב כנהג יותר בעייתי. החל ממספר נקודות מסוימים, הנהג יקבל עונשים מסוימים אשר נועדו למנוע ממנו לעבור על החוק שנית.

12-22 נקודות תעבורה

אם הנהג הגיע למצב שלחובתו רשומות בין 12 ל- 22 נקודות תעבורה, הוא יחויב בביצוע קורס בסיסי לנהיגה נכונה. הקורס כולל שני מפגשים אשר כל אחד מהם אורך ארבע שעות, ועולה 196 ₪ אשר הנהג יתבקש לשלם מכיסו. לא ניתן להיעדר מאף אחד מהמפגשים.

בתום הקורס, הנהג יתבקש לגשת למבחן אשר בוחן את הידע הנלמד בקורס. אם לא הצליח במבחן, יוכל לבצע אותו שוב ללא עלות, אך כישלון בפעם השנייה יצריך ממנו לחזור שוב על הקורס ולשלם עליו פעם נוספת.

כל עוד הנהג לא עבר בהצלחה את המבחן והקורס, הוא לא יורשה לחזור לכביש.

24-34 נקודות תעבורה

בדומה למתואר לעיל, אם לנהג יש בין 24 ל- 34 נקודות תעבורה הוא יחויב לעבור קורס מתקדם לנהיגה נכונה. גם הקורס הזה עולה 196 ₪ ונמשך שמונה שעות, בדומה לקורס הבסיסי לנהיגה נכונה. ללא עמידה בהצלחה בדרישותיו, הנהג לא יוכל לחזור לנהוג.

36 נקודות תעבורה

36 נקודות תעבורה מעידות כי הנהג ביצע הרבה מאוד עבירות, או שלחילופין, ביצע מעט עבירות אך כל אחד מהן הייתה עבירה קשה אשר קנתה לו נקודות רבות. בהתאם לכך, אדם שקיבל 36 נקודות ייאלץ לאבד את רישיונו לשלושה חודשים. אם זו הפעם השנייה בשש השנים האחרונות בה הנהג הגיע ל- 36 נקודות תעבורה או יותר, רישיונו ייפסל לתשעה חודשים.

העונש לא מסתכם בפסילת הרישיון – בתום הפסילה, הנהג יידרש לחזור על בחינת התיאוריה ומבחן הטסט המעשי. מלבד זאת, הוא יוזמן לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי לוודא את כשירותו לנהיגה.

נסיעה נגד כיוון התנועה
נסיעה נגד כיוון התנועה

מאמרים רלוונטיים בנושאי נקודות ענישה בתעבורה

 

בדיקת כשירות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, המכונה גם המרב"ד, הוא אגף של משרד הבריאות שנועד לוודא כי כל הנהגים שנמצאים על הכביש הם כשירים דיים על מנת לנהוג. למכון הרפואי לבטיחות בדרכים מופנים כל מיני נהגים – נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים שכללה נפגעים, נהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת סמים ו\או אלכוהול, וכמובן – נהגים שרישיונם נפסל.

במסגרת הבדיקות במכון, הנהג יעבור בדיקות פיזיות, פסיכולוגיות, פסיכיאטריות ומבחן אישיותי. אם המכון ייראה בכך צורך, הוא יוכל לדרוש מהנהג לבצע בדיקת סמים ולהביא מסמכים רפואיים נוספים.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יעביר את ממצאיו והמלצותיו למשרד הרישוי, אשר לרוב מקבל אותם באופן מלא. בסמכות משרד הרישוי לפסול את רישיונכם באופן מלא או חלקי (למשל, לפסול רק את החלק ברישיון שמתיר לכם להסיע רכב ציבורי).

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ידוע בכך שידו קלה בפסילת רישיון, ועל כן מומלץ שלא להגיע לבדיקות במכון הרפואי כאשר אינכם מוכנים אליהן. מומלץ ליצור קשר מבעוד מועד עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שיכין אתכם לבדיקות.

נסיעה נגד כיוון התנועה - uliel

 מידע שימושי עבורכם:

 

נתפסתי נוהג נגד כיוון התנועה, מה עליי לעשות?

ההמלצה העיקרית היא ליצור קשר עם עורך דין המתמצא בעבירות תנועה באופן מידי. במקרה בו נהגתם נגד כיוון התנועה בשל תמרור או שלט מטעה, מומלץ לחזור ולתעד אותו מיד באמצעות מצלמת הטלפון הנייד שלכם, ואף לבקש מעורך דין הנחיות נוספות באשר לאופן תיעוד זירת העבירה.

כאמור, העונש כשלעצמו אינו חמור כל כך, אך כדאי מאוד לנסות לערער עליו על מנת להפחית אותו או לבטל אותו לחלוטין. חשוב להבין שנסיבות משחקות תפקיד חשוב בקביעת העונש, ועורך דין מנוסה יידע איזה אלמנטים כדאי להדגיש על מנת להקל על עונשכם.

וכמו שניתן לראות לעיל, צבירת נקודות תעבורה רבות עשויה להיות כאב ראש לאור העונשים הניתנים, ובייחוד בשל הסכנה של איבוד הרישיון לשלושה חודשים או יותר. פסילת רישיון כרוכה בהוצאת כספים רבים על חידוש הרישיון ונסיעה בתחבורה אלטרנטיבית, אשר לרוב אינה נוחה או נגישה כמו רכב – בייחוד כשהנהגים הם הורים לילדים, אנשים מבוגרים או בעלי מוגבלויות.

על מנת להימנע מהגעה למצב כזה, מומלץ להשכיר את שירותיו של עורך הדין מראש ולערער על הדו"ח באמצעות בחירת בברירת משפט. ייצוג של עורך דין מיומן יכול להבטיח תוצאות מצוינות אשר עדיפות בהרבה על גזר הדין של הדו"ח.

רבים ייטענו ששכירת שירותיו של עורך דין אינה משתלמת בשל עלותה. מדובר בטענה הגיונית, אך חשוב לזכור שללא ליווי מעורך דין סביר מאוד שתמצאו את עצמכם משלמים יותר כסף על חידוש רישיון ועל ערעורים נוספים מאשר הייתם משלמים לעורך הדין מלכתחילה.

משרד עורכת הדין יערית אוליאל עוסק באופן בלעדי בדיני תעבורה ומזמין אתכם ליצור קשר בהקדם האפשרי על מנת שנוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך. משרדנו עוסק בעבירות תנועה ובעל הצלחות רבות בתחום. נשמח לעמוד לשירותכם ולעבוד יחדיו כדי שתצאו מהתהליך עם הנזק המינימלי ביותר שניתן להשיג.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה