לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עבירות נהג חדש חמורות שכדאי להימנע מהם

רובנו מכירים ושמענו לא מעט את ההנחה שכנהג חדש על הכביש חשוב להישמר הרבה יותר, שכן כל עבירת תנועה עשויה להביא להשלכות מחמירות ולקנסות גבוהים. ואכן, החוק בישראל מקשיח ומחמיר עם נהגים חדשים, וישנן עבירות רבות שחשוב להימנע מהם, כדי להישמר מפני שלילת רישיון ובעיות נוספות, מיד עם קבלתו. בשביל להימנע מסיבוכים מיותרים – לפניכם הכל על עבירות נהג חדש חמורות שכדאי להימנע מהם.

מה קובע החוק בנוגע לעבירות כנהג חדש?

כל נהג שמקבל את רישיונו, נחשב לנהג חדש, וזה הסטטוס אליו משתייך במשרד הרישוי למשך תקופה שמתחילה ביום קבלת הרישיון ומסתיימת רק לאחר שנתיים. במהלך תקופה זו, חלים על הנהג החדש מספר חוקים והגבלות שונות שלא חלים על כל נהג צעיר או רגיל באותה החומרה. מגוון עבירות שונות שמתבצעות על ידי נהג חדש – ייגבו ממנו השלכות שונות וחמורות כמבחן תאוריה חדש, פסילת רישיון, ועוד, בעוד שכל נהג אחר היה מקבל קנס בלבד. לכן, חשוב להכיר את העונשים וההשלכות המצופות לנו לאחר עבירות כנהג חדש, כדי להימנע מהן ולזכור שכנהגים חדשים אנחנו בעצם בתקופת מבחן, המחמירה את החוקים.

עבירות נהג חדש חמורות שכדאי להימנע מהם
עבירות נהג חדש חמורות שכדאי להימנע מהם

מאילו עבירות כדאי להימנע כנהג חדש?

 

  • נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים – נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה עבור כל נהג, ועל אחת כמה וכמה עבור נהגים חדשים, שהחוק מחמיר איתם ומכניס אותם לסוג של תקופת מבחן. נהג חדש שנתפס נוהג בשכרות או תחת השפעת סמים, או שסירב לבדיקות שכרות – יזומן לבית משפט לתעבורה וייחשף להשלכות משמעותיות.
  • גרימת תאונת דרכים – מעורבת לתאונת דרכים היא תמיד חמורה, אך כמובן והחוק סלחני הרבה פחות כלפי נהגים חדשים כמו שכבר הכרנו והבנו. נהגים חדשים שהיו מעורבים בתאונת דרכים וגרמו לה, יקבלו כתב אישום תאונת דרכים ויזומנו לחקירה ומשפט, ובהתאם העונשים גם יהיו חמורים יותר מהרגיל.
  • מהירות גבוהה ומופרזת – מהירות מופרזת, היא אולי העבירה שהחוק הכי מחמיר עמה עבור נהגים חדשים. בעוד ונהגים רבים אחרים יקבו לרוב קנס ואולי נקודות תעבורה, כאן מדובר בהשלכות קשות בהתאם לגודל עבירה – שמגיעות גם לשלילת רישיון. זאת מתוך ההבנה כי נהג חדש שכבר בשנותיו הראשונות על הכביש מפריז בנהיגה – מסוכן לעוברים בכביש ובטוח מדי בנהיגתו ללא מודעות לסכנות המהירות.

 

מה לעשות אם קיבלנו עבירה חמורה כנהג חדש?

עבירה חמורה כנהג חדש, תגרום להשלכות גדולות יותר ממה שאנחנו מכירים מהקבוע בחוק עבור נהג רגיל ולכן כל עבירה קטנה ככל שתהיה – עשויה לסכן את עתיד רישיוננו ולגרור קשיים רבים לחיינו. מהסיבה הזו, חשוב להיערך וקבל סיוע מעורך דין תעבורה כדי להקטין ולהקל על כל עבירה שכזו, ולמנוע תוצאות הרסניות. עורך דין תעבורה המתמחה בעבירות ובעונשים הקבועים בחוק יוכל לסייע למחוק, לערער ולהפחית את העונשים לרמה המינימלית.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה