לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עבירות תנועה נהג חדש

ידוע לכל כי נהגים חדשים אינם אמינים כמו נהגים ותיקים יותר, וזו בשל כמה סיבות – ראשית, לרוב נהגים חדשים משתייכים לאוכלוסייה צעירה אשר נוטה להיות פזיזה וקלת דעת יותר. שנית, לנהגים חדשים אין ניסיון חיים בכביש אשר יקל עליהם לשמור על קור רוח כאשר הם נתקלים במכשולים ובהפתעות כאשר הם נוהגים. שלישית, נהגים חדשים אינם מיומנים מספיק ברזי הנהיגה על מנת להתמודד עם נהיגה מאתגרת במיוחד. נהגים חדשים שביצעו עבירות תנועה ישלמו על כך מחיר יקר ועשויים לאבד את רישיונם. לפניכם מאמר המתמקד בנושא עבירות תנועה נהג חדש.

יחס מחמיר לנהגים חדשים

כל נהג חדש, כלומר נהג שקיבל את רישיונו לפני פחות משנתיים, נתון בפני סטנדרטים מחמירים יותר מאשר כל נהג אחר. מחקרים מראים כי נהגים חדשים נוטים לגלות יותר פזיזות וחוסר אחריות בכביש, ולצד היותם חסרי ניסיון, הם עשויים לסכן מאוד את עצמם ואת סובביהם בכביש.
נהג חדש על פי רוב לא מודע להשלכות ההרסניות שיש לעבירות הפשוטות ביותר, כמו שימוש בטלפון בזמן הנהיגה, עקיפה מימין, אי מתן זכות קדימה וכן הלאה. על מנת למנוע התנהלות רשלנית ומסוכנת בקרב נהגים חדשים, בחרו הרשויות להשית עונשים מוגדלים על נהגים חדשים שעברו עבירות תנועה, על מנת להרתיע אותם מלעשות זאת ולגרום להם לנקוט במשנה זהירות.
עם זאת, כמעט ואין נהג שאינו מבצע שום עבירה במהלך חייו – טעויות הן דבר אנושי. לכן, עבירה קלה על החוק אינה אומרת שאתם צריכים לאבד את רישיונכם ולהוציא אלפי שקלים ואפילו יותר. לעיתים כל מה שאתם צריכים הוא ייצוג משפטי טוב שייתן לכם הזדמנות שנייה.

 

מי נחשבים כנהגים חדשים?

נהג חדש
נהג חדש הוא כל נהג אשר קיבל את רישיון הנהיגה שלו לפני פחות משנתיים, והוא מעל גיל מתחת לגיל 24. במסגרת חובותיו כנהג חדש, הוא מחויב בליווי יום ולילה בחצי השנה הראשונה ממועד קבלת הרישיון וכאשר הוא מסיע יותר משני נוסעים בכל שלב במהלך השנתיים הללו. אם הגיע לגיל 21, הוא אינו מחויב עוד בליווי.
כמו כן, עליו להציב שלט "נהג חדש" צהוב העומד התנאי החוק בשמשה האחורית של המכונית, אשר תהא גלויה לעיני כל.

נהג חדש צעיר
נהג חדש צעיר הוא נהג חדש אשר גילו נמוך מגיל 21, ועל כן חייב בליווי בחצי שנה הראשונה ובכל עת בה הוא מסיע יותר משני נוסעים.

נהג חדש שגילו 24 שנים ומעלה
נהג חדש אשר גילו 24 שנים ומעלה אינו מחויב בליווי ואף יכול להסיע יותר משני נוסעים לבדו. עם זאת, הוא בהחלט מחויב בהצבת שלט "נהג חדש" בשמשת רכבו.

עבירות תנועה נהג חדש - uliel

אילו עבירות תנועה הן חמורות במיוחד?

ישנן מספר עבירות תנועה אשר העבירה עליהן תקנה לנהג ענישה מחמירה במיוחד, כיוון שעבירה על עבירות אלו מדגימה יחס מזלזל ביותר לחוק או רשלנות חמורה. אלו התנהגויות אשר המדינה מנסה למגר בכל מחיר, ולכן אינה מהססת לקחת מהנהג החדש את רישיונו במידת הצורך. אלו העבירות שגוררת יחס מחמיר –

עבירות תנועה נהג חדש
עבירות תנועה נהג חדש

מה העונש של נהג חדש שהורשע בעבירה חמורה?

כל נהג חדש שהורשע באחת מהעבירות שהוזכרו לעיל ייאלץ להישאר במעמדו כנהג חדש לשנתיים נוספות. אם רישיונו נפסל לשלושה חודשים ומעלה, הוא יידרש לחזור גם על בחינת התיאוריה וגם על הטסט, וכמובן שגם הוא יישאר נהג חדש לעוד שנתיים. כל עוד לא עמד בדרישות אלו, לא יוכל לחדש את רישיון הנהיגה.
כפי שברור לכל, חזרה על מבחן העיוני וכן על המבחן המעשי מהווה נטל מהותי, אשר כרוך בהוצאות לא מעטות ובבזבוז זמן רב. מדינת ישראל אינה מדינה ידידותית יותר לנוסעי התחבורה הציבורית, ולכן איבוד רישיון פתאומי עשוי להיות כאב ראש של ממש. בהתאם לכך, מומלץ לנסות להימנע מעבירה על עבירת תנועה חמורה, ובמקרה שבו היא כבר נעשתה, כדאי להשיג עורך דין טוב על מנת לבטל את האישום או להפחית את העונש.

 

נתפסתי מבצע עבירת תנועה, מה לעשות?

כאמור, ההמלצה הטובה ביותר היא ליצור קשר עם עורך דין שמתמחה בעבירות תנועה אצל נהגים צעירים. עורך דין הבקיא בתחום יוכל לעזור לכם לבטל את האישום או לערער על רוע הגזרה, כך שלא תצטרכו להתחיל את התהליך כולו מחדש ולבזבז משאבים כספיים ונפשיים רבים.
חשוב להבין שאין תחליף למיומנות משפטית – עורך דין הבקיא בדיני תעבורה יוכל להציג בפניכם את כל האפשרויות שיש בפניכם ולא ידעתם עליהם ולעשות עבורכם מעל ומעבר. כמו כן, עורך דין בעל ניסיון שמתמחה בתחום בקיא בכל הפסיקה והחקיקה החדישות ביותר בנושא יוכל לייצג אתכם באופן שימקסם את הסיכויים שלכם להצליח במשפט.

עבירות תנועה נהג חדש - uliel

אמנם ההיעזרות בעורך דין כרוכה בעלויות נוספות, אך סביר מאוד להניח שעלויות אלו לא ישתוו לכספים שתיאלצו להוציא על חידוש הרישיון, חזרה על הבחינה המעשית והטסט, על התניידות באמצעים אלטרנטיביים עד שתקבלו את רישיונכם וכן הלאה. לכן, מוטב לשלם פעם אחת לעורך דין מצוין אשר יש סבירות גבוהה שיצליח לעזור לכם, על מנת לנסות ולחסוך הוצאות אדירות בעתיד.

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מזמין אתכם לפנות אלינו בכל שאלה ותהייה הנוגעות לעבירות תנועה בקרב נהגים חדשים. משרד עורכת הדין אוליאל מחזיק בהצלחות רבות וידע נרחב בנושא – נשמח לעמוד לרשותכם ובמידת הצורך לייצג אתכם בבית המשפט לתעבורה, תוך מתן ליווי אישי ואמין שמעמיד את צרכיכם ורצונותיכם במקום הראשון בסדר העדיפויות.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה