לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נקודות לנהג צעיר

בעשורים האחרונים ישראל הכריזה מלחמה על עבירות התנועה והקטל בכבישים. במסגרת מדיניות זו, ישנו ניסיון להרתיע נהגים צעירים מלעבור עבירות תנועה באמצעות יחס מחמיר במיוחד. עולה השאלה, מה יקרה לנהג צעיר אשר קיבל נקודות תעבורה? האם יש מדד אחר עבור נהגים צעירים, ומה יוכלו לעשות בנידון? כל הפרטים במאמר.

מהן נקודות תעבורה?

נקודות תעבורה הן למעשה דרכן של הרשויות לשמור על מעקב אחר עבירות הנהיגה של הנהג, ולהעניק אינדיקציה למידת "מסוכנותו" בכביש. כחלק מכך, עבירות מסוימות נושאות עמן מספר נקודות בהתאם למידת חומרתן – עבירה קלה לרוב לא תגרור יותר מ- 4 נקודות תעבורה בעוד עבירה מסוכנת יכולה לעלות לנהג 10 נקודות תעבורה.
כך רשויות האכיפה דואגות להרתיע את הנהגים, כיוון שהצטברותן של נקודות התעבורה עשויות להוביל לסנקציות לא פשוטות אשר כל נהג ינסה להימנע מהן, ויתוארו בהמשך. כמו כן, קבלת נקודות התעבורה מלווה על פי רוב בקנסות כספיים אשר גם גובהם משתנה בהתאם לחומרת העבירה.

נקודות לנהג צעיר - uliel

מה קורה לנהג צעיר שמקבל נקודות תעבורה?

חשוב להבין שלעניין ספירת הנקודות, אין הבדל בין נהג צעיר, נהג חדש או נהג ותיק. אם נהג חדש יעבור עבירה אשר עבירתה כרוכה בקבלת נקודות תעבורה, הוא ייאלץ לשאת בהן בדיוק כמו נהג ותיק.
ההבדל היחיד טמון בכך שיש מספר עבירות שנחשבות "עבירות חמורות", אשר עבירתן על ידי נהג חדש תוביל לחזרה על בחינת התיאוריה ועל המבחן המעשי (הטסט), ובמקרים מסוימים אפילו לפסילה של הרישיון לתקופה של שלושה חודשים ומעלה.
כלומר, ישנן מספר עבירות אשר נהג רגיל היה נקנס בגינן בקנס כספי ונקודות תעבורה, אך בגלל שמדובר בנהג חדש, הוא ייאלץ לשאת בעונשים שלעיל. אם עבר כל עבירה אחרת שאינה מופיעה ברשימת העבירות החמורות, יישא בעונש הרגיל כמו כל נהג, לרבות בקבלת נקודות התעבורה.

 

נקודות לנהג צעיר
נקודות לנהג צעיר

 

מי נחשב נהג צעיר?

רבים אינם יודעים, אך הקטגוריה של 'נהג חדש' מתחלקת לשלוש תת קטגוריות:

נהג חדש
נהג חדש, כידוע לכל, נשאר במעמד של נהג חדש לתקופה של שנתיים מיום קבלת הרישיון. במסגרת היותו נהג חדש, הוא נדרש להציב לוחית צהובה הנושאת את הכיתוב "נהג חדש" בשמשה האחורית של המכונית בה הוא נוהג.
לצד זאת, הוא צריך ליווי בידי נהג ותיק בכל נסיעה, יום ולילה, במשך שלושת החודשים הראשונים לנהיגתו. בשלושת החודשים לאחר מכן, יצטרך ליווי רק בשעות הלילה. כמו כן, נהג חדש אינו רשאי להסיע יותר משני נוסעים – לאורך כל השנתיים – אלא אם יש לצידו ליווי.
חשוב לדעת שדרישת הליווי משתנה בהתאם לגילו של הנהג – נהג חדש שגילו 24 ומעלה אינו חייב במלווה כלל לאחר קבלת הרישיון, ונהג בן 21 ומעלה אינו חייב בליווי כאשר הוא מסיע יותר משני נוסעים.

 

נהג חדש צעיר
נהג חדש צעיר הוא נהג חדש, אשר קיבל את רישיונו לפני פחות משנתיים, אשר גילו נמוך מגיל 21. כלומר, הוא חייב בליווי בחצי שנה הראשונה לרישיונו ואינו יכול להסיע יותר משני נוסעים ללא ליווי עד שתתום תקופתו כנהג חדש או עד אשר ימלאו לו 21 שנים.

 

נהג חדש שגילו 24 שנים ומעלה
נהג חדש בן 24 שנים ומעלה לא מחויב לקבל ליווי משום סוג אך כן נדרש להציב לוחית "נהג חדש" בשמשה האחורית של הרכב בו הוא נוהג.

 

אילו עבירות תנועה הן חמורות במיוחד?

כאמור, ישנן עבירות מסוימות שנחשבות כעבירות חמורות, וזאת מכיוון שביצוען מעיד על זלזול עמוק כלפי החוק או כלפי החברה. לכן, כל נהג חדש שיעבור על אחת מעבירות אלו, צפוי לקבל עונש מחמיר במיוחד:

נקודות לנהג צעיר - uliel

מה העונש של נהג חדש שהורשע בעבירה חמורה?

הרשעה באחת מהעבירות הנ"ל תוביל לפסילת רישיונו של הנהג לשלושה חודשים לפחות. לצד זאת, הנהג יידרש לבצע את בחינת התיאוריה פעם נוספת, ויישאר נהג חדש לשנתיים נוספות.
אם רישיון הנהיגה של הנהג נפסל ליותר משלושה חודשים, הנהג ייאלץ לבצע גם בחינת התיאוריה וגם טסט מעשי. כל עוד לא עבר את אלו בהצלחה, יישאר ללא רישיון.

 

מדוע לא כדאי לצבור נקודות תעבורה רבות?

צבירת נקודות תעבורה רבות תוביל גם היא לענישה מצד הרשויות. אמנם חלק מהעונשים אינם כה מחמירים, אך הם מייגעים למדי וכרוכים בהוצאות כספיות שמוטב להימנע מהן.
12 עד 22 נקודות – קורס בסיסי לנהיגה מונעת
אם נהג צבר בין 12 ל- 22 נקודות תעבורה הוא חייב לעשות קורס בסיסי לנהיגה מונעת, ולשלם על כך מכיסו. בתום הקורס יידרש לעבור מבחן, אשר כל עוד לא יצליח בו לא יוכל לחזור לנהוג.
24 עד 34 נקודות – קורס מתקדם לנהיגה מונעת
אם נהג צבר בין 24 ל- 34 נקודות הוא יחויב לבצע קורס מתקדם לנהיגה מונעת, ולעמוד בהצלחה בדרישותיו ובדרישות המבחן.

36 נקודות ומעלה – פסילת רישיון
קבלת 36 נקודות תעבורה ומעלה תוביל לכך שרישיונו של הנהג ייפסל לשלושה חודשים. במקרה בו זו הפעם השנייה שהנהג קיבל 36 נקודות בשש שנים האחרונות, רישיונו ייפסל לתשעה חודשים.
לאחר שתסתיים הפסילה, הנהג יוכל לקבל בחזרה את רישיונו רק בכפוף להצלחתו בבחינת תיאוריה וטסט. כמו כן, הוא יידרש לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, על מנת לוודא את כשירותו הפיזית, המנטלית והאישיותית לנהיגה.

 

מאמרים רלוונטיים נוספים בנושא נקודות תעבורה

 

אני נהג צעיר וביצעתי עבירה, מה לעשות?

ההמלצה הטובה ביותר היא להימנע מביצוע עבירה, כמובן. עם זאת, לטעות זה אנושי, ולכן אין סיבה שתשלמו מחיר כל כך כבד על טעות תמימה. חשוב לדעת שלנסיבות יש תפקיד חשוב בקביעת העונש וערעור עליו, ולכן כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה אשר מכיר היטב את השטח ואת פסיקותיו של בית המשפט.
זכרו כי אתם עשויים לשלם על עבירות תנועה מחיר כבד, מבחינה נפשית, כלכלית וחברתית. על מנת להגן על רישיונכם, וודאו כי אתם מוגנים מבחינה משפטית והעסיקו עורך דין מיומן.
משרד עורכת הדין יערית אוליאל עוסק באופן בלעדי בדיני תעבורה ומזמין אתכם ליצור קשר בכל מקרה בו הואשמתם בעבירת עבירה, על מנת שנוכל ללוות אתכם באמצעות הכלים והניסיון הרב שיש בידינו.

 

שאלות נפוצות
בוודאי! המחוקק מחמיר עם נהגים חדשים ולכן קיימות עבירות שבגינן יידרשו הנהגים החדשים בסנקציות מחמירות להבדיל מנהגים וותיקים. לרשימת העבירות, באתר.
נהג חדש הוא נהג שקיבל היתר לרישיון הנהיגה וטרם חלפו להן שנתיים. קיימים הבדלים בין הנהגים החדשים בהתייחס לגילם, לכל ההבדלים, במאמר המלא.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה בעניין דו"ח התנועה שקיבלת, ולראות כיצד ניתן לסייע בהפחתת הנקודות והאישומים.
נהג חדש שנדרש בפסילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים, יידרש לבצע תיאוריה וטסט מחדש, כתנאי להשבת רישיונו.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה