לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין עבירות תנועה

כל עבירת תנועה שונה מחברתה – יש עבירות תנועה אשר יקנו לבעליהן קנס כספי סמלי ולא ישפיעו על חייהם, בעוד עבירות תנועה אחרות יכולות להוביל לשלילת רישיונו של הנהג ואפילו למאסר. מאמר זה יפרט מהן עבירות התנועה הנפוצות ביותר וכיצד עורך דין עבירות תנועה יוכל לסייע לכם. כל הפרטים במאמר

מהן עבירות תנועה? 

עבירות תנועה הן כל עבירה אשר נעשתה במסגרת התנועה בכביש, בין אם כנהג, רוכב אופניים, רוכב אופנוע, הולך רגל וכן הלאה. עבירות תנועה הן עבירות אשר במסגרתן העבריין מבצע פעולה אשר פוגעת בהתנהלותו התקינה והבטוחה של הכביש, כמו חצייה באור אדום, עקיפה מסוכנת וכן הלאה. 

עבירות תנועה נעות על מנעד רחב – הן יכולות להיות קלות למדי ולהקנות לבעליהן קנס כספי סמלי או אפילו אזהרה, וישנן עבירות תנועה אשר עשויות לסכן את חיי הנהג ואת עוברי הדרך שסובבים אותו, ועל כן יכולות להוביל לשלילת רישיון ואפילו למאסר. 

כמעט כל עבירות התנועה אשר יגיעו לבית המשפט ייבחנו במסגרת בית המשפט לתעבורה, אשר מתמחה בשיפוט של עבירות תנועה. בית המשפט לתעבורה הוא בית משפט בעל סמכות פלילית, ולכן  לבית המשפט יש סמכות להרשיע בעבירה פלילית ולהשית ענישה מחמירה בהתאם. 

עורך דין עבירות תנועה - uliel

מהן עבירות התנועה הנפוצות ביותר?

ישנן מספר עבירות תנועה אשר נעשות לעיתים קרובות יותר מאשר עבירות אחרות באופן מובהק :

נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא עבירת תנועה נפוצה הרבה יותר מהצפוי – אנשים רבים מרגישים בנוח לנהוג גם אם שתו יותר מהמותר, למרות שהם אינם במצב מתאים לנהיגה. 

חשוב לדעת כי עבירת הנהיגה בשכרות הינה אובייקטיבית לחלוטין – כלומר, גם אם האדם ששתה כשיר לנהוג בשל סיבולת גבוהה לאלכוהול או משקל גוף גבוה, כל עוד הוא שתה יותר מהמותר הוא ייאלץ לשאת בענישה המתאימה. 

מיותר לציין כי עבירת הנהיגה בשכרות היא מסוכנת מאוד, ויכולה להוביל בקלות לעבירת עבירות נוספות בשל הפגיעה בשיקול דעתו של הנהג, ואפילו לתאונת דרכים שכוללת הרוגים או פצועים.

בהתאם לכך, כל אדם שנתפס נוהג בשכרות עומד בפני פסילת רישיון מינימלית שנמשכת שנתיים, ואפילו ארבע שנים במקרה שזו הרשעתו השנייה בעבירת הנהיגה בשכרות. עונשים נוספים ייקבעו כתלות בנסיבות ובתוצאות האירוע, ובהחלט יכולים להיות גם עונש כספי ומאסר.

עורך דין עבירות תנועה
עורך דין עבירות תנועה

מאמרים רלוונטיים בנושאי עבירות נהיגה בשכרות:

 

נהיגה במהירות מופרזת 

נהיגה במהירות מופרזת היא עבירה נפוצה למדי, והעונש שלה עשוי להשתנות בהתאם לחומרתה. לדוגמא, חריגה בקילומטרים בודדים לשעה מהמהירות המותרת בכביש ככל הנראה לא תעלה לנהג ביותר מקנס כספי של 250 ₪, בעוד חריגה גדולה יותר תקנה לו קנס של 500-1500 ₪ ובין 6 ל- 10 נקודות תעבורה. 

כאשר החריגה ממספר הקילומטרים המותרים לשעה היא מעל 40 קמ"ש בדרך עירונית או מעל 50 קמ"ש בדרך בין עירונית, הנהג לא יישא רק ב- 10 נקודות תעבורה, אלא גם יוזמן לדין, והוא עשוי לשאת בתוצאות חמורות במיוחד, בהתאם לתוצאת העבירה ולהיסטוריית התעבורה שלו.  

 

שימוש במכשיר הסלולרי בזמן הנהיגה 

גם אם לא כל הנהגים נתפסים בשימוש בטלפון בזמן הנהיגה, אין ספק כי זו אחד העבירות היומיומיות והשגרתיות ביותר – כמעט כל נהג שלח פעם סמס בנהיגה, סידר את אפליקציות הניווט וכן הלאה. קצרה היריעה מלתאר כמה עבירה זו עשויה להיות מסוכנת עבור הנהג ועבור סובביו, ולכן לפני  כמה שנים נחקק כי אין לגעת או לאחוז במכשיר הסלולרי הזמן הנהיגה. 

השימוש המכשיר הסלולרי בזמן הנהיגה נהיה כה נפוץ, עד כי המדינה לקחה משנה זהירות ובחרה להשית על הנהגים שעוברים על עבירה זו עונש חמור במיוחד – קנס כספי בגין 1000 ₪ ו- 8 נקודות תעבורה. כפי שניתן להבין, אדם שייתפס משתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה ישלם ביוקר. 

חשוב לדעת שעבירות תנועה רבות, גם אם הן אמורות להסתכם בקנס ובנקודות תעבורה בלבד, עשויות להגיע לכותלי בית המשפט כיוון שעבירתן סיכנה חיי אדם או יצרה תאונה שכללה נפגעים או הרוגים. במקרה כזה, לבית המשפט יש חירות רבה יותר להחליט על העונש שיינתן, ועל כן לנהג יש צורך בהול בעורך דין המתמחה בתחום. 

 

 

מתי יש צורך בעורך דין עבירות תנועה? 

כעיקרון, מומלץ להיעזר בעורך דין עבירות תנועה בכל סיטואציה בה אתם מתמודדים עם אישום בגין עבירת תעבורה, גם אם אינכם צריכים להגיע למשפט וקיבלתם דו"ח בלבד שכולל נקודות תעבורה, שהרי הצטברות מרובה של נקודות תעבורה עשויה להוביל לכך שיינקטו נגדכם סנקציות ואפילו שרישיונכם יישלל. 

לכן, אם אתם חשים שניתן לכם דו"ח שכולל קנס כספי גבוה או נקודות תעבורה שלא בצדק או שיש לכם עילה לערער עליו, היעזרו בעורך דין עבירות תנועה גם אם אינכם בטוחים. עורך דין עבירות תנועה יוכל ליידע אתכם על זכויותיכם ולהסביר לכם מהם אפיקי הפעולה שיש בפניכם. ייתכן מאוד שתוכלו לבטל קנס כספי או קבלת נקודות, ובכך להגן על עתידכם כנהגים ועל כיסכם. 

לצד זאת, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין בכל מקרה שמתנהל נגדכם משפט, ובייחוד כאשר הוזמנתם לדין בשל חשד שהתנהלותכם בכביש הובילה להתרחשותה של תאונת דרכים שכללה נפגעים או הרוגים. במקרים כאלו, הענישה עשויה להיות קשה מנשוא, כמו מאסר או שלילת רישיון. על מנת להימנע ממצב כזה בכל מחיר, צרו קשר מידי עם עורך דין המתמחה בתחום. 

עורך דין עבירות תנועה - uliel

כיצד עורך דין עבירות תנועה יוכל לעזור לי?

חשוב להבין כי דיני התעבורה הם מסועפים ומרובים מאוד, וקשה מאוד להשתלט עליהם כאשר אינכם משפטנים מוסמכים. היות ובמשפטי תעבורה הרישיון שלכם נמצא על כף המאזניים ולפעמים אפילו גם חירותכם, מומלץ להימנע בכל מחיר מייצוג שאינו מלומד ומתמחה בתחום. רק עורך דין עבירות תנועה יוכל לייצג אתכם בצורה טובה דיו אשר תבטיח כי החוק מגויס לטובתכם ולהגנתכם. 

בכל מקרה בו מצאתם את עצמכם מעורבים בזירת התרחשות של תאונת דרכים או עבירת תנועה חמורה אחרת, צרו קשר באופן מידי עם עורך דין אשר ינחה אתכם כיצד לתעד את זירת האירוע ואילו פרטים יש לקחת מעדי הראייה. כמובן שיש ליצור קשר עם עורך דין רק לאחר שהגשתם עזרה ראשונה לנפגעים והזעקתם את כוחות הביטחון וההצלה. 

גם כאשר לא מדובר בעבירת תנועה חמורה כדאי להיעזר בעורך דין כך שיוכל לעזור לכם לערער על נקודות התעבורה שקיבלתם, על מנת להימנע מענישה מחמירה יותר בעתיד. 

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ומזמינה אתכם ליצור קשר עם משרדנו. במשרד עורכת הדין אוליאל אנו עוסקים באופן בלעדי בעבירות תנועה על כל גווניהם, ונשמח לעמוד לשירותיכם ולהעניק לכם ליווי משפטי אישי, מקצועי ואיכותי, כך שתוכלו להמשיך ולקיים חיים תקינים כאזרחים שומרי חוק ולהימנע מענישה מחמירה אשר עשויה לטלטל את חייכם. 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה